Werk & Studie alle pijlers

Jaarcontract ontbinden

06-05-2024 01:51 410 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allemaal,
Ik zal mijn verhaal hier beknopt proberen neer te zetten:

Ik werk bij een accountants kantoor met een jaarcontract. Veel werk dat nieuw is voor mij, maar het gaat op zich wel. Ik heb een jaarcontract en werk hier nu vier maanden. Ik werk op een afdeling in een team, bestaande uit zes mensen. 1 van deze mensen is een soort coördinator en dus leidinggevende. Toen ik kwam werken, had een collega zich ziek gemeld die deels in het team zat een deels in een ander team. Ik heb haar taken overgenomen. Zij werkte echter vier dagen, ik maar drie. Zij is inmiddels uit dienst.
Het werk wat ik doe is voor twee afdelingen. Op dinsdag heb ik een okay leidinggevende.
Mijn leidinggevende, laten we haar Saskia noemen, voor twee dagen had het vanaf het begin al op mij voorzien: ik had veel vragen, want het werk was nieuw voor mij. Bij elke vraag werd ik afgebekt want ze had het zo druk. Wel had ze tijd om mij en anderen te micro managen: ik hield een aantal mailboxen bij waarin zij kon meekijken, maar ik al het werk deed. Dan kreeg ik serieus opmerkingen over hoe ik dat al dan niet moest bijhouden. Ze maakte bijvoorbeeld ook lijstjes met wie welke kleur moest gebruiken om te arceren... Prima dat we allemaal een vaste kleur gebruikten ( dan kon je in een oogopslag zien wie dat werk had gedaan) maar het maakt natuurlijk geen klap uit wie welke kleur gebruikt. Zij vond het nodig om iedereen een kleur toe te wijzen en dit ook uitvoerig op de mail te zetten. ( Onthoudt: te druk voor vragen die echt met het werk te maken hadden, maar wel tijd om mij en anderen af te snauwen).... Ik ben op een gegeven moment het gesprek met haar aangegaan. Het was niet persoonlijk ( dat geloof ik ook, inmiddels hoorde ik steeds meer verhalen van waarom mensen weg gingen of zich ziek meldden) en ze had het zo druk. Ze zei sorry en voor mij was daarmee de kous af.
Na twee weken ging het echter weer bergafwaarts met haar gedrag... En bij een werkoverleg op maandagochtend was ze ronduit onbeschoft en bedreigend naar mij toe. Aangezien ik er best wel mee zat en ik al een keer met haar zelf had gesproken, de volgende dag naar één van de drie managers gegaan. Laten we deze Nadine noemen.

Dit gesprek was misschien nog wel gekker: volgens deze Nadine had ik vanalles fout gedaan ( ik heb gepraat met de collega die volgens Saskia grote problemen met mij zou hebben op dat moment) en ik werd vergeleken met een kleuter die in de zandbak op zijn kop had gehad ( van een andere kleuter ofzoiets) maar tegelijkertijd was het kantoor geen kleuterklas.... Op dat moment heb ik ja en amen zitten knikken, maar het was me duidelijk dat mijn welbevinden bepaald geen prioriteit was. Ik heb toen nog geopperd dat het misschien voor iedereen beter was als ik uit ging zien naar een andere baan, maar dat was zeker niet de bedoeling.
Dit gesprek had mij niet het idee gegeven dat er iemand wat zou doen aan het gedrag van Saskia, dus na nog een dagje nadenken, die donderdag aangegeven bij een andere partner (Peter) dat ik ging uitkijken naar iets anders. Ik had me ook ziek kunnen melden en dan uitkijken naar iets anders, maar dat vond ik toen nog flauw.
Peter zei dat hij het jammer vond. Dat hij de indruk had dat ik nu wel goed ingewerkt was en ook prima met de andere collegas overweg kon. Hij vroeg me of ik nog kon werken en ik zei ja.
Ik zei wel dat ik desgevraagd zou vertellen wat er besproken was en dat ik een andere baan zou zoeken.(Na de eerdere gesprekken meteen een stel collegas aan mijn bureau om te vragen wat er besproken was. Ik schaam me er niet voor en heb verteld wat ik met Saskia had besproken toen. Na het gesprek met Nadine heb ik niks verteld, maar ik was die kamer nog niet uit en er stonden er al drie (!!!!) om me heen....)

De maandag na het gesprek met Peter, merkte ik al grote veranderingen op: het overleg ging niet door. Saskia praatte bijna niet meer tegen me en als ik een taakje kreeg, kreeg ik dat via de mail. Prima werken zo! Wel wilde ik nog steeds iets anders gaan zoeken, maar op zich gewoon rustig aan, niet weer overhaast ergens in stappen wat eigenlijk niet bij me past ( ik had vanaf het begin twijfels, maar wilde wel gewoon mijn jaarcontract volmaken). Twee weken lang fijn gewerkt en ik keek al naar wat vacatures....

Ondertussen hadden er wel wat collegas van me gehoord dat ik bij het management had aangegeven op zoek te gaan naar iets anders. En omdat ik minder stress had, had ik ineens ook tijd over. Dus ik had om werk gevraagd voor een klant. Peter vroeg me om de tijd die ik over had op papier te zetten. Het leek erop dat hij zou zorgen voor extra werk.

Tot afgelopen week. Dinsdag kreeg ik een gesprek met Nadine en Peter samen: omdat collegas wisten dat ik weg zou gaan, moest ik eerder weg. Het voorstel was om me in mei nog in dienst te houden en dan vrij te stellen van werk om wat anders te zoeken. Dat heb ik afgehouden. Vervolgens kreeg ik donderdag een vaststellingsovereenkomst overhandigd: mei en juni nog in dienst, vrijgesteld van werk. Gelukkig had ik dinsdagavond al een mail gestuurd dat ik helemaal niet vrijgesteld hoefde te worden want ik werk maar drie dagen. Ik ben ook echt nog gewoon gemotiveerd om werkzaamheden naar behoren uit te voeren. Donderdag was ook een vreemd gesprek: ik kon op hun kosten een jurist inhuren werd er gezegd, na de nodige druk dat ik het maar even moest doorlezen en ik aangaf dat thuis te zullen doen.
Ik heb inderdaad een jurist ingehuurd, nogal een haaibaai die vindt dat ik er zoveel mogelijk geld uit moet halen. Heel mijn omgeving vindt dat dit echt niet kan ( vanwege dat voorval met Saskia en gesprek met Nadine) sommigen vinden dat ik me ziek moet melden...

Wat zouden jullie doen? Ik werk er nog maar vier maanden (gelukkig komende week toch al vrij).
Alle reacties Link kopieren Quote
Ceester schreef:
06-05-2024 19:31
Dit is wat ik ga doen, dat had ik al bedacht. En ja, op het moment nog een beetje teveel in de emotie dat wordt vanzelf minder.
Maar het is ook gewoon beledigend als ze eerst een voorstel proberen te doen wat niet eens wettig is.

Grappig dat je denkt dat ik mezelf op de borst Klop, ik poep zeven kleuren juist. Maar goed, dat is wat anders. En nee ik zou dat soort dingen nooit daar zeggen, maar ik merk dat ik ( nog) behoorlijk boos ben over dat akkefietje met Saskia en dat vreemde gesprek met Nadine. En over dat ontslag op staande voet: dat kan al helemaal niet, daarvoor zou ik veel ergere dingen moeten doen dan met collegas praten. De rechter ziet ze aankomen ....

Ook maakt het niks uit of er contractueel iets afgesproken is over tussentijds opzeggen. De constructie met een tijdelijk contract is in het leven geroepen om alle nieuwe werknemers van een bepaalde zekerheid te voorzien, ook degenen die hun arbeidsovereenkomst niet goed lezen....
Nou, Ceester wij weten natuurlijk van elkaar wie we zijn (zaten ooit in een app groepje met een paar andere forummers :) ) en ik vind soms wel dat je best pittig reageert en ook in dit topic. Is geen aanval overigens, gewoon iets dat mij is opgevallen. Misschien ben je bang, maar die indruk maak je niet op mij. Bijvoorbeeld als je schrijft dat je je werk prima doet en nooit ziek bent (je werkt er net 16 weken).

Overigens heb ik het niet over ontslag met dringende redenen gehad. Dat was een andere forummer. Evenmin heb ik iets over tussentijds opzeggen geschreven, al meen ik dat dit wel degelijk relevant kan zijn. De jurist kan je van rechtskundig advies voorzien daaromtrent.
Ik heb je wel meegegeven dat teksten over Saskia weer in het hok schoppen niet zo handig zijn. Niet op een forum, maar ook niet mopperen tegen collega’s op de werkvloer of vertrouwelijke gesprekken delen. Dan ontstaat er een onhoudbare situatie.

Als ik jou was, zou ik proberen tot een redelijke VSO te komen. Deze situatie is gewoon einde oefening en hopelijk komt er snel iets nieuws op je pad waar je je wel gewaardeerd voelt en op je plaats bent. Succes :thumbsup:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ceester schreef:
06-05-2024 11:33
Oh, maar dan staat to er ook gewoon weer. Met Saskia terug in haar hok is het daar prima werken. De andere collegas zijn gewoon leuk. Maar ik weet dat dit Nadine haar eer te na is.... Peter staat er praktischer in en ziet gewoon iemand die prima haar werk doet, goed met collegas overweg kan en nooit ziek is....
Nou in vier maanden tijd niet ziek zijn, is natuurlijk geen verdienste ofzo.
Ondertussen ben je ook diegene die in vier maanden tijd al een lijstje met akkefietjes op haar naam heeft staan, in vier maanden tijd al een keer of wat hebt geroepen dat je dáár weg wil en gaat solliciteren en degene die praat over haar collega's in termen als 'terug in haar hok'.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ceester schreef:
06-05-2024 19:31
Dit is wat ik ga doen, dat had ik al bedacht. En ja, op het moment nog een beetje teveel in de emotie dat wordt vanzelf minder.
Maar het is ook gewoon beledigend als ze eerst een voorstel proberen te doen wat niet eens wettig is.

Grappig dat je denkt dat ik mezelf op de borst Klop, ik poep zeven kleuren juist. Maar goed, dat is wat anders. En nee ik zou dat soort dingen nooit daar zeggen, maar ik merk dat ik ( nog) behoorlijk boos ben over dat akkefietje met Saskia en dat vreemde gesprek met Nadine. En over dat ontslag op staande voet: dat kan al helemaal niet, daarvoor zou ik veel ergere dingen moeten doen dan met collegas praten. De rechter ziet ze aankomen ....

Ook maakt het niks uit of er contractueel iets afgesproken is over tussentijds opzeggen. De constructie met een tijdelijk contract is in het leven geroepen om alle nieuwe werknemers van een bepaalde zekerheid te voorzien, ook degenen die hun arbeidsovereenkomst niet goed lezen....
Jawel hoor, met de mogelijk tot tussentijdse opzegging, is de situatie totaal anders
Alle reacties Link kopieren Quote
Het zou me niks verbazen of werkgever heeft al een dossier over TO en er komt ontslag. En dan is de transitievergoeding na die vier maanden werk maar heel mager.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ceester schreef:
06-05-2024 19:31
Ook maakt het niks uit of er contractueel iets afgesproken is over tussentijds opzeggen. De constructie met een tijdelijk contract is in het leven geroepen om alle nieuwe werknemers van een bepaalde zekerheid te voorzien, ook degenen die hun arbeidsovereenkomst niet goed lezen....

Wat een rare visie, ik snap niet hoe je hierbij komt?
Alle reacties Link kopieren Quote
thistle schreef:
06-05-2024 22:20
Het zou me niks verbazen of werkgever heeft al een dossier over TO en er komt ontslag. En dan is de transitievergoeding na die vier maanden werk maar heel mager.
Nou nee hoor, zo makkelijk gaat dat gelukkig niet. Werkgever zit waarschijnlijk sowieso nog een half jaar aan TO vast.
Alle reacties Link kopieren Quote
Baggal schreef:
06-05-2024 19:55
Nou, Ceester wij weten natuurlijk van elkaar wie we zijn (zaten ooit in een app groepje met een paar andere forummers :) ) en ik vind soms wel dat je best pittig reageert en ook in dit topic. Is geen aanval overigens, gewoon iets dat mij is opgevallen. Misschien ben je bang, maar die indruk maak je niet op mij. Bijvoorbeeld als je schrijft dat je je werk prima doet en nooit ziek bent (je werkt er net 16 weken).

Overigens heb ik het niet over ontslag met dringende redenen gehad. Dat was een andere forummer. Evenmin heb ik iets over tussentijds opzeggen geschreven, al meen ik dat dit wel degelijk relevant kan zijn. De jurist kan je van rechtskundig advies voorzien daaromtrent.
Ik heb je wel meegegeven dat teksten over Saskia weer in het hok schoppen niet zo handig zijn. Niet op een forum, maar ook niet mopperen tegen collega’s op de werkvloer of vertrouwelijke gesprekken delen. Dan ontstaat er een onhoudbare situatie.

Als ik jou was, zou ik proberen tot een redelijke VSO te komen. Deze situatie is gewoon einde oefening en hopelijk komt er snel iets nieuws op je pad waar je je wel gewaardeerd voelt en op je plaats bent. Succes :thumbsup:
Ja, ik kan me voorstellen dat die opmerking over dat ziek zijn raar overkomt. Ik zal verduidelijken: Peter zei tijdens het gesprek dat ik met hem had dat hij mij prima vond werken en was blij dat ik me niet ziek meldde, maar gewoon kon en kwam werken.

Ik ken meerdere verhalen van mensen die zich hebben ziekgemeld om Saskia de afgelopen jaren... Ik denk dat Peter zich ermee bemoeide om Saskia te 'kalmeren'. Ik heb ook gehoord hoe Nadine heeft bedacht dat Saskia een soort leidinggevende moest worden van de afdeling waar ik werkte. Ze behoort niet tot het mt. En ze is overwerkt en ' sociaal onhandig', zei Nadine. Nadine houdt Saskia de hand boven het hoofd, Saskia is haar ' project' . Natuurlijk houdt Peter Nadine de hand boven het hoofd zij zijn beide partners.


Mijn advocaat noem ik een haaibaai omdat ze een friend of the family is. Ik ken haar niet goed, maar ken de verhalen over haar werk en dat ze graag haar best doet om er vooral zoveel mogelijk geld uit te halen. Ze riep ook meteen: ha leuk! Stuur maar op! Toen ik haar belde.... Een haaibaai is in mijn ogen en compliment voor advocaten. Maar als ik dus het advies van mijn jurist moet opvolgen, wordt het een flinke shitshow en gaat dit lang duren... Ook ben ik bang dat het dan best weleens een rechtszaak zou kunnen worden... Ik wil gewoon op eigen tempo een baan kunnen zoeken en dat gaat misschien niet lukken als ik een te ' krappe' vso teken. Maar ik kan ook niet in de toekomst kijken en weet bij God niet wat dan ruim genoeg is. Voorlopig teken ik dus naar helemaal niks...
Alle reacties Link kopieren Quote
Ceester schreef:
07-05-2024 00:57

Mijn advocaat noem ik een haaibaai omdat ze een friend of the family is. Ik ken haar niet goed, maar ken de verhalen over haar werk en dat ze graag haar best doet om er vooral zoveel mogelijk geld uit te halen. Ze riep ook meteen: ha leuk! Stuur maar op! Toen ik haar belde.... Een haaibaai is in mijn ogen en compliment voor advocaten. Maar als ik dus het advies van mijn jurist moet opvolgen, wordt het een flinke shitshow en gaat dit lang duren... Ook ben ik bang dat het dan best weleens een rechtszaak zou kunnen worden... Ik wil gewoon op eigen tempo een baan kunnen zoeken en dat gaat misschien niet lukken als ik een te ' krappe' vso teken. Maar ik kan ook niet in de toekomst kijken en weet bij God niet wat dan ruim genoeg is. Voorlopig teken ik dus naar helemaal niks...
Een advocaat gaat alles in overleg met jou doen, die gaat niet zijn/haar eigen plan trekken waar jij aan bent overgeleverd. Je advocaat zal weten wat haalbaar is en inzetten op een voor jou zo gunstig mogelijke vso lijkt me.

Dat idee van in je eigen tempo een baan willen zoeken moet je loslaten, dat is een gepasseerd station in dit stadium.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ceester schreef:
07-05-2024 00:57
Ja, ik kan me voorstellen dat die opmerking over dat ziek zijn raar overkomt. Ik zal verduidelijken: Peter zei tijdens het gesprek dat ik met hem had dat hij mij prima vond werken en was blij dat ik me niet ziek meldde, maar gewoon kon en kwam werken.

Ik ken meerdere verhalen van mensen die zich hebben ziekgemeld om Saskia de afgelopen jaren... Ik denk dat Peter zich ermee bemoeide om Saskia te 'kalmeren'. Ik heb ook gehoord hoe Nadine heeft bedacht dat Saskia een soort leidinggevende moest worden van de afdeling waar ik werkte. Ze behoort niet tot het mt. En ze is overwerkt en ' sociaal onhandig', zei Nadine. Nadine houdt Saskia de hand boven het hoofd, Saskia is haar ' project' . Natuurlijk houdt Peter Nadine de hand boven het hoofd zij zijn beide partners.


Mijn advocaat noem ik een haaibaai omdat ze een friend of the family is. Ik ken haar niet goed, maar ken de verhalen over haar werk en dat ze graag haar best doet om er vooral zoveel mogelijk geld uit te halen. Ze riep ook meteen: ha leuk! Stuur maar op! Toen ik haar belde.... Een haaibaai is in mijn ogen en compliment voor advocaten. Maar als ik dus het advies van mijn jurist moet opvolgen, wordt het een flinke shitshow en gaat dit lang duren... Ook ben ik bang dat het dan best weleens een rechtszaak zou kunnen worden... Ik wil gewoon op eigen tempo een baan kunnen zoeken en dat gaat misschien niet lukken als ik een te ' krappe' vso teken. Maar ik kan ook niet in de toekomst kijken en weet bij God niet wat dan ruim genoeg is. Voorlopig teken ik dus naar helemaal niks...
Ach nee, dit wordt geen rechtzaak
Jouw advocaat doet nu een tegenbod, dan zij laatst bod
En jij accepteert dat
Alle reacties Link kopieren Quote
En laat Peter en Saskia en Nadine los
Dat is een gepasseerd station
Alle reacties Link kopieren Quote
Oprechte vraag; ben je altijd zo eigengereid?
Je lijkt je niet te realiseren dat hoe jij het ziet helemaal niet zo realistisch is. Wat zei de jurist gisteren toen ze terugbelde?
Alle reacties Link kopieren Quote
'Ah dankjewel! Ik heb jurist gebeld, hij was in gesprek en belt mij vanmiddag terug'

'Mijn advocaat noem ik een haaibaai omdat ze een friend of the family is. Ik ken haar niet goed, maar ken de verhalen over haar werk en dat ze graag haar best'

'Peter staat er praktischer in en ziet gewoon iemand die prima haar werk doet, goed met collegas overweg kan en nooit ziek is....'

'Peter zei tijdens het gesprek dat ik met hem had dat hij mij prima vond werken en was blij dat ik me niet ziek meldde, maar gewoon kon en kwam werken.'

'Ik heb inderdaad een jurist ingehuurd,'

'Mijn advocaat '

Wel consistent blijven hoor....
Even geen inspiratie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je als arbeidsjurist een haaibaai wordt genoemd is dat geen compliment: ergens agressief en met een gestrekt been in gaan is doorgaans niet wat men voor ogen heeft; liever regelen dan rechten wordt er onderling vaak gezegd. Hoe frequent er op de gang nog dingen worden geregeld zelfs als de gang naar de kantonrechter al is gemaakt ;-) .

Is ze advocaat? Alle advocaten zijn jurist, maar niet alle juristen zijn advocaat :lightbulb: .

Verder denk ik dat je het moet loslaten de zin dat de arbeidsverhouding niet meer goed komt. En welke verhalen je hebt gehoord over Saskia op de werkvloer doen eigenlijk niet ter zake: zolang die mensen er nog zitten hebben ze geen arbeidsconflict en dat heb jij natuurlijk wel. En ook al vrij snel na je indiensttreding.

Ik hoop op een goede afloop voor je. Op eigen tempo iets zoeken is niet haalbaar denk ik.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
SweetFirefly schreef:
07-05-2024 07:25
'Ah dankjewel! Ik heb jurist gebeld, hij was in gesprek en belt mij vanmiddag terug'

'Mijn advocaat noem ik een haaibaai omdat ze een friend of the family is. Ik ken haar niet goed, maar ken de verhalen over haar werk en dat ze graag haar best'

'Peter staat er praktischer in en ziet gewoon iemand die prima haar werk doet, goed met collegas overweg kan en nooit ziek is....'

'Peter zei tijdens het gesprek dat ik met hem had dat hij mij prima vond werken en was blij dat ik me niet ziek meldde, maar gewoon kon en kwam werken.'

'Ik heb inderdaad een jurist ingehuurd,'

'Mijn advocaat '

Wel consistent blijven hoor....
die man/vrouw-wissel was me ook op gevallen
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
07-05-2024 07:43
die man/vrouw-wissel was me ook op gevallen
Mij ook, daarom schreef ik zijn/haar. Maar die hij kan een foutje zijn.

Ik heb wel eens allerlei details veranderd in een bericht om niet te herkenbaar te zijn, ook wel van een hij een zij gemaakt. Als je dan een foutje maakt kan dat gek overkomen.

De andere zg inconsistenties vind ik zeuren om het zeuren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Rondstruiner1 schreef:
07-05-2024 07:58
Mij ook, daarom schreef ik zijn/haar. Maar die hij kan een foutje zijn.

Ik heb wel eens allerlei details veranderd in een bericht om niet te herkenbaar te zijn, ook wel van een hij een zij gemaakt. Als je dan een foutje maakt kan dat gek overkomen.
Voordat er een discussie over losbarst: ik ken deze TO van een ander topic (zie eerdere posts). Ik heb geen reden tot twijfel over de echtheid van het verhaal.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
Frizz schreef:
07-05-2024 07:13
Oprechte vraag; ben je altijd zo eigengereid?
Je lijkt je niet te realiseren dat hoe jij het ziet helemaal niet zo realistisch is. Wat zei de jurist gisteren toen ze terugbelde?
Ik hoor ook maar dingen... Ik heb een dergelijke situatie nog nooit aan de hand gehad...

Daarbij, ik hoef er niet het meeste uit te halen, maar wil mezelf ook niet in de voet schieten. En als je dan twee keer een vso krijgt aangeboden met de woorden: 'lees maar even door' en er een pen naast je wordt neergelegd... Ik heb twee keer moeten zeggen: daar ga ik over nadenken, ik kom bij jullie/je terug. Ze zijn echt heeeel erg niet netjes geweest tegen me. Jullie zouden allemaal gewoon gaan liggen en that's it?

Als het zo is dat ik helemaal niks meekrijg, omdat de wet zo in elkaar zit, prima. Maar alleen omdat de wet zo in elkaar zit, niet omdat mensen denken dat ze goedkoop van me af kunnen.

Mijn vraag in dit topic was: ik heb nu officieel vakantie ( ik heb zwart op wit hoe dat is goedgekeurd etc) wat doe ik aan het eind van deze week?

Iemand vroeg nog in dit topic wat ik zou willen. Wat ik wil is misschien een gepasseerd station, dat weet ik niet. Wg weet niet hoe ik me voel. In de vso staat bijvoorbeeld ook dat ik positieve referenties mee krijg. Misschien is dat een verplichte passage of denkt hij hier verder gezeur mee te voorkomen, maar het staat er wel...

Ik kan ook helaas niet alles vertellen vanwege herkenbaarheid, maar als ik het mondeling vertel is mijn gesprekspartner meestal nogal stellig in dat dit echt niet kan. ( Niet de vso en het eerste voorstel, maar wat er gebeurd is met Saskia. Ik heb zelf wel een probleem met hoe ze hier een einde aan probeerden te breien...)

En ja, natuurlijk snap ik dat ik die lui los moet laten, maar dat gaat nog niet. Ik heb nog met ze te dealen omdat dit nog allemaal aan de hand is. Daarbij is dit een topic over dit onderwerp, dus vallen hun namen... Mijn hoofd zit hiermee vol en ik schrijf ook dingen op die ik denk of voel maar waar ik helemaal geen vervolg aan ga geven of wil geven. Het is maar sparren en hardop denken. Een voorbeeld is dat ik schreef dat als ik erg in mijn gevoel zou gaan zitten ik dit wil opblazen en ze zoveel mogelijk gezeik bezorgen. Maar dit ga ik helemaal niet doen, want in mijn gevoel is het momenteel niet zo heel goed toeven ;)

(De man vrouw wissel is gedaan om herkenbaarheid te verminderen, net als advocaat en jurist. Het gaat hier wel om iemand die er regelmatig met gestrekt been in gaat. Ook heten Nadine, Peter en Saskia niet echt zo en zou hun geslacht weleens niet kunnen passen bij hun gefingeerde naam)
Alle reacties Link kopieren Quote
Baggal schreef:
07-05-2024 08:07
Voordat er een discussie over losbarst: ik ken deze TO van een ander topic (zie eerdere posts). Ik heb geen reden tot twijfel over de echtheid van het verhaal.
Dan ken je me niet zo goed als je denkt van het 1 kind topic ;).... ( Zie mijn bericht hiervoor)
Alle reacties Link kopieren Quote
TO, je hebt allerlei gevoelens en dat tegenover staat dat ze van je af willen. Na dit een aantal keer van dichtbij meegemaakt te hebben raad ik je aan om je gevoelens te parkeren en te doen wat verstandig is. En dat is een redelijk standaard rijtje. Beschikbaar melden voor werk, op non-actief gesteld worden door WG, uitonderhandelen VSO….

Wat me nog triggerde, heb je vakantie? Als in, dat was al de bedoeling, aangevraagd en geregeld voordat dit ging spelen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Baggal schreef:
07-05-2024 07:40
Als je als arbeidsjurist een haaibaai wordt genoemd is dat geen compliment: ergens agressief en met een gestrekt been in gaan is doorgaans niet wat men voor ogen heeft; liever regelen dan rechten wordt er onderling vaak gezegd. Hoe frequent er op de gang nog dingen worden geregeld zelfs als de gang naar de kantonrechter al is gemaakt ;-) .

Is ze advocaat? Alle advocaten zijn jurist, maar niet alle juristen zijn advocaat :lightbulb: .
Over dat laatste zin: dat weet ik, daarom gebruik ik ze door elkaar.

Over dat eerste: je neemt het woord haaibaai veel te persoonlijk op ;) Ik zou het prima vinden als er ergens op een gang iets wordt geregeld en heb helemaal geen zin in een rechter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Superuser2023 schreef:
07-05-2024 08:31
TO, je hebt allerlei gevoelens en dat tegenover staat dat ze van je af willen. Na dit een aantal keer van dichtbij meegemaakt te hebben raad ik je aan om je gevoelens te parkeren en te doen wat verstandig is. En dat is een redelijk standaard rijtje. Beschikbaar melden voor werk, op non-actief gesteld worden door WG, uitonderhandelen VSO….

Wat me nog triggerde, heb je vakantie? Als in, dat was al de bedoeling, aangevraagd en geregeld voordat dit ging spelen?
Dankjewel dat je het even duidelijk op een rijtje zet voor me. Inderdaad, mijn gevoelens gaan met me op de loop, daarvoor gebruik ik dit topic als uitlaatklep... Ik heb nog niks gedaan in het proces van afwikkeling.

Ja, mijn vakantie was al aangevraagd etc.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het lijkt heel erg alsof die gevoelens de zakelijke afhandeling in de weg zitten. Maar jouw gevoelens en de dynamiek aldaar zijn voor de vragen die je ons en de advocaat stelt niet relevant.
Als deze advocate niet bij jou past, zoek dan een andere. Of had dat meteen gedaan.
Heb je al besproken dat je kenbaar maakt dat je miv maandag beschikbaar bent voor werk?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ceester schreef:
07-05-2024 08:21

Mijn vraag in dit topic was: ik heb nu officieel vakantie ( ik heb zwart op wit hoe dat is goedgekeurd etc) wat doe ik aan het eind van deze week?

dat is een vraag voor je advocaat
Alle reacties Link kopieren Quote
Ceester schreef:
07-05-2024 08:24
Dan ken je me niet zo goed als je denkt van het 1 kind topic ;).... ( Zie mijn bericht hiervoor)
Nou, ik vind je ook hier een pittige dame ;) .
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ceester schreef:
07-05-2024 08:32
Over dat laatste zin: dat weet ik, daarom gebruik ik ze door elkaar.

Over dat eerste: je neemt het woord haaibaai veel te persoonlijk op ;) Ik zou het prima vinden als er ergens op een gang iets wordt geregeld en heb helemaal geen zin in een rechter.
het wordt echt geen rechter, echt niet

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven