ITIL. Saai, taai en droog of niet?
vrijdag 13 november 2009 om 11:15
Ik moet ITIL gaan halen. Heb het boek mee en leren maar. Mag er 2 weken over doen (ws niet aaneengesloten want heb nog wat projectjes tussendoor)
Ik denk ook wel dat het te doen is, maar meeeeeeeen wat is dit saaie kost zeg. En dan heb ik alleen maar h'stuk 1 gelezen.
Zijn er mensen die ITIL niet saai vinden? En zouden die me kunnen vertellen wat er dan zo leuk aan is? En is er iemand die me in Jip en Janneke taal uit kan leggen waar ik dit in vredesnaam voor nodig heb?
(ben geen IT-er maar doe weleens projecten in IT omgevingen)
Ik denk ook wel dat het te doen is, maar meeeeeeeen wat is dit saaie kost zeg. En dan heb ik alleen maar h'stuk 1 gelezen.
Zijn er mensen die ITIL niet saai vinden? En zouden die me kunnen vertellen wat er dan zo leuk aan is? En is er iemand die me in Jip en Janneke taal uit kan leggen waar ik dit in vredesnaam voor nodig heb?
(ben geen IT-er maar doe weleens projecten in IT omgevingen)
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.

vrijdag 13 november 2009 om 11:38
Ben toevallig ook bezig... Twee keer een avond les gehad en moet nu nog het examen doen... Eerlijk gezegd idd saai, zelfs degene die de lessen gaf zei dat het droge stof was. Kan begrijpen dat het wel handig is om te weten maar zo strict als in de boeken zal je het niet snel toe gaan passen... Dan moet je bij niet kunnen printen al half jaar wachten voor het opgelost wordt :S
vrijdag 13 november 2009 om 11:43
Alles is welkom! hpl69@live.nl
Meeen, wat een droge bedoening en dan moet ik het ook nog eens allemaal zelf doen met alleen een boek
Meeen, wat een droge bedoening en dan moet ik het ook nog eens allemaal zelf doen met alleen een boek

vrijdag 13 november 2009 om 11:44
Helaas, het is saai en droog. Theoretische processen die je in de praktijk wel tegekomt maar altijd in een per bedrijf verschillende vorm.
Het examen (van Exin) is echter dodelijk simpel vond ik. Als je weet welke processen er zijn, en de context daarvan weet, kom je een heel eind.
Volgens mij heb ik ook nog wel een samenvatting, dus als je die wil hebben geef je maar een gil.
Is het trouwens ITIL V2 of V3? V3 is iets ingewikkelder en zie je al helemaal niet in de praktijk...
Ik heb alleen V2 gedaan tot nu toe.
Het examen (van Exin) is echter dodelijk simpel vond ik. Als je weet welke processen er zijn, en de context daarvan weet, kom je een heel eind.
Volgens mij heb ik ook nog wel een samenvatting, dus als je die wil hebben geef je maar een gil.
Is het trouwens ITIL V2 of V3? V3 is iets ingewikkelder en zie je al helemaal niet in de praktijk...
Ik heb alleen V2 gedaan tot nu toe.
vrijdag 13 november 2009 om 11:49
Ik heb geen idee of ik V2 of V3 heb.
Foundations of IT Service management op basis van ITIL heet het boek. De basis dus
De 1e 2 hoofdstukken hoef ik volgens mij niet al te veel tijd aan te besteden. Achtergronden met verschillende theorieën over organisaties hoef ik denk ik niet echt in mijn kop te stampen.
En 2 is alleen een samenvatting van de rest van de hoofdstukken, dus daar hoef ik ook niks mee.
Dat scheelt weer
Ik ga maar verder met h'stuk 3
Alle samenvattingen zijn echt onwijs welkom!!!!!!!
Foundations of IT Service management op basis van ITIL heet het boek. De basis dus
De 1e 2 hoofdstukken hoef ik volgens mij niet al te veel tijd aan te besteden. Achtergronden met verschillende theorieën over organisaties hoef ik denk ik niet echt in mijn kop te stampen.
En 2 is alleen een samenvatting van de rest van de hoofdstukken, dus daar hoef ik ook niks mee.
Dat scheelt weer
Ik ga maar verder met h'stuk 3
Alle samenvattingen zijn echt onwijs welkom!!!!!!!
vrijdag 13 november 2009 om 12:12
quote:girl83 schreef op 13 november 2009 @ 11:40:
Oh, ik heb een goede samenvatting! Gekregen van mn "leraar".
Kan die wel toesturen?
Graag ook naar duplooi@hotmail.com Hartelijk dank!
Voel me meteen niet meer schuldig dat ik in de baas zijn tijd op het forum snuffel! Dit is werkgerelateerd!
Oh, ik heb een goede samenvatting! Gekregen van mn "leraar".
Kan die wel toesturen?
Graag ook naar duplooi@hotmail.com Hartelijk dank!
Voel me meteen niet meer schuldig dat ik in de baas zijn tijd op het forum snuffel! Dit is werkgerelateerd!