Jaar contract aangeboden gekregen? [TO is een permabanneling
dinsdag 7 juni 2022 om 19:44
Ik was 10 maanden lang een uitzendkracht, samen met een ander, andere uitzendkracht is losgelaten en mijn baas heeft mij een 1 jaar contract aangeboden. Is dit goed nieuws ?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-06-2022 06:19
Reden: TO heeft een perma, kan niet meer in het topic reageren. Met vriendelijke groet, Moderator Viva.
Reden: TO heeft een perma, kan niet meer in het topic reageren. Met vriendelijke groet, Moderator Viva.
0.00% gewijzigd

dinsdag 7 juni 2022 om 20:32
Ow, nu weet ik het weer.
dinsdag 7 juni 2022 om 20:35
Maar de meeste daar hbbn nac2x contractLuciFee2022 schreef: ↑07-06-2022 20:32Niet als ze je willen houden, zeker in deze tijden. Maar anders kijk je ondertussen verder, er zijn zat werkgevers die na een jaarcontract wel je in vaste dienst willen als je een normale redelijke medewerker bent.

dinsdag 7 juni 2022 om 20:36
Dat zal, maar de wereld ziet er het laatste jaar wat anders uit met personeelstekort he?
Je kan ook elders aan de bak, zat werk.
Als je niet durft te vragen, kijk dan wel even of je tussentijds mag opzeggen in dat jaarcontract. Als zij je geen vast willen geven na dat jaar, dan mag je op zijn minst verwachten dat je binnen dat jaar wel ergens anders aan de bak kan als je dat wil. Dus met een normaal opzegtermijn van een maand.
Anders zou ik dat hele jaarcontract eens goed overdenken.
dinsdag 7 juni 2022 om 20:40
Inderdaad, dit is echt niet meer van deze tijd. Waarom zou je jezelf in hemelsnaam zo laten behandelen?
Ze zoeken echt overal mensen. En er zijn inmiddels genoeg werkgevers die hun medewerkers wèl waarderen met een vast contract.
Als ik jou was zou ik gewoon verder gaan zoeken naar een werkgever die wel snapt dat losvast werk niet echt fijn is voor de medewerkers.
Ze zoeken echt overal mensen. En er zijn inmiddels genoeg werkgevers die hun medewerkers wèl waarderen met een vast contract.
Als ik jou was zou ik gewoon verder gaan zoeken naar een werkgever die wel snapt dat losvast werk niet echt fijn is voor de medewerkers.
dinsdag 7 juni 2022 om 20:48
Dus ik word belazerd??jo12345 schreef: ↑07-06-2022 20:40Inderdaad, dit is echt niet meer van deze tijd. Waarom zou je jezelf in hemelsnaam zo laten behandelen?
dinsdag 7 juni 2022 om 20:49
Dus een jaar contract is fout? Ik kan het jaar contracf niet zomaar opzegge .jo12345 schreef: ↑07-06-2022 20:40Inderdaad, dit is echt niet meer van deze tijd. Waarom zou je jezelf in hemelsnaam zo laten behandelen?
dinsdag 7 juni 2022 om 20:54

dinsdag 7 juni 2022 om 20:57
Dat aannemen lijkt me niet zo handig, vaak kan dat. Maar helaas zijn er ook veel werkgevers die er in hebben staan dat je niet tussentijds mag opzeggen. TO is de enige die dat kan checken.
dinsdag 7 juni 2022 om 21:14
10 maanden paniek door werksituatie zoals ze aangeeft nee dat vind ik niet normaal oprecht niet? Dan had ze eerder gesprek aan kunnen kaarten als ze zelf inzicht had dat ze haar taken goed uitvoerde.
Mijn vraag van die stress was ook meer bedoeld of ze het werk / de werkomgeving wel trok als ze onzeker was en bleef ook na maanden daar te zijn geweest.
dinsdag 7 juni 2022 om 21:36
Ik kon pas overgemomen worden na 1050 gerwerkte uren.Lillian_ schreef: ↑07-06-2022 21:1410 maanden paniek door werksituatie zoals ze aangeeft nee dat vind ik niet normaal oprecht niet? Dan had ze eerder gesprek aan kunnen kaarten als ze zelf inzicht had dat ze haar taken goed uitvoerde.
Mijn vraag van die stress was ook meer bedoeld of ze het werk / de werkomgeving wel trok als ze onzeker was en bleef ook na maanden daar te zijn geweest.
dinsdag 7 juni 2022 om 23:20
Er had ook een vraagteken moeten staan ipv een punt ja.LuciFee2022 schreef: ↑07-06-2022 20:57Dat aannemen lijkt me niet zo handig, vaak kan dat. Maar helaas zijn er ook veel werkgevers die er in hebben staan dat je niet tussentijds mag opzeggen. TO is de enige die dat kan checken.
dinsdag 7 juni 2022 om 23:30
Sorry maar…
Veritas vos liberabit
woensdag 8 juni 2022 om 12:28
Dus ik wordt gebruiktLuciFee2022 schreef: ↑07-06-2022 20:36Dat zal, maar de wereld ziet er het laatste jaar wat anders uit met personeelstekort he?
Je kan ook elders aan de bak, zat werk.
Als je niet durft te vragen, kijk dan wel even of je tussentijds mag opzeggen in dat jaarcontract. Als zij je geen vast willen geven na dat jaar, dan mag je op zijn minst verwachten dat je binnen dat jaar wel ergens anders aan de bak kan als je dat wil. Dus met een normaal opzegtermijn van een maand.
Anders zou ik dat hele jaarcontract eens goed overdenken.

woensdag 8 juni 2022 om 14:41
Mijn hemel.
Nee, je wordt niet gebruikt.
Je komt van een uitzendbureau, hebt 1050 uur gewerkt en willen je nu 'overnemen' en je een jaarcontract geven.
Je wil daar blijven werken, vind het een leuke baan bij een leuk bedrijf.
Ik snap de moeilijkheid niet zo.
Wat wil je dan? Gelijk een vast contract?
Ondanks dat de markt nu oververhit is, betekent dit niet gelijk dat elk bedrijf je een vast contract met megaloon aanbiedt.
Geniet er van dat je een leuke baan hebt en dat zij jou ook leuk vinden.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in