Werk & Studie alle pijlers

Interne sollicitatie anders?

30-05-2012 20:10 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb al wat gezocht met de zoek functie maar ik vind alleen wat over intern solliciteren van 2009. Niet echt up to date...

Dus vandaar opnieuw:

Wat is er anders aan intern solliciteren?

Moet het een zakelijke brief worden of kan het wat persoonlijker?

In mijn geval blijf ik dezelfde teamleider en manager. De functie zal iets veranderen maar ik voldoe aan de profiel eisen. Ik heb het ter sprake gebracht bij mijn teamleider en zij zei gewoon solliciteren ondanks dat het teveel uren zijn.

Maar kan het dan wat persoonlijker vraag ik mij af?

En in de profielschets staan woorden zoals teamplayer, enthousiasme en inlevingsvermogen...

Ik begrijp dat dat (soms) woorden zijn waar mensen allergisch voor zijn in een sollicitatiebrief. Maar hoe kan ik dat oplossen?

Ik hoop dat mensen goede tips hebben :)

Gr. Deana
Ik heb zelf pas intern gesolliciteerd en specifiek benoemd waarom juist die afdeling mij aanspreekt. Er werd leuk op gereageerd in het gesprek. Wellicht is het dus vooral belangrijk om op een positieve manier te omschrijven wat jou aantrekt in de functie en afdeling, dan kun je daarna in haken op wat jij met jouw eigenschappen toevoegt of geschikt maakt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Deana, moet jij nou op je eigen functie solliciteren?? Zo ja, begin maar met het zoeken van een nieuwe werkgever.
Viva-amber

Inderdaad dat is een idee, waarom deze functie mij aantrekt.

Throttle

Nee ik solliciteer niet op mijn eigen functie.

Ik werk in de ggz. Het is meer een nieuwe functie.

Iets wat er al wel maar weer opnieuw opgezet moet worden.

Ik wil best meer vertellen maar ik ben bang voor herkenning.

Kan ik berichtjes later weghalen? Niet gelijk hoor.
Deana schreef op 30 mei 2012 @ 20:57:

Ik wil best meer vertellen maar ik ben bang voor herkenning.

Kan ik berichtjes later weghalen? Niet gelijk hoor.
Ja, je kunt je berichtje later aanpassen of leeg maken (er moet wel een punt oid blijven staan). Dit kan door aan de rechter kant van jouw bericht het middelste icoontje te nemen: bericht wijzigen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven