Werk & Studie alle pijlers

Is dit redelijk?

24-09-2011 09:17 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zal het proberen kort uit te leggen.

Vorig jaar heb ik besloten om mij om te laten scholen. Baas vond dit prima. Ik werk in ploegen dus onregelmatig en op de dagen dat ik naar school moet en ik had ook moeten werken kreeg ik vrij ( ging wel van mijn urenkaart af).

Dit jaar tijdens functioneringsgesprek werd duidelijk dat ze meer willen automatiseren en dat ze dus in de toekomst minder mensen nodig hebben. Van collega's heb ik gehoord dat ze werd aangeboden om misschien te gaan denken aan omscholen of iets dergelijks en dat de baas ze tegemoet wil komen.

Ik moet dus binnenkort op stage voor 3 maanden en heb de baas gevraagd of ze mijn ook tegemoet willen komen in de vorm van een stagevergoeding, omdat ik onbetaald verlof op moet nemen. Nu wil hij daar wel in voorzien en kwam met het aanbod 50% loon doorbetalen 3 maanden maar dan moet ik wel tekenen dat ik per een bepaalde tijd volgend jaar uit dienst ga.

Is dit nou redelijk of slaat het nergens op? Het komt nu bij mij over dat ze mijn contract af kopen voor maar een paar centen.
Dus je kunt of geen vergoeding van je werkgever krijgen tijdens je stage elders en daarna weer terugkomen, of je krijgt een vergoeding van je werkgever tijdens je stage elders en de arbeidsovereenkomst wordt ontbonden.

Maar eigenlijk wil jij een stagevergoeding van je werkgever terwijl je elders stage loopt in een vakgebied dat niets voor zijn bedrijf kan betekenen (ik snap uberhaupt al niet dat je werkgever dit doet, maar goed) en je wilt dat je arbeidscontract gewoon doorloopt en dat je als je geen nieuwe baan hebt gevonden weer bij je huidge werkgever aan de slag kan.

Ik denk niet dat dat reeel is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven