Werk & Studie alle pijlers

Is jouw baan je droombaan?

10-01-2010 12:36 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb jij de baan die je altijd al wilde hebben? Is jouw werk je hobby? Of ben je heel ergens anders terechtgekomen dan je wilde en werk je alleen maar voor het geld, niet omdat je het leuk vindt? Als je het over zou mogen doen, had je dan een heel andere richting of branche gekozen?

Ik ben wel eens jaloers op mensen die hun baan de meest fantastische op aarde vinden. Hoe zit dat bij de Viva-forummers?
Niet mijn droombaan nee. Maar voor nu ben ik er tevreden mee.
Ik kan zeggen dat mijn werk mijn hobby is. Iets minder stress van het werk zou wel fijn zijn. Helemaal een droombaan is het dus niet maar als ik het vergelijk met vriendinnen heb ik het goed voor elkaar.

Hoe zit dat bij jou Flip? Ben je niet helemaal tevreden of helemaal niet tevreden over het werk dat je nu doet?
Mijn baan is mijn droombaan. Het is iets wat ik al jaren wilde. Die droom is uitgekomen! En ik zou momenteel niets anders willen. Maar er zitten aan iedere baan natuurlijk ook minder leuke dingen. Maar in dit geval wegen die (op dit moment) niet op tegen de leuke dingen.

Hiervoor heb ik jaren werk gedaan wat ik wel okee vind maar zeker niet de rest van mijn leven wilde doen.
ja
Nee, niet bepaald.

Ik ben bij toeval in deze baan terechtgekomen, hij heeft weinig raakvlakken met mijn studie. Als ik eerlijk ben, werk ik voornamelijk voor het geld (word zeer goed betaald). Toch vind ik het een interessante functie met veel leuke kanten en voordelen. Zou niet langdurig werk kunnen doen waar ik echt helemaal niets mee heb.
Ik heb een fijne, goedbetaalde baan met leuke collega's. Helaas weet ik dat ik nog maximaal een jaar mag blijven (overheid -> bezuinigingen), waardoor ik nu al erg nerveus wordt...
Een droombaan niet nee. Wel een leuke baan.
Nee, is het niet.

En ik ben nu ook zoekende.

Maar mijn "droombaan" betaald wel erg slecht....
Mijn droombaan is het niet maar ik kan me geen geschiktere baan voor me voostellen dan deze. Ik ben hier zeer op mijn plek.
Niet mijn droombaan, dat is het ook nooit echt geweest. Wel leuk werk hoor, maar het was vooral de sfeer binnen het bedrijf en de leuke collega´s die me daar hielden. Inmiddels ben ik erachter dat dat op de lange termijn niet voldoende is.
Nee, niet mijn droombaan en zeker niet mijn hobby. Maar voor nu ok.
Wat is jouw droombaan dan Vivagirl?
Toen ik 16 was en een vervolgopleiding moest kiezen, wist ik al niet wat ik wilde worden. En dat weet ik nu nog steeds niet

Heb gewerkt in een baan waar ik mijn opleiding in heb gehad, en daarna bij heel andere banen en branches terecht gekomen.

Mijn huidige baan betaalt prima en is ook nog eens leuk qua werkzaamheden en collega's. Mocht ik het niet leuk meer vinden, dan zoek ik iets anders/komt er wel wat anders op mijn pad.

Ik zou niet weten waar mijn droombaan aan moet voldoen. Net als mijn droomman, overigens.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Nee ik ben dan ook op zoek naar iets anders.
Ik ben zo benieuwd wat mensen hier dan zoal als droombanen hebben. Iemand zin om dat te delen?
Nee.

Maar met -9,5 als brilletje mag je niet eens op de toelatingskeuring van de politieschool komen.

Ik wilde technisch rechercheur worden.
Nee niet bepaald.. maar ben er nu wel bij aan het leren om misschien die droombaan te vinden.

Eigenlijk weet ik niet eens wat mijn droombaan precies zou zijn... wist ik het maar?!
Mijn echte, echte droombaan zou fotograaf zijn. Maar tegelijktijd ben ik bang dat dat juist mijn passie weg zou halen.

Maar reele droombaan is receptionist/manager hier in hotel in London. Maar betaald zo verrekte weinig.

Terwijl de hotelkamers hier juist zo duur zijn.

Werkte hiervoor op een cruiseschip. Was zeker een droombaan, maar de mindere kanten begonnen erg zwaar te wegen.
Mijn baan is niet zo leuk, zacht gezegd. Ik zit midden in mijn zwangerschapsverlof, maar mijn baas was not amused dat ik vorige week niet bij een vergadering was - ik kan een verlenging wel vergeten. (Gelukkig zit ik daar niet in het minst op te wachten )
quote:vivagirl schreef op 10 januari 2010 @ 13:46:

Mijn echte, echte droombaan zou fotograaf zijn. Maar tegelijktijd ben ik bang dat dat juist mijn passie weg zou halen.Als ik er voor mijn inkomsten van afhankelijk zou zijn, zou ik daar idd ook bang voor zijn. Maar momenteel is fotografie voor mij 'n leuke bijbaan en op deze manier is het wél mijn droombaan. Ik doe er iets mee op momenten dat ik daar zin in heb en voor de vaste lasten heb ik gewoon 'n fulltime job.
Dat klinkt goed Elninjoo.

Ik ben idd ook bang dat als ik "moet", het leuke en creatieve er af gaat.

Of dat je gewoon opdrachten aan moet nemen die helemaal niet leuk zijn.

EN daarbij, ben ik ook nog lang niet goed genoeg.

Dus vandaar, 2e keus voor baan. Maar die betaald zo slecht.

Zit wel midden in het solliciteren op het moment.
Mijn hoofdbaan (kantoorwerk) die goed betaald en gelukkig parttime is vind ik werkelijk afschuwelijk saai en daar zit ik alleen voor de centen (ik blijf wel professioneel hoor) en mijn andere parttime baan, die heel slecht wordt betaald, is iets met dieren en komt in de richting van mijn droombaan.

Ik ben wel op zoek naar een andere kantoorbaan die hopelijk iets minder saai is, maar die liggen nu helaas niet voor het oprapen.
Leuk om jullie reacties te lezen! Iemand vroeg hoe het bij mij dan zit. Ik had al vrij jong een idee van wat ik wilde worden, helaas liep het anders en was ik na 2 niet afgemaakte studies en een aantal banen die ik "wel leuk" vond maar niet geweldig, nog steeds nergens. Toen ben ik mijn baan kwijtgeraakt en nu had ik er weer geen idee van wat ik moest gaan doen. Weer een saai baantje zoeken? Mijn man heeft werk dat ook zijn hobby is en wie wil dat niet? Nu is er plotseling de kans om echt te gaan doen wat ik altijd al wilde, al moet ik daar wel weer 4 jaar voor met mijn neus in de studieboeken. Ik ben echt blij dat dat nu toch nog kan (ben 31) en hopelijk is het dan ook wat ik ervan verwacht.
quote:Spinster schreef op 10 januari 2010 @ 13:32:

Ik ben zo benieuwd wat mensen hier dan zoal als droombanen hebben. Iemand zin om dat te delen?

Droombanen voor mij zijn:

- actrice

- zangeres (zal nooit gebeuren want ik kan absoluut niet zingen )

- Styliste (voor fotografie of films).

Dat laatste doe ik nu!

Ik zou sowieso niet tegen een kantoorbaan kunnen of iets waarin je absoluut je creativiteit niet kwijt kan. Ook kan ik heel slecht tegen werk wat continu hetzelfde is. Ik houd van afwisseling.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven