Werk & Studie alle pijlers

indicatie salaris

27-11-2017 14:50 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag,

Ik ben benieuwd wat iemand van ongeveer 40 jaar verdient als secretaresse? Bruto en fulltime basis? Ik kom uit een ander vakgebied en wil een andere baan betrekken en wil graag weten wat ik kan verwachten en/of vragen? Iemand een idee en of zelf ervaring?
Dat varieert heel erg. Een vriendin van mij is haar secretatessebaan bij een bank kwijtgeraakt en heeft daarna geen baan meer gehad met hetzelfde salaris. Ze verdiende 3600 bruto bij 36 uur. Nu met veel moeite rond de 3000 voor 40 uur.
https://www.intermediair.nl/salariskomp ... #/ervaring
De directiesecretaresse van Shell verdient vermoedelijk iets meer dan een van de vele afdelingsecretaresses van het lokale ingenieursbureau
Is heel erg verschillend per bedrijf.
Angsten overwinnen is simpelweg beginnen
Waar ik werk tussen de 2000 en 3000 bruto per maand bij 36 uur, afhankelijk van ervaring en afdeling.
Mijn secretaresses verdienen ongeveer €2500 bruto (36 urige werkweek). Ik werk als leidinggevende in de zorg. Leeftijd van de secretaresse heeft geen invloed op het salaris, relevante werkervaring wel. Meestal heb ik hbo-opgeleide secretaresses.
Grofweg tussen de 2000 en 3500 euro op fulltime basis gok ik.

Het maakt nogal uit waar je komt te werken en wat je precies gaat doen.
Een mbo secretaresse bij een klein bedrijf verdiend lang niet zoveel als een directie secretaresse bij een multinational.
Live long and prosper
Zo rond de 2.500 euro bruto. Een secretaresse bij de overheid verdient meestal meer dan in het bedrijfsleven met ook aangenamere secundaire arbeidsvoorwaarden e.d..
Varieert heel erg inderdaad.
Als je net klaar bent met MBO en start... 1600 ofzo?
Als je jaren meedraait en je sporen hebt verdiend, dan 3000+.
Je leeftijd zegt natuurlijk geen zak over wat voor opleiding en ervaring je hebt. En wat voor bedrijf je voor ogen hebt.
AnneSophie123 schreef:
27-11-2017 15:46
Is heel erg verschillend per bedrijf.
Ja, en het notariaat betaalt over het algemeen niet zo denderend, in de advocatuur wordt over het algemeen beter betaald....
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
In het notariaat toch? Daar zou ik op niet te veel rekenen, tenzij je op een groot advocaten- en notarissenkantoor zit.

Anders mag je met 2.000 bruto blij zijn denk ik.
Life's a bitch and you can't win.
M. Python
Leeftijd maakt niet zoveel uit, salaris wordt gebaseerd op ervaring en betreffende CAO.
Bij de meeste zorginstellingen zul je tussen de €2500 en €3000 verdienen als secretaresse op MBO+ niveau, gebaseerd op 36 uur p/w.
Hebben we het nog steeds over het notariaat?? Zonder ervaring denk ik zo rond de 2300 - 2500 euro op fulltime basis (37,5 uur).
ja mm_1982 was benieuwd wat het begrip secretaresse verdient. Begrijp dat er veel verschil in zit. Ik verdien zelf 2700 op fulltime basis in mijn huidige baan
Robine1977 schreef:
27-11-2017 19:31
ja mm_1982 was benieuwd wat het begrip secretaresse verdient. Begrijp dat er veel verschil in zit. Ik verdien zelf 2700 op fulltime basis in mijn huidige baan
Afhankelijk van je werkzaamheden vind ik dat een keurig salaris. Bij mij op kantoor zie ik grote salarisverschillen tussen secretaresses, maar ook grote verschillen qua takenpakket.
Ik ben inmiddels niet meer in het notariaat werkzaam, dus misschien is het achterhaald nu de crisis voorbij is, maar als (telefoniste/receptioniste/)secretaresse (zonder juridische opleiding) kwam je bij ons echt niet zo snel aan dat salaris.
Hoogstens als je in de tijd van de vaste tarieven begonnen was.
Life's a bitch and you can't win.
M. Python
Martinimeisje schreef:
28-11-2017 12:33
Ik ben inmiddels niet meer in het notariaat werkzaam, dus misschien is het achterhaald nu de crisis voorbij is, maar als (telefoniste/receptioniste/)secretaresse (zonder juridische opleiding) kwam je bij ons echt niet zo snel aan dat salaris.
Hoogstens als je in de tijd van de vaste tarieven begonnen was.
Dat idee is helaas zeker niet achterhaald...
janena schreef:
27-11-2017 16:08
Grofweg tussen de 2000 en 3500 euro op fulltime basis gok ik.

Het maakt nogal uit waar je komt te werken en wat je precies gaat doen.
Een mbo secretaresse bij een klein bedrijf verdiend lang niet zoveel als een directie secretaresse bij een multinational.
Serieus? Waar is dat, dan ga ik dat ook doen!
Ik verdien EUR 3.900,- bruto op fulltime basis, en dat vind ik eerlijk gezegd belachelijk weinig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven