Werk & Studie alle pijlers

je ergste eerste werkdag

15-02-2020 22:41 120 berichten
Alle reacties Link kopieren
wat was je ergste eerste werkdag ooit!
mijn was nog recent, was heel de dag misselijk met hartkloppingen en angsweet puur van de stress!
Alle reacties Link kopieren
Snoetje-80 schreef:
15-02-2020 23:04
Wat erg!
Hoe lang ben je alleen gelaten?
Ik vind ontslag wel heel heftig. Maar aan de andere kant vind ik het ook heel heftig dat hij jou alleen liet.

Ik ben denk ik 1 uur alleen gelaten. Ik vond vooral die horde mensen lastig om weg te houden bij die man, zonder onaardig te worden. En die vrouw, ze was zo overstuur. Zo zielig.
Venusss schreef:
15-02-2020 23:25


Mijn man zijn ergste eerste werkdag: hij kreeg ineens een vreselijke buikgriep met diarree en haalde de wc niet op tijd. Hij had net zijn eerste pak ooit gekocht en het was zijn eerste echte grote mensen baan. Met schaamrood op de kaken terug het kantoor in en met de besmeurde broek zichzelf afgemeld :sick:
😨 wat sneu
Polsjef schreef:
15-02-2020 23:29
Heb ook les van hem gehad, niet zo'n beste indruk achtergelaten blijkbaar. Maar op mijn eerste werkdag dit horen was niet zo geslaagd. Maar had ook geen keuze....huur moest betaald.
Nee, dat het niet zo geslaagd was lijkt me een understatement.
Wel sterk van je dat je hebt doorgezet.
Polsjef schreef:
15-02-2020 23:21
Eerste werkdag ging ik naar het kantoor van de advocaat waar ik voor ging werken. Hij gaf me een hand maar zei direct dat hij niet blij met mij was en liever de andere kandidaat had gehad. Hij vond mij achterbaks en ik had een vervelend karakter. Sta je daar als 18 jarige.
Ik weet alleszins welke advocaat ik sterk zou afraden bij mijn familie en vrienden als ze ooit een juridisch probleem hebben.
Alle reacties Link kopieren
icequeen2000 schreef:
15-02-2020 22:41
wat was je ergste eerste werkdag ooit!
mijn was nog recent, was heel de dag misselijk met hartkloppingen en angsweet puur van de stress!
Mijn eerste werkdag was bij een groot bedrijf.
Er was niets geregeld, manager schoof een paar folders toe om te lezen.
Niemand gaf aan dat ze pauze gingen houden. Ook als ik het vroeg werd er geen antwoord gegeven.
Ik moest er 9 uur zijn en het werk begon pas om 13 uur.
Heb de hele ochtend folders gelezen van 4 pagina’s in totaal.

Verbaas mij er echt over dat er veel moeite word gedaan in de aannameprocedure maar eenmaal daarna is niemand op de hoogte.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ergste "eerste" werkdag was toen ik via een uitzendbureau werkte in de horeca. Ik werd om 9uur wakker gebeld dat er ergens iemand ziek was geworden van het vaste personeel en of ik in kon vallen op een locatie waar ik in mijn eentje een kantine zou moeten runnen. Om kwart voor 10 was ik daar, werd ik eerst uitgekafferd of ik niet sneller had kunnen komen, vervolgens kreeg ik te horen dat ze niet blij was met uitzendkrachten want die doen altijd alleen wat er moet gebeuren en zetten geen stap verder. Ik leg dit nog naast me neer en vraag netjes wat er van me verwacht wordt en nog voordat ik wist wat er moest gebeuren werd me verteld dat ik wel een maagverkleining kon gebruiken...

Ik heb inderdaad alleen mijn taken uitgevoerd en heb in de tijd dat ik normaliter even ergens een extra doekje over gehaald zou hebben het uitzendbureau gebeld, de situatie uitgelegt en aangegeven dat ik de werkdag af zou maken maar niet op deze manier behandel wens te worden. Ik bleek niet de enige te zijn met deze ervaring dus dit bedrijf mocht voortaan ergens anders hun invallers vandaan halen. Dezelfde dame heeft me dusdanig uit staan te schelden na een telefoontje van het uitzendbureau dat het lunchende personeel ingegrepen heeft.
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste werkdag... Ik werd om 9 uur alleen in een ruime bezemkast gezet met een pc, een stapel papier en het verzoek even te wachten. Om half 10 kwam iemand mij zeggen wat ik moest doen. Ik zette om 10 uur de radio zachtjes aan en om 5 over 10 weer uit. De radio was alleen voor vrijdagmiddag... Lunch was even luchten op de binnenplaats, de stad in mocht niet, en koffie kostte een kwartje. Ik heb de dag afgemaakt en de volgende dag ging het weer zo. Ik zag geen mens en het werk was verschrikkelijk saai. Toen was ik er wel klaar mee en heb het uitzendbureau gebeld dat ik vond dat mijn straf er op zat en ze een ander moesten zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Eerste (zelfstandige) werkdag als postbezorger, alweer jaren terug.

Februari, steen en steenkoud, onafgebroken stortregen, bergen reclamefolders waardoor ik twee keer terug moest fietsen naar het depot drie kilometer van mijn wijk, en ik kukelde ook nog achterover over mijn tas heen toen ik moest bukken bij zo'n fijne brievenbus die op enkelhoogte in de deur zat.

Kwam in het donker thuis, helemaal bevroren en tot op het bot doorweekt.
Venusss schreef:
15-02-2020 23:25
Bijbaantje op mijn 16e. Ik mocht helpen de apen verzorgen in een dierentuin, het leek mij een droombaan. Had er een naief beeld bij van aapjes aaien en voeren. Maar ik werd in een verblijf gezet met een tropisch vochtig klimaat en de lucht was écht niet te harden. Zo penetrant. Mocht de stront van de muren/vloeren spuiten, al kokhalzend. En achter het schot zaten een stel agressieve apen op de deur te rammen.

:HA: Dat zou ik ook als droombaan zien. Apen verzorgen. Klinkt geweldig! Maar wat ranzig!

Mijn man zijn ergste eerste werkdag: hij kreeg ineens een vreselijke buikgriep met diarree en haalde de wc niet op tijd. Hij had net zijn eerste pak ooit gekocht en het was zijn eerste echte grote mensen baan. Met schaamrood op de kaken terug het kantoor in en met de besmeurde broek zichzelf afgemeld :sick:
Oh wat rot zeg. Wat moet hij zich naar hebben gevoeld.
Maar daarna vallen alle eerste werkdagen alleen nog maar mee.
Alle reacties Link kopieren
Wojak schreef:
16-02-2020 00:22
Eerste (zelfstandige) werkdag als postbezorger, alweer jaren terug.

Februari, steen en steenkoud, onafgebroken stortregen, bergen reclamefolders waardoor ik twee keer terug moest fietsen naar het depot drie kilometer van mijn wijk, en ik kukelde ook nog achterover over mijn tas heen toen ik moest bukken bij zo'n fijne brievenbus die op enkelhoogte in de deur zat.

Kwam in het donker thuis, helemaal bevroren en tot op het bot doorweekt.
heb daar enorme respect voor , voor facteurs die post bezorgen bij slecht weer en sneeuw op de fiets! wat een hel moet dat zijn ! vraag mij dan af, als je naar de wc moet wat doen die dan?
Alle reacties Link kopieren
Baan als medicijnbezorger bij de apotheek. De tweede dag reed ik de auto van de apotheek achteruit en stond ik vast boven op een betonnen paal. Toen heb ik maar een bergingsbedrijf gebeld die de auto weer van de paal aftakelde.
En de baas was niet eens boos....
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
icequeen2000 schreef:
16-02-2020 00:24
heb daar enorme respect voor , voor facteurs die post bezorgen bij slecht weer en sneeuw op de fiets! wat een hel moet dat zijn ! vraag mij dan af, als je naar de wc moet wat doen die dan?
Meestal ophouden tot je thuis was of als het echt niet meer ging ergens vragen aan mensen of je daar mocht. Bij een café o.i.d. Wat er beschikbaar was in je wijk(en). :-P)

Gelukkig had het laatste depot waar ik werkte voor ik ermee stopte wel een wc.
Alle reacties Link kopieren
Wojak schreef:
16-02-2020 00:34
Meestal ophouden tot je thuis was of als het echt niet meer ging ergens vragen aan mensen of je daar mocht. Bij een café o.i.d. Wat er beschikbaar was in je wijk(en). :-P)

Gelukkig had het laatste depot waar ik werkte voor ik ermee stopte wel een wc.
dat is ook gezellig!
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1291193 ... te-werkdag

Deze had het ook niet leuk.
Alle reacties Link kopieren
Peixe schreef:
16-02-2020 00:38
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1291193 ... te-werkdag

Deze had het ook niet leuk.
wow! dat is ook erg!
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Een vakantiebaantje in een wasserij. Dat leek me wel makkelijk. Viel enorm tegen. Ten 1e het vele lawaai van machines. Twee vriendinnen van me werkten er ook en ik dacht dat ik bij hen zou komen werken. Helaas was dat niet zo. Het werk moest vooral snel en dat ben ik niet. Elke 2 uur kreeg ik wat anders te doen en nergens voldeed ik. Na 2 dagen werd ik ontslagen.

Een administratieve baan binnen de Sociale Werkplaats waar ik werk. Het begon al dat de collega die mij moest inwerken er niet was. Een sterfgeval in haar familie. Een andere collega moest het overnemen en die was daar niet op bedacht. Ze zei letterlijk dat ze daar geen zin in had. En dat als ik structuur zoek ik op het verkeerde adres ben. Uiteindelijk had ze een werkje dat ik over moest typen. Want dan had ik toch iets. Ik heb die functie 4 maanden volgehouden omdat de structuur en duidelijkheid ontbrak. Moest overal zelf achteraan en werd vaak van het kastje naar de muur gestuurd.
Alle reacties Link kopieren
Bijbaantje bij een wasserette. Ik werd ‘s ochtends opgebeld of ik daar een dag kon gaan werken. Toen ik bij het bedrijf kwam kreeg ik te horen dat ik wel laat was en dat ik de komende weken wel op tijd moest zijn. Op dat moment dacht ik nog, huh wat komende weken...
Daarna kreeg ik een uitgebreide introductie van alle regels. Na een uur kin ik beginnen en werd er uitgelegd hoe ik een overhemd moest vouwen. Na 10 overhemden kwam ze mijn werk controleren. Niets was goed en ze gooide alles gekreukeld op een stapel zodat ze weer opnieuw gestreken moesten worden. Ik moest vervolgens pauze gaan houden, daar werd ik belaagd door twee vrouwen omdat ze door mij meer strijkwerk hadden.
Ik heb toen gemeld dat ik meteen naar huis ging, waarop ik te horen kreeg dat dit een goed idee was, want dan kon ze nog even rustig bedenken wat ik de volgende dag kon doen :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Wat een verhalen zeg. Daar is mijn ergste eerste werkdag echt niets bij.

Ik werd in de laatste week van de zomervakantie aangenomen op een school door een directeur en depressief ogende conrector. Ik zou een weekje later beginnen want de eerste week waren er toch alleen maar mentoractiviteiten e.d.
Dat vond ik raar dus ik naar die school toe op de vrijdag van die eerste week, even hand geven, voorstellen, dat werk. Een aardige conciërge bracht mij naar de sectiekamer waar ik moest zijn. Ik steek mijn hand uit naar de aanwezige nieuwe collega’s en stel mij voor. De heren bleven doorgaan met mompelen en schuiven met bergen papier. Een wat oudere dame knikt mij welwillend toe en vraagt of ik een kopje thee wil. Ja, dat lust ik wel. Sta ik net mijn eerste slok te nemen als een van de heren opstaat en vraagt: “Zo... en wie is jouw mentor jongedame?”

En daar ging de thee over de zorgvuldige stapels papier. Leerde die eerste dag gelijk hoe de kopieermachine werkte :).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Soort van eerste werkdag. Werkte al lang bij het bedrijf, maar werd overgeplaatst naar een andere vestiging i.v.m. onderbezetting daar. Werd daar voor vast geplaatst.
Dag voordat ik moest starten voelde ik mijzelf niet zo lekker; dacht misschien zenuwen.
Eerste werkdag heb ik overgeven in een prullenbak. In de kantoorruimte zelf. Bleek nogal zwanger, maar dat had ik zelf op dat moment niet zo door. Zie het hoofd van de manager nog voor me, terwijl ik met prullenbak en al richting container liep.
Alle reacties Link kopieren
Ergste dag was hier nadat ik prive het een en ander had meegemaakt (tweeling veelste vroeg geboren en overleden)
Ik zou rustig aan beginnen ivm herstel en alles. Kom ik daar, bazin gaat na 5 minuten weg en niemand om me echt in te werken. Was super druk en medewerkers mopperen dat ik niet volwaardig kon meehelpen. Rooster lag klaar en moest gelijk 7 dagen achterelkaar werken (meer dan ik per week zou gaan werken) heb de avond afgemaakt en volgende dag laten weten dat ik niet meer zou komen.
Eerste werkdag: 39 graden koorts.
Toch gaan werken.
Tweede dag ziek.
Drie weken later nog steeds.

In die tussentijd ook te horen gekregen dat ik niet hoefde terug te komen.

Wat ook niet was gelukt, want Pfeiffer. Ben meer dan een half jaar uit de running geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ik ging op festivals achter de bar werken. Ik had er eigenlijk al geen goed gevoel meer over toen ik alle informatie over mijn eerste werkdag ontving, maar vond het ook lullig om twee dagen van te voren af te zeggen. Ten eerste lieten ze mij collega's ophalen wat voor mij een half uur om was, terwijl als zij mij op zouden halen ze maar een minuut om hadden hoeven rijden. Dan moest ik er ook nog een half uur onbetaald eerder zijn; we werden ook direct aan het werk gezet. De weekdag was 12 uur op papier, in werkelijkheid ben ik 16 uur van huis geweest tegen minimum loon. Al die tijd nergens mijn handen kunnen wassen, het wc-papier was al vroeg in de middag op. Diner zou verzorgd worden, bleek één pizza punt te zijn. Het gebeurde regelmatig dat je je omdraaide om dranken te pakken en zo goed als al je collega's weg waren. De bar werd tussentijds niet gereinigd. Frisdrank werd gewoon lauw geschonken, glazen half vol etc. Ik vond het lullig voor de collega's die met mij mee waren gereden anders was ik al vrij snel naar huis gegaan. De volgende dag een mail gestuurd waarbij ik aangaf per direct te stoppen met de redenen hiervoor (nog een hoop meer dan war hier staat). Dat viel niet zo lekker. Ik heb in mei gewerkt en kreeg uiteindelijk met veel moeite in februari betaald.

Ik kom ook niet meer op die festivals waar zij de bar verzorgen. Lekker met hoge temperatuur een hele dag niks schoonmaken, zelfs geen handen die gewassen worden. Ik pas.
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam van een drukke rumoerige werkplek en was niet leuk weggegaan. Had meteen iets nieuws maar het was stil daar... STIL!

En de mensen waren echt aardig maar ik deelde een kamer met alleen de directrice en die wilde gewoon even lekker een dagje doorwerken. Was niet van de smalltalk. En ik zat met mijn rug naar haar toe bij een enorm raam dat uitkeek op de A10. Het was december, was een donkere dag en af en toe ging het regenen. En we hadden geen pauze.

En ik moest ZO bijna huilen de hele dag. Het was ZO stil. En het is raar om ergens nieuw te zijn als je nooit afscheid hebt genomen van je oude collega´s.

Later werd het er heel erg leuk. We hebben eerst het bureau anders neergezet en nog iets later ging ik naar de andere kamer, de gezellige. (Dat was ook zo erg, merken dat een andere kamer wél gezellig is)

Maar dat gevoel van op het randje van janken zitten. En ik ben helemaal geen jankerd maar ik moest zo ontzettend wennen.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Als student invalwerk in het basisonderwijs meerdere pareltjes meegemaakt:

- ‘Goh het is tien uur en je staat nog overeind, knap!’
- ‘U bent wel leuk juf, de andere invaljuffen maken we altijd aan het huilen.’
- ‘Goh, ik liep net langs en zag dat de klas stil aan het werk was (?).... ja dat is nogal uitzonderlijk voor die groep.’
- ‘Ik heb net m’n diploma maar heb gezegd dat ik deze groep echt niet wil. Waarom kom je maar vier dagen? Nu moet ik alsnog een dag voor die groep en dat wil ik echt niet.’

Niet alle dagen gingen dan even goed, meestal gelukkig wel!

Ik snap nog steeds niet dat ze studenten zetten voor groepen die als zo pittig bekend staan. Lekker ontmoedigend! Als wij een invaller hebben voor een pittige groep dan ruil ik altijd. We moeten nieuwe leerkrachten koesteren.
Alle reacties Link kopieren
Ik werd gedetacheerd naar een afdeling binnen het bedrijf waar niemand wilde werken. Was al snel duidelijk waarom.

Ik was duidelijk niet welkom als jonge meid, omdat ik geen kinderen had en niet getrouwd was en DUS niet in het team paste. Er werd dus alleen het hoognodige gezegd en ik werd alleen gelaten om fysiek zware taken in mijn eentje te doen, terwijl de rest het lichtere werk samen deed.
Het was er ontzettend heet en ik moest zo'n kunststof beschermingspak en een mondmasker aan over mijn werkkleding, en ik werd niet lekker want totaal niet aan gewend. Moest meerdere keren gaan zitten omdat ik sterretjes zag en bijna flauwviel, dus ik was niet snel genoeg en daar werd om gemopperd. Maar helpen ho maar.

Als laatste werd er niet volgens de welzijnsregels met de dieren omgegaan omdat dat teveel tijd kostte (?), en begon ik na die kut ochtend te huilen toen ik zag wat ze met de dieren deden. Ik gaf aan dat niet op hun manier te zullen doen en me aan de regels te houden. Dat was ook stom natuurlijk, zucht zucht.

Ik ben er nog wel een aantal weken geweest, tot ik werd ontslagen omdat ze niet met mij wilden werken. Wat een opluchting! Heb ze er bij de wetgevende instanties bijgelapt om hun manier van met dieren omgaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven