Werk & Studie alle pijlers

Is jouw baan je droombaan?

10-01-2010 12:36 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb jij de baan die je altijd al wilde hebben? Is jouw werk je hobby? Of ben je heel ergens anders terechtgekomen dan je wilde en werk je alleen maar voor het geld, niet omdat je het leuk vindt? Als je het over zou mogen doen, had je dan een heel andere richting of branche gekozen?

Ik ben wel eens jaloers op mensen die hun baan de meest fantastische op aarde vinden. Hoe zit dat bij de Viva-forummers?
Leuk om die droombanen te lezen. Toch veel mensen die creatiever banen of banen waarbij je met je handen werkt prefereren boven de kantoorbaan.

Ben benieuwd of er ook mensen zijn bij wie het precies omgekeerd is: die voor hun creatieve droom zijn gegaan, maar die iets anders missen? (bijv. intellectuele uitdaging)
Nee, absoluut geen droombaan (saai kantoorwerk).

Helaas weet ik nog steeds niet precies wat ik zou willen worden als ik later groot ben...
Nog meer mensen die hun droombaan hebben gevonden?
Ik heb mijn droombaan nog niet gevonden. Mijn huidige baan is het niet voor mij, ik ben dan ook zoekende naar iets anders. Werkdruk is veel te hoog, teveel verantwoordelijkheden die ik heb. Nee... ik merk dat dat niet bij me past.

Ik weet eigenlijk ook niet wat mijn droombaan is. Ik ben niet zo happig op werk eigenlijk. Ik werk voor de gezelligheid en omdat ik geld nodig heb. Ik verlang naar de tijd dat ik parttime kan gaan werken!
Still looking... dus het antwoord is: Nee
ben vandaag in huilen uitgebarsten op mijn droombaan... dus alles is relatief.

Ik werk sinds twee weken als arts in de kindergeneeskunde en dat is prachtig werk, en ik vind het heerlijk, maar ik voel ook zoveel stress en verantwoordelijkheid dat het er vandaag even uitkwam! Dus ook de droombaan heeft zijn keerzijde...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven