Werk & Studie alle pijlers

Introductie sollicitatiebrief

19-11-2019 12:50 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi :)

Ik heb even een vraag omtrent een sollicitatiebrief die ik aan het schrijven ben..
Wellicht dat er iemand is die ervaring heeft met het beoordelen van brieven?

Het gaat het om het volgende: op dit moment studeer ik aan het hbo, maar wil dus gaan werken en zie nu een vacature die erg goed op mij aansluit( werkervaring, opleiding etc.), op mbo niveau.

Ik blijf zeker doorgaan met de studie totdat ik een goede baan gevonden heb, dus eerder stop ik niet.

Nu is het zo dat ik in de introductie altijd vertel wat ik op dit moment doe, en wat ik voorheen heb gedaan( aan relevante werkervaring)
Is het handig of noodzakelijk te vermelden naja, dat ik nu studeer, maar de redenen dat ik hiermee niet door wil gaan? dus bijvoorbeeld dat ik er gedurende de opleiding achter ben gekomen dat mijn voorkeur uitgaat naar een operationele functie, en dat dit de onder andere de reden is dat ik voor deze functie ga..

Of moet ik nog helemaal niks zeggen, alleen: momenteel volg ik de opleiding... voorheen heb ik dit gedaan,.
..

Hopelijk is het een beetje duidelijk,

Alvast bedankt:)
Alle reacties Link kopieren
Je relevante werkervaring en opleiding zet je in je cv, daar kun je in je brief kort aan refereren als dat een doel heeft.

Welk doel jij daarbij voor ogen hebt begrijp ik even niet...
Zorg dat de brief helder en duidelijk is, je topic hier is dat zeker niet...
drominique schreef:
19-11-2019 12:53
Je relevante werkervaring en opleiding zet je in je cv, daar kun je in je brief kort aan refereren als dat een doel heeft.

Welk doel jij daarbij voor ogen hebt begrijp ik even niet...
Zorg dat de brief helder en duidelijk is, je topic hier is dat zeker niet...
hoezo niet? ze wil graag werken en stoppen met haar studie. Dit doet ze zodra ze is aangenomen.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het niet.
Je hebt al een afgeronde MBO opleiding wat voor deze vacature precies goed is.

Dat je ernaast nog een HBO studie volgt is toch niet/ minder relevant? Ik zou eerder zeggen dat je jezelf daarmee over kwalificeert. Dus als het niet nodig is te melden, dan ook niet doen.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
19-11-2019 12:54
hoezo niet? ze wil graag werken en stoppen met haar studie. Dit doet ze zodra ze is aangenomen.
Wat heeft dat voor een toegevoegde waarde voor haar mogelijk toekomstig werkgever?
Alle reacties Link kopieren
Ja sorry, wat onduidelijk neergezet maar lastig om uit te leggen.

Heb meerdere mbo diploma's en mijn huidige opleiding, op hbo niveau is zeker wel relevant voor de functie.

De inhoud van de opleiding sluit goed aan op de inhoudelijke mbo functie waarop ik wil solliciteren.

Vandaar dat ik er in mijn brief ook naar refereer, en denk ik dus dat ik moet gaan verantwoorden waarom ik voor die functie kies. Het is namelijk een mbo niveau 3 functie....., nogal een verschil. En daarmee dus ook moet verantwoorden waarom ik er mee stop...
Je zult het inderdaad wel uit moeten leggen. Anders zal de werkgever niet snappen waarom je solliciteert, terwijl je nog bezig bent met een studie.

Sowieso zou ik nog es goed nadenken of je echt wilt stoppen!!!
Alle reacties Link kopieren
@VelvetVolo,.. ja dat dus, daarom dacht ik dat het wel noodzakelijk is om te vermelden wat ik nu doe en wat mijn beweegredenen zijn om te stoppen.

in mijn geval gaat dit voornamelijk om het feit dat de hbo- opleiding nogal op het beleid is gericht en dat mijn voorkeur uitgaat naar een functie op operationeel niveau. En ben al 26, wil toch weer gaan werken:)

Toevallig dat ik bij die organisatie de opleiding wel deeltijd kan gaan doen, op de langer termijn, ooit.
Kort refereren, verder aangeven dat je het in een gesprek nader toelicht.
Maak die opleiding nou gewoon af.
Alle reacties Link kopieren
Mila9336 schreef:
19-11-2019 13:28
@VelvetVolo,.. ja dat dus, daarom dacht ik dat het wel noodzakelijk is om te vermelden wat ik nu doe en wat mijn beweegredenen zijn om te stoppen.

in mijn geval gaat dit voornamelijk om het feit dat de hbo- opleiding nogal op het beleid is gericht en dat mijn voorkeur uitgaat naar een functie op operationeel niveau. En ben al 26, wil toch weer gaan werken:)
Ik vind hem helder hoor. In je CV vermeld je je opleiding en je werkervaring. Daar leest een werkgever als het goed is ook wat je nu doet. Als dat een HBO opleiding is, lijkt het mij wel relevant om in je brief te melden dat je daar dus mee wilt stoppen en waarom. Anders zou ik niet snappen waarom je solliciteert. Ik vind je reden legitiem en geloofwaardig. Dus gewoon doen.
Alle reacties Link kopieren
Je brief gaat over je motivatie, maak niet de fout om daarin een opsomming van je werkervaring te zetten. Dat staat in je CV.

En verder: niet de aandacht vestigen op afwijkingen of benoemen wat niet passend is.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou vooral naar de functie toe schrijven en niet te veel van jezelf uitgaan. Dus uitleggen waarom jij dé geschikte kandidaat bent en zeveren over iets wat ook niet positief kan worden uitgelegd.
wat bedoel je met operationeel niveau?
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
19-11-2019 17:52
wat bedoel je met operationeel niveau?

Ze wil gewoon een praktisch beroep.
Alle reacties Link kopieren
VelvetVolvo schreef:
19-11-2019 13:21
Je zult het inderdaad wel uit moeten leggen. Anders zal de werkgever niet snappen waarom je solliciteert, terwijl je nog bezig bent met een studie.

Sowieso zou ik nog es goed nadenken of je echt wilt stoppen!!!

Dit idd, je bent nog jong en kunt je hele leven nog werken.
Ghost79 schreef:
19-11-2019 22:02
Ze wil gewoon een praktisch beroep.
HBO is een beroepsopleiding, dus als reden opgeven dat je operationeel wilt zijn en daarom stopt met HBO is vreemd
Alle reacties Link kopieren
@ s-meds, de hbo-opleiding die ik nu volg, is gericht op het beleid en daar kom je later ook in terecht. Vandaar, en dat vind ik dus niet leuk
Alle reacties Link kopieren
@bubbel, bedankt voor je reactie.
Heb geen opsomming van mijn cv, alleen wel een klein stukje over mijn vorige werk en dat ik naar aanleiding van die ervaringen die ik heb opgedaan, deze functie interessant vind. Het is zeg maar dezelfde richting.

Voor de rest alleen maar motivatie, waarom de functie interessant is en waarom ik geschikt ben:)
"Geachte potentiële nieuwe werkgever,

Ik maak graag dingen niet af en bovendien geef ik graag op, omdat ik liever nooit wil doorgroeien in een functie. Daarom solliciteer ik hierbij op deze interessante operationele functie bij uw bedrijf."

Schrijf in je brief waarom je er graag wilt werken en wat jou zo aantrekt. Schrijf over je opleiding, maar laat in het midden of je ermee verder wilt gaan. Wellicht zijn er meerdere mogelijkheden die je tot nu toe nooit voor mogelijk hebt gehouden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven