Werk & Studie alle pijlers

Inspectie Gezondheidszorg

26-07-2013 00:37 142 berichten
Alle reacties Link kopieren
** Weg**
Als jij niet in staat bent je professioneel te gedragen dan wordt het hoog tijd dat je je beroep niet meer mag uitoefenen. Verliefdheid kan je zeker wel tegen houden en als professional had je beter moeten weten.

De kans bestaat inderdaad dat je tijdelijk of permanent (al is die kans kleiner) je beroep niet meer mag uitoefenen.
** Weg**
Als jij je verliefdheid voor een cliënt niet tegen kan houden, is het beter dat je in een andere branche gaat werken. Die regels zijn er in de zorg niet voor niets.
Ga in therapie!
Hoezo seksueel misbruik? Is er sprake van een groot leeftijdsverschil of andere ongelijkheid?
Ga in therapie!
Dit had inderdaad nooit mogen gebeuren en je hebt zeer onprofessioneel gehandeld. De inspectie hoeft niet menselijk te zijn en wel naar regels te handelen. Ik geef je dus ook geen kans.

Het is niet voor niets dat de relatie therapeut-client niet persoonlijk mag worden. Houd je er dan ook aan.
Hoe uitgebreid je verhaal ook wordt, het zal nooit goed genoeg zijn om goed te praten dat jij je professionele boekje te buiten bent gegaan. Als ik jou was zou ik toch een tikkie meer verantwoordelijkheid nemen.
Dubiootje, behandelaar - cliënt is al ongelijk toch?
Dat is zo, maar ik denk niet dat er dan bij seksueel contact met wederzijds goedvinden meteen van seksueel misbruik wordt gesproken (wel van onprofessioneel handelen).
Ga in therapie!
Goed lief-boefje als je geregistreerd staat als seksueel therapeute is er geen probleem. Anders heb je wel een probleem. En dan niet alleen met de inspectie,
Waarschijnlijk zal dat wel onder hetzelfde kopje geschaard worden als er sprake is van een relatie met een cliënt.
En jij hebt niet bij ontluikende gevoelens de client direct overgedragen aan een collega? Zodat er geen client-behandelaar contact meer zou zijn? Behandelen samen met verliefdheid is mi wel een reden om jouw functioneren in jouw beroep aan de kaak te stellen. Je had dan eerder moeten ingrijpen.
Door wie is de melding eigenlijk gedaan?
Ik snap dit niet, terwijl ik dit vaker hoor.

Je hoeft toch niet aan je verliefdheid toe te geven? Had eerst eens goed nagedacht ipv je hormonen de boventoon laten voeren.

Je weet dat je fout zit, had dan eerst ontslag genomen en was daarna gaan flikflooien.
Het was verstandiger geweest om eerst weg te gaan bij je werkgever en daarna een relatie te beginnen, maarja...

Ik heb meerdere (ex)collega's die een relatie zijn begonnen met een client, die zijn allemaal nog werkzaam in de zorg, alleen niet binnen dezelfde instelling. Laat merken dat je weet dat je fout zat en dat je weliswaar wat laat, maar met deze wetenschap ontslag hebt genomen bij je vorige baas.

Seksueel misbruik vind ik wel gelijk erg heftig! Maar je vriend kan dan toch aangeven dat dit met wederzijds goedkeuren gebeurde?

Succes!
** Weg**
Verliefd worden op je client kan NIET
punt
Je kan lullen wat je wil, het is en het blijft fout. Ik zou het bij de inspectie ook vooral daarbij laten en het ja maar absoluut weglaten.
Jij vindt het dus achteraf nog steeds wel acceptabel?
Ga in therapie!
** Weg**
In de fase van vertrouwen opbouwen zulke nevenmotieven hebben klopt natuurlijk van geen kant.
Je hebt dus je eigen belang voorop gesteld. Lekker dan.....
** Weg**
Fijne peut.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven