Werk & Studie alle pijlers

Ik voel me schuldig..

07-04-2014 12:42 20 berichten
Mijn zoontje zit al 3 jaar bij een gastouder.

De afgelopen weken had de gastouder prive problemen (waar ze mij over ingelicht heeft)

Nu is het zo dat ze de afgelopen 3 weken niet meer heeft kunnen oppassen en ze mij tot 2 keer toe zou bellen wat ze niet gedaan heeft.

Vervolgens hoorde ik van mensen in de buurt dat ze verhuist was

Een paar dagen later kreeg ik een telefoontje van de organisatie waar ze voor werkt die konden haar ook al een week niet bereiken.

Ik heb toen verteld dat ik haar ook niet kon bereiken en dat ze al 3 weken niet had opgepast.

Paar dagen later krijg ik bericht van de gastouder dat haar problemen bijna opgelost zijn.

Maar te laat want ze is ontslagen.

Ik voel me zo lullig .
Waarom? Zij maakt er een zooitje van, jij hebt niets verkeerd gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Hoezo voel jij je schuldig? Jij kan er toch niks aan doen dat ze verkeerd heeft aangepakt en nu haar baan kwijt is.
Jij hoeft je niet schuldig te voelen hoor.

Een week onbereikbaar voor je werk is niet acceptabel. Misschien zijn er ook wel eerder dingen gebeurd. Voor de werkgever was het blijkbaar nu genoeg en is ze ontslagen.

Dit is niet jouw schuld en het ontslag is echt niet n.a.v. jouw opmerking.
Zij heeft het helemaal zelfstandig verprutst, niks om je schuldig over te voelen. Waarom denk je dat jij zoveel invloed hebt?
Ik neem aan dat ze ook op andere kindjes paste? Misschien hadden andere ouders minder begrip voor haar situatie, en hebben die klachten ingediend bij het bureau, alvorens ze jou belden? En is ze niet ontslagen omdat alleen jij hebt verteld dat ze al 3 weken niet oppaste. Sowieso heeft ze met niemand gecommuniceerd, ouders en bureau, en had ze beter en anders met de situatie om kunnen gaan.

Dus niet jouw schuld, maar haar eigen, hoe lullig ook.
Na 3 jaar kan ik me voorstellen dat je er een dubbel gevoel bij hebt, maar je schuldig voelen hoeft echt niet. De basis van haar baan is betrouwbaarheid, en betrouwbaar was ze de laatste tijd niet.
Had ik maar een motto.
Bedankt voor de reacties.

Mijn zoontje was haar enige oppas kindje.

Ik wist van haar problemen daarom voel ik mij schuldig.

Maar aan de andere kant kon ik niet anders omdat zij echt mijn enige oppas was en ik ook gewoon moet werken.
Wat doet jouw baas als jij drie weken niet op je werk verschijnt en een week geen telefoon opneemt? Precies.

Niet schuldig voelen, hier kan jij niets aan doen want dit is echt niet alleen naar aanleiding van jouw gesprek hoor! Het is haar eigen verantwoordelijkheid om, ook al heeft ze privé problemen, haar werksituatie op orde te houden.

Succes met het zoeken van nieuwe opvang
Ik zie miet in waarom jij je schuldig zou voelen. Het weten van haar problemen maakt biet dat ze ontslagen is. Dat is helemaal haar eigen schuld.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ze had problemen en heeft ervoor gekozen niet op te passen om aan haar problemen te werken. Ook heeft ze zich niet gemeld bij de organisatie. Kun jij vrij weinig invloed op uit hebben geoefend. Zij koos voor deze weg en de gevolgen zijn dat zij nu ontslagen is.
Wat er ook met haar aan de hand is, jij moet je niet schuldig voelen! Echt niet.

Door onbereikbaar te zijn voor iedereen heeft ze het er zelf naar gemaakt.
Maar bedoel je dat ze niet meer via het gastouderbureau mag werken of dat jij haar hebt gezegd dat je haar niet meer als gastouder wilt?

Want een gastouder heeft voor zover ik weet geen arbeidsovereenkomst met een gastouderbureau en kan in die zin dus ook niet ontslagen worden.
quote:watisditnuweer schreef op 07 april 2014 @ 13:40:

Maar bedoel je dat ze niet meer via het gastouderbureau mag werken of dat jij haar hebt gezegd dat je haar niet meer als gastouder wilt?

Want een gastouder heeft voor zover ik weet geen arbeidsovereenkomst met een gastouderbureau en kan in die zin dus ook niet ontslagen worden.

Ze mag niet meer voor dat bureau werken.

Ik heb vanmiddag een kennismaking met een andere gastouder.
Dus compleet geen enkele reden om je schuldig te voelen!!! (had ook al niet gehoeven als je zelf het contract met haar opgezegd had trouwens, zij komt haar verplichtingen niet na!, maar ik snap dat het dan voor je gevoel misschien nog anders ligt)

Succes met de zoektocht naar een andere gastouder!
Betrouwbaarheid lijkt me één van de belangrijkste eigenschappen/eisen van een gastouder en ze heeft bewezen dat ze niet betrouwbaar is. Jammerdebammer, privéproblemen kun je ook op een andere manier oplossen. Gewoon niks meer van je laten horen hoort daar niet bij.
Nogmaals: niet schuldig voelen. Het is simpelweg niet jouw schuld.

Maar misschien vind je het fijn om haar een kaartje te sturen o.i.d.? Om haar sterkte te wensen en haar te bedanken voor de goede zorgen van de afgelopen 3 jaar?
Had ik maar een motto.
Als je al die tijd 's ochtends je kind daar op de stoep hebt gezet en 's avonds weer opgehaald, dan zou ik me wel schuldig voelen.
quote:noreservations schreef op 07 april 2014 @ 14:02:

Als je al die tijd 's ochtends je kind daar op de stoep hebt gezet en 's avonds weer opgehaald, dan zou ik me wel schuldig voelen.

Omdat?

Edit:
quote:noreservations schreef op 07 april 2014 @ 14:02:

Als je al die tijd 's ochtends je kind daar op de stoep hebt gezet en 's avonds weer opgehaald, dan zou ik me wel schuldig voelen. Ja, dat zou een beetje zielig zijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven