Werk & Studie alle pijlers

Inservice opleidingen

21-12-2016 15:14 31 berichten
Ik doe nu havo. Als alles goed gaat, heb ik in juli mijn diploma. Mijn plan is om aan het werk te gaan als leerling medewerker anesthesie. (Ga ik er even optimistisch van uit dat ik word aangenomen. Dat moet wel met mijn geweldige persoonlijkheid en onweerstaanbare charme )

Ik ben benieuwd of er mensen zijn met ervaring in een soortgelijke opleiding. Vakinhoudelijk heb ik geen vragen, maar meer over de praktische dingen. Hoe vaak heb je vakantie? Krijg je ook onregelmatigheidstoeslagen? Word je ook voor "vol" aangezien? En als er nog meer dingen zijn die jullie opvallen of bij zijn gebleven, do tell!
Alle reacties Link kopieren
quote:Pruttie schreef op 21 december 2016 @ 16:06:

Mijn voorgaande baantjes waren vooral winkelwerk en klantenservice.

Ik ben een paar jaar terug de opleiding doktersassistente gaan doen, als opstap voor de OK Ik ben daarmee gestopt vanwege priveproblemen en het feit dat ik ruzie kreeg op school vanwege een werkstuk. Er werd tegen mij gezegd dat het te moeilijk en te ingewikkeld was voor een doktersassistente, als ik dit niveau wilde moest ik maar op de OK gaan staan.

Ik vind kritisch prima, hoor. Ik heb er net een mail uitgegooid met de vraag om meer informatie en of een meeloopdag kan. Want ik kan wel heel stoer zeggen dat ik tegen bloed en alles kan, ik heb nog nooit op een OK gestaan (wel gelegen, maar dan krijg je er weinig van mee). Voor hetzelfde geld ga ik bij het zien van een spatje bloed gestrekt. Youtube filmpjes kijken tijdens je lunch is toch wel heel wat anders.

Over de hypermobiliteit: Met sport is dat al een stuk minder, alleen mijn fijne motoriek werkt niet altijd goed mee. Staan is geen probleem.

En het is ook pas voor volgend jaar september, hoor. Maar ik wilde me gewoon van te voren even inlezen en meningen vragen. Salaris enzo vind ik absoluut niet belangrijk, plezier in mijn beroep wel.

In welke zin werkt je fijne motoriek niet mee? Is dat af en toe, of heb je er altijd wel last van maar kun je er goed mee omgaan?

Dat laatste heb ik, met verpleegtechnische vaardigheden heb ik als verpleegkundige mijn weg hierin gevonden, om toch alles veilig uit te kunnen voeren. Jij zult ook venflons moeten gaan prikken en infusie moeten oplossen. Als je fijne motoriek wisselvallig is lijkt het me lastiger op te lossen, maar goed, ik ben geen gasboer.
Prikken kan ik wel, ook met vlindernaaldjes. Het is meer het probleem dat ik snel verkramp in dezelfde houding. Misschien zijn daar ook oplossingen voor, hoor. Maar die heb ik nog niet gevonden.

Ik hoop dat meelopen mogelijk is, al snap ik ook wel dat ze niet iedereen mee laten lopen, ze blijven bezig en het is toch een extra iemand op de ok. Wel fijn dat Zwolle een mooi ziekenhuis is om te leren! Daar heb ik wel geluk mee. Als ik word aangenomen, uiteraard.

Mijn UWV coach wilde me richting SPH drukken, omdat daar zoveel werk in is volgens hem. Een groot deel van de mensen die ik ken met die opleiding zit werkloos thuis en de beroepen lijken me niet zo leuk dat ik het voor de rest van mijn leven wil doen.
Goed van die mail! Ik hoop dat je een dag mag komen kijken, mocht je op gesprek mogen dan scheelt dat.

Motivatie is belangrijk, heb een goed verhaal. In mijn zh hoort er tegenwoordig ook een assessment bij.

Solliciteer ruim op tijd, voor een sept-groep solliciteren meer mensen dan voor maart.

Ik heb ondertussen ff geappt, in mijn zh is natuurkunde èn scheikunde een harde eis ( zo staat het er ook) en achter de schermen is dat vaak zo ( ook al staat het er niet dus), wellicht toch ook even informeren?

Terug naar praktisch

Zodra je op de OK komt werken ( dus na de 7 mnd) heb je om de zoveel tijd les ( dat verschilt per opleidingsinstituut). Ga er vanuit dat je de eerste 2 jaar ( en bij mijn zh dus langer) alleen dagdiensten door de week draait ( beginnen tussen 7:00 en 7:30), na je werkdag patienten voorbereiden op papier voor de volgende dag en regelmatig leren voor toetsen. In mijn zh zijn er ook toetsen tussen de lesperiodes door.

Volgens mij Heb je kinderen toch? Neem dan deze tijd aan om samen met je partner (?) de logistiek te regelen voor als het zover is. Wij hebben soms ook leerlingen met al een gezin en die redden het als het thuis goed is geregeld.

Voor het beeld: je patienten voorbereiden kost vaak een uur na werktijd (of dat thuis kan of op het werk moet hangt van de ICTsystemen af), een weekenddag leren hoort erbij.
Je bent zelf een theepot
quote:brennwert schreef op 21 december 2016 @ 16:29:

[...]

maar goed, ik ben geen gasboer.

(Blijft een leuk woord)
Je bent zelf een theepot
quote:SuzanneSuus schreef op 21 december 2016 @ 16:43:

Goed van die mail! Ik hoop dat je een dag mag komen kijken, mocht je op gesprek mogen dan scheelt dat.

Motivatie is belangrijk, heb een goed verhaal. In mijn zh hoort er tegenwoordig ook een assessment bij.

Solliciteer ruim op tijd, voor een sept-groep solliciteren meer mensen dan voor maart.

Ik heb ondertussen ff geappt, in mijn zh is natuurkunde èn scheikunde een harde eis ( zo staat het er ook) en achter de schermen is dat vaak zo ( ook al staat het er niet dus), wellicht toch ook even informeren?

Terug naar praktisch

Zodra je op de OK komt werken ( dus na de 7 mnd) heb je om de zoveel tijd les ( dat verschilt per opleidingsinstituut). Ga er vanuit dat je de eerste 2 jaar ( en bij mijn zh dus langer) alleen dagdiensten door de week draait ( beginnen tussen 7:00 en 7:30), na je werkdag patienten voorbereiden op papier voor de volgende dag en regelmatig leren voor toetsen. In mijn zh zijn er ook toetsen tussen de lesperiodes door.

Volgens mij Heb je kinderen toch? Neem dan deze tijd aan om samen met je partner (?) de logistiek te regelen voor als het zover is. Wij hebben soms ook leerlingen met al een gezin en die redden het als het thuis goed is geregeld.

Voor het beeld: je patienten voorbereiden kost vaak een uur na werktijd (of dat thuis kan of op het werk moet hangt van de ICTsystemen af), een weekenddag leren hoort erbij.

Ja, ik heb natuurkunde laten vallen omdat ik het gewoon echt niet kon. Scheikunde en biologie wel. Dat is dus wel kut. Ik kan nu ook niet meer naar natuurkunde, want ik heb het maar een half jaar gehad. Als ik nu in mei/juni examen moet doen, zak ik zeker.

Ik heb inderdaad 1 zoon, van 12 en geen partner. Ik heb ervoor gekozen om het nu te doen, omdat hij al zelfstandiger is en dus alleen thuis kan blijven. Tegen de tijd dat ik nachtdiensten heb is hij ook alweer een stuk ouder en kan ie óf alleen thuisblijven of in ieder geval alleen naar het logeeradres fietsen.

Ik heb al een job-alert ingesteld, zodra er een vacature openstaat, krijg ik een mail.

Bedankt voor je reacties en de app! Super!
Ik zou dus toch ff achter de natuurkunde-eis gaan, het vak natuurkunde in de opleiding is pittig.

Soms mogen aanstaande leerlingen een toelatingstoets doen voor natuurkunde of scheikunde, wellicht kun je die inzien en jezlf toetsen zinder iets officieels.

Niet lullig maar in mijn zh wordt er niet getornd aan de eisen, staan ze er zelfs hard is er zekfs een assessment ivm de uitval voorheen

Ga nu ook achter een vangnet aan, zie mijn opmerkingen qua studiebelasting aan tijdens de opleiding.

Het zijn lange dagen, veel leren èn bijhouden, het aantal ziektemeldingen is aan een max per periode bijv. Je kunt informeren of je het in 80% mag doen, dan is het 4 dagen werken ipv 5, lesperiodes wel fulltime, je werkt dan langer na.
Je bent zelf een theepot

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven