Werk & Studie alle pijlers

Irritatie parttimers

04-11-2011 09:56 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit absoluut NIET bedoeld als afkraaktopic of boodschaptopic dat moeders fulltime moeten werken oid!! Ik moet alleen even iets kwijt, ook al is het misschien wat overdreven, maar irriteer me nu gewoon even

Ten eerste, niks tegen parttime werkende mensen want ik werk zelf ook parttime, ca 32 uur, ben zzp'er, werk vanuit huis en ik ben in principe altijd bereikbaar

Ik snap dat mensen (vooral vrouwen) die parttime op kantoor zitten niet altijd bereikbaar zijn maar toch....

..ik merk dat het me steeds vaker irriteert op momenten dat ik iemand nodig heb en ze zijn er niet. Ik werk voor verschillende bedrijven en bemiddel veel tussen bedrijven. Nu werken er in de communicatie en marketing vaak vrouwen en dat gaat in principe supergoed maar die (on)bereikbaarheid, daar stoor ik me wel eens aan.

Vooral als iets dringend is en het is donderdagochtend en ze werken alleen op dinsdag en woesndag bijvoorbeeld. Als ik dan ook nog eens geen mobiele nummer heb/krijg dan word het soms lastig

Heb ik bij 1 bedrijf mevrouw x nodig, is ze er pas dinsdag weer, moet dingen van mevrouw x doorspelen aan mevrouw y, maar die is er op dinsdag en woensdag nooit.

In rustige tijden heb ik er niet zo'n last van maar in drukke tijden waarbij er gewoon veel dingen moeten gebeuren en snel ook, dan denk ik wel eens...pfff dit schiet toch niet op!

Ik betrap me er op dat ik soms stiekem denk: ga fulltime werken mens, zeker als je zo'n belangrijke functie hebt. Tegelijkertijd voel ik me hypocriet bij deze gedachte omdat ik zelf ook regelmatig een zorgdag opneem en omdat het voor mij natuurlijk veel makkelijker is om als thuiswerker altijd bereikbaar te zijn.

Ik vind het heel goed dat er ook hoge functies parttime uitgevoerd kunnen worden, daar ben ik echt wel voor.

Maar soms vraag ik me af: werkt het echt wel goed? Lopen bedrijven niet vaak vertragingen op?

Ik heb zelf het gevoel dat ik wel eens wordt belemmerd in bepaalde werkzaamheden omdat ik een paar dagen moet wachten.

Ligt het nu aan mij of zijn er meer mensen die zich diep van binnen wel eens irriteren als er een contactpersoon of collega niet bereikbaar is

Wat zeur ik eigenlijk? Tis ook nooit goed
Ik ben voorstander van duobanen (heb er zelf ook 1). Maar goed overdragen van werkzaamheden aan collega is dan heel essentieel.
Tja, ik denk dat je je meer irriteerd dat het bedrijf niet genoeg faciliteert zodat er iemand op de werkplek is, wat dan blijkbaar ook niet nodig is. Bedrijven kiezen daar ook voor en blijkbaar werkt het wel.

Tuuslijk is het soms vervelend als je iemand wil bereiken die er niet is maar om me daar aan te irriteren gaat mij te ver....
Nee echt?
Ik vind het onzin dat ik altijd bereikbaar moet zijn. Ik heb ook wel eens een vergadering, en als ik naar huis ga blijft mijn werktelefoon in mijn la op mijn werk.

En nee, ik ben geen moeder en werk 32 uur per week. Op de zaak, en als ik om 4 uur de deur dicht trek, is dat privé tijd.

Heel soms, als ik iets belangrijks verwacht, lees ik nog wel eens mijn mail als ik thuis ben, maar dat zijn uitzonderingen.

Wat voor functies zijn het dan waarvan jij vindt dat men altijd bereikbaar moet zijn?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik merk het ook steeds meer in m'n werk.

Heel irritant, maar op zich vind ik het niet kunnen bereiken van mensen nog niet zo erg. Wel dat er dan niemand is die het over kan nemen of ten minste vragen over het project kan beantwoorden!
Volgens mij verwar je de parttimer (m/v) met de al dan niet helemaal naadloos aangesloten bedrijfsprocessen als overdracht en vermeng je dat met een dosis ongeduld en (on)bewuste projectie ("ik ben toch ook altijd bereikbaar?!").

Ik ben klant- en servicegericht maar zit er écht niet op te wachten dat men mij op mijn parttimedag (of god verhoede: in het weekend!) belt voor een of ander iets. Tenzij de toko affikt of anderszins er iets heel erg ernstigs gebeurt, ben je de eerste werkdag erop toch echt de eerste als jij meent dat je eea niet met mijn collega kunt afhandelen.
Idd, aardappelhoofd, dat is het meer: er is dan niemand anders, dat is het.

En als het dan donderdag is en diegene werkt pas weer dinsdag, dat vind ik dan lang

Die irritaties zijn vooral vlagen, geen constant gevoel.

Duobanen lijken me idd heel goed, maar zie ook wel in dat dat niet altijd overal haalbaar is
quote:aardappelhoofd schreef op 04 november 2011 @ 09:59:

Heel irritant, maar op zich vind ik het niet kunnen bereiken van mensen nog niet zo erg. Wel dat er dan niemand is die het over kan nemen of ten minste vragen over het project kan beantwoorden!

Dat is toch zo goed als onmogelijk? Dan zouden 2 mensen helemaal ingewerkt moeten worden op een project 'voor het geval dat TO belt op het moment dat de eerstverantwoordelijke niet aanwezig is', terwijl er maar werk voor 1 persoon is.

Ik neem de telefoon voor mijn collega's aan (dat is wederzijds) maar weet echt niet wat er precies gebeurt bij hun werkzaamheden. Ik vertel degene die opbelt wanneer ze mijn collega weer kunnen bereiken, of raad aan om een mail te sturen.
Ongeduldig ben ik TiaDalma, dat klopt. Ik wil iets afwerken en dat moet dan idd zsm. Daar moet ik dan beter meer leren omgaan

Maar 4 dagen wachten vind ik dan ook weer het andere uiterste zeker als er aan de andere kant iemand zit te wachten op antwoorden.
En ik vind 't juist heerlijk om maar 4 dagen te werken, zou er graag (maar dat laat mijn financiële situatie helaas niet toe) 3 dagen werken. Mensen kunnen me overigens altijd mailen. Zodra ik er weer ben kan ik direct aan de slag met de vraag.

En ja ik ben moeder, maar daarvoor werkte ik ook al 4 dagen (wel meer uren).
Eens met TS!!!
quote:bacchus schreef op 04 november 2011 @ 10:09:

Eens met TS!!!Wie?
Tikal, dat mensen je kunnen mailen vind ik ook vaak al een fijn idee.

Moeder zijn heeft er eigenlijk ook niets mee te maken
quote:himalaya schreef op 04 november 2011 @ 10:05:

[...]

Dat is toch zo goed als onmogelijk? Dan zouden 2 mensen helemaal ingewerkt moeten worden op een project 'voor het geval dat TO belt op het moment dat de eerstverantwoordelijke niet aanwezig is', terwijl er maar werk voor 1 persoon is.

Hier niet hoor? En als het wel voorkomt dat er maar één iemand iets over een project weet (wat eigenlijk niet bestaat in het bedrijf waar ik werk) zorgt diegene dat hij/zij bij afwezigheid een collega instrueert als het project af moet o.i.d.

Bovendien wordt de planning hier aangepast aan de werktijden van de medewerkers, ook met vakantie's e.d.
"Lopen bedrijven niet vaak

vertragingen op? Ik heb zelf het gevoel dat ik wel eens wordt

belemmerd in bepaalde werkzaamheden

omdat ik een paar dagen moet wachten."

@Leysleffer:

Dat is dus een punt waarmee in de planning al rekening dient te worden gehouden. Probeer zo veel mogelijk info al in de briefing los te peuteren. Als jij dan niet verder kan door zaken en mensen die niet beschikbaar zijn, is dat een risico dat de klant moet aanvaarden en ook moet bekostigen. Je hebt namelijk tijd gereserveerd voor die klant. Probeer echter wel zo veel mogelijk te anticiperen op wat je de komende week nodig hebt aan info en materiaal, zodat je enigszins kan schuiven in je eigen planning en je kostbare tijd zo efficient mogelijk kan indelen.
quote:[message=10380978,noline]@Leysleffer:

Dat is dus een punt waarmee in de planning al rekening dient te worden gehouden. Probeer zo veel mogelijk info al in de briefing los te peuteren. Als jij dan niet verder kan door zaken en mensen die niet beschikbaar zijn, is dat een risico dat de klant moet aanvaarden en ook moet bekostigen. Je hebt namelijk tijd gereserveerd voor die klant. Probeer echter wel zo veel mogelijk te anticiperen op wat je de komende week nodig hebt aan info en materiaal, zodat je enigszins kan schuiven in je eigen planning en je kostbare tijd zo efficient mogelijk kan indelen.

Goede tip!!

Want het komt idd vaak voor dat je dan denkt alle informatie te hebben maar dan toch nog voor de afronding een vraag tegenkomt.

En als de betreffende persoon er dan niet is, dan is dat lastig

himalaya, 7 minuten geleden

quote:

bacchus schreef op 04 november 2011 @ 10:09:

Eens met TS!!!

Wie?

Topic Starter. Denk ik...
Herkenbaar, ik kan me er ook aan ergeren, vooral wanneer het om leidinggevende of coördinerende functies gaat. Maarja het is niet anders...
quote:himalaya schreef op 04 november 2011 @ 09:59:

Ik vind het onzin dat ik altijd bereikbaar moet zijn. Ik heb ook wel eens een vergadering, en als ik naar huis ga blijft mijn werktelefoon in mijn la op mijn werk.

En nee, ik ben geen moeder en werk 32 uur per week. Op de zaak, en als ik om 4 uur de deur dicht trek, is dat privé tijd.

Heel soms, als ik iets belangrijks verwacht, lees ik nog wel eens mijn mail als ik thuis ben, maar dat zijn uitzonderingen.

Wat voor functies zijn het dan waarvan jij vindt dat men altijd bereikbaar moet zijn?Ik heb zelf geen last van bereikbaarheid tussen 9 en 17. Zelf ben ik ook alleen bereikbaar tussen die tijden ongeveer. Ik loop er wel vaak tegenaan dat heel veel mensen maar 2 of 3 dagen werken en dat er dan van alles onnodige lange tijd blijft liggen. Maar goed, dat zal misschien ook met de organisatie van de persoon zelf te maken hebben. Maar ook wanneer er dingen gepland moeten worden merk ik dat dit een haast onmogelijke taak is, want op die dag is die er niet en op die dag is die er niet en die is er alleen op die dag om de week en heeft op de andere dag om de week een 'korte dag' pfff...probeer dan maar eens iets te plannen!
Tsja, misschien moet je zelf meer gaan werken.

Als jij die vrije dag niet had gehad had je dan die mensen kunnen bellen en had je minder vertraging gehad.
Ik vind het ook rete-irritant. Ik werk zelf full time en ben ook na vijf uur nog wel bereikbaar. Maar ik kom het vaak tegen dat secretariaten hele dagen onbezet zijn. Het lijkt me een kleine moeite om dat onderling te regelen in een grote organisatie, maar dat gebeurt niet.

Ook interne ondersteunende diensten die strikte werktijden hebben en de telefoon niet meer opnemen na vijf uur of in de lunchpauze. Als er binnen zo'n dienst 10 man werken dan zou het toch te regelen moeten zijn dat er tot 6 uur telefonische bezetting is. En dan heb ik niks aan de mededeling dat ze er om 8 uur 's ochtends al zitten wat dat is een half uur eerder dan de rest van de organisatie.

Maar ik erger me ook aan mensen die roepen bij het inplannen van een overleg: Nee, dat kan niet want dan is het voorjaarsvakantie. Wij hebben namelijk helemaal geen voorjaarsvakantie. (Dat hebben ze alleen in het basisonderwijs.)

Zo, dat lucht op . .
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:Miss.Moneypenny schreef op 04 november 2011 @ 10:30:

Tsja, misschien moet je zelf meer gaan werken.

Als jij die vrije dag niet had gehad had je dan die mensen kunnen bellen en had je minder vertraging gehad.

Het ging over een vraag die van een klant binnenkwam en ik meteen wilde voorleggen en dat kon dus niet

Daar ging het meer om
Overigens, als ik zelf 3 dagen kon gaan werken zou ik dat zeker weten doen haha Het ligt meestal aan de organisatie en de gewoontes binnen een bedrijf dan aan de parttimers zelf natuurlijk, maar vervelend is het wel.
@Leysieffer: en dat voor 'n ambtenaar :-)

Moest er wel eerst effe aan wennen, maar nu vind ik 't zelfs prettiger als mijn klanten me de stukken mailen ipv met de post.
Ha ha mareno

Mss is het idd wel de houding van bepaalde mensen (waag het niet me dan en dan in te plannen) Heus niet iedereen is zo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven