Jemig...
maandag 2 juli 2012 om 12:48
Jeetjemineetje. Dat is balen. Kan me voorstellen dat je even helemaal in een dip zit.
Ik heb hetzelfde gelukkig niet meegemaakt. Wel dat ik een tweede 'gesprek' zou krijgen waarin ik alleen wat testen hoefde te doen. Werd ik toen gelijk door een P&O-er aan de mouw getrokken dat ze toch graag direct een gesprek wilde, waar ik dus helemaal niet op voorbereid was. Het ging daardoor ook slecht en toen was het gelijk einde verhaal. Toen baalde ik ook als een stekker.
Ik heb hetzelfde gelukkig niet meegemaakt. Wel dat ik een tweede 'gesprek' zou krijgen waarin ik alleen wat testen hoefde te doen. Werd ik toen gelijk door een P&O-er aan de mouw getrokken dat ze toch graag direct een gesprek wilde, waar ik dus helemaal niet op voorbereid was. Het ging daardoor ook slecht en toen was het gelijk einde verhaal. Toen baalde ik ook als een stekker.
maandag 2 juli 2012 om 12:50
Ow dat kan nog erger... Collega's van mij met tijdelijke contracten hadden allemaal vanuit HRM een brief gekregen dat hun contract niet verlengd zou gaan worden. Bleek een foutje van de betreffende P&O medewerker. Echt heel erg zoiets, huilende collega's voorbij zien komen etc
TO bedenk je maar dat je niet wilt werken voor een organisatie waar ze zo blunderen.
TO bedenk je maar dat je niet wilt werken voor een organisatie waar ze zo blunderen.
maandag 2 juli 2012 om 12:51
Oh ja, dit voorbeeld hadden we tijdens de studie: Studenten hadden een test gedaan om toegelaten te worden tot een vervolgopleiding. Per ongeluk hadden ze de groep die gezakt was, een brief gestuurd dat ze waren aangenomen en de groep die geslaagd was, kreeg een afwijzingsbrief in de bus. Ze durfden de fout niet te corrigeren en hebben de gezakten de opleiding laten doen. Die deden het net zo goed als voorgaande lichtingen dus in hoeverre een test of een gesprek een juiste voorspelling geeft?
maandag 2 juli 2012 om 14:01
Blij met een dooie mus.
Wat een slordige fout.
Mijn neef kreeg laatst een woning toegewezen, waar hij echt Superblij mee was.
Bij tekenen vh huurcontract, kwam de medewerker er achter dat hij niet voldoende punten had.
Foutje bedankt.GRRRRRRRRRRR
stelletje sukkels
Wat een slordige fout.
Mijn neef kreeg laatst een woning toegewezen, waar hij echt Superblij mee was.
Bij tekenen vh huurcontract, kwam de medewerker er achter dat hij niet voldoende punten had.
Foutje bedankt.GRRRRRRRRRRR
stelletje sukkels
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
maandag 2 juli 2012 om 14:03
Maak van de nood een deugd en grijp deze kans om je in de kijker de spelen:
Laat weten hoe ongelofelijk sneu je dit vind, maar er natuurlijk wel alle begrip voor hebt: waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt.
Echter, als doordouwer ben jij niet te stuiten en grijpt deze kans aan om toch nog om een kans te vragen.
Maar ja, k*t is het wel voor je... Succes!
Laat weten hoe ongelofelijk sneu je dit vind, maar er natuurlijk wel alle begrip voor hebt: waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt.
Echter, als doordouwer ben jij niet te stuiten en grijpt deze kans aan om toch nog om een kans te vragen.
Maar ja, k*t is het wel voor je... Succes!
conversation = awareness
maandag 2 juli 2012 om 14:10
Toen ik 4 was ben ik getest op leukemie. Mijn moeder kreeg toen een telefoontje dat ik het had (was in die tijd nog niet te genezen), de grond zakte onder haar voeten vandaan. Later bleek dat ze 2 kinderen verwisseld hadden.
En ooit zat ik in een sollicitatieprocedure, ik was al ver en bijna alles was rond, opeens hoorde ik niks meer, uit de media begreep ik dat het bedrijf surceance van betaling had aangevraagd, later gingen ze failliet en maakten ze een doorstart en nog iets later werd de vacature weer gepubliceerd, contactpersoon was dezelfde persoon weer. Ik dus bellen en ik zou terug gebeld worden, nooit meer wat gehoord. Uiteindelijk ging het toch mis met dat bedrijf en een paar jaar later werd bij het bedrijf waar ik toen werkte een interimmer ingehuurd die ons wat moest leren over klantvriendelijkheid. Het was dezelfde man, dus in de eerste kennismaking waar ik met een stuk of 10 collega's zat, heb ik hem gevraagd of hij mij nog kende en toen heb ik hem (en iedereen) even uitgelegd hoe het zat. Hij is weg gestuurd, was niet echt geloofwaardig meer natuurlijk.
En ooit zat ik in een sollicitatieprocedure, ik was al ver en bijna alles was rond, opeens hoorde ik niks meer, uit de media begreep ik dat het bedrijf surceance van betaling had aangevraagd, later gingen ze failliet en maakten ze een doorstart en nog iets later werd de vacature weer gepubliceerd, contactpersoon was dezelfde persoon weer. Ik dus bellen en ik zou terug gebeld worden, nooit meer wat gehoord. Uiteindelijk ging het toch mis met dat bedrijf en een paar jaar later werd bij het bedrijf waar ik toen werkte een interimmer ingehuurd die ons wat moest leren over klantvriendelijkheid. Het was dezelfde man, dus in de eerste kennismaking waar ik met een stuk of 10 collega's zat, heb ik hem gevraagd of hij mij nog kende en toen heb ik hem (en iedereen) even uitgelegd hoe het zat. Hij is weg gestuurd, was niet echt geloofwaardig meer natuurlijk.
maandag 2 juli 2012 om 14:14
Bedankt voor jullie reacties, dat is dan tenminste een steuntje in de rug! Voel me inmiddels weer wat rustiger, maar toch is vandaag wel behoorlijk verknald als dag.
@ Maryssa, dat is ook een vreselijk verhaal zeg, kan toch echt niet zoiets!!
En het verhaal van de toegewezen woning is ook erg...
Soms vraag je je toch af, je zou toch denken dat je in dit soort situaties zo secuur en nauwkeurig mogelijk te werk gaat, om fouten te voorkomen
Maar jullie berichtjes hebben me in elk geval gesterkt in de gedachte dat ik niet de enige ben met dit soort rot situaties!
Maar weer diep ademhalen, vandaag een sollicitatiepauze en morgen weer verder kijken...
@ Maryssa, dat is ook een vreselijk verhaal zeg, kan toch echt niet zoiets!!
En het verhaal van de toegewezen woning is ook erg...
Soms vraag je je toch af, je zou toch denken dat je in dit soort situaties zo secuur en nauwkeurig mogelijk te werk gaat, om fouten te voorkomen
Maar jullie berichtjes hebben me in elk geval gesterkt in de gedachte dat ik niet de enige ben met dit soort rot situaties!
Maar weer diep ademhalen, vandaag een sollicitatiepauze en morgen weer verder kijken...
maandag 2 juli 2012 om 14:16
Oh Lattemachiato, wat een vreselijk verhaal van de leukemie test! Dan zou je zo'n ziekenhuis toch echt aan moeten klagen, vreselijk gewoon...
Het tweede verhaal vind ik wel heel geinig eerlijk gezegd, dat die man op het laatst publiekelijk ontmaskerd werd
Krijgt zo'n iemand toch ook eens een keer z'n verdiende loontje...
Het tweede verhaal vind ik wel heel geinig eerlijk gezegd, dat die man op het laatst publiekelijk ontmaskerd werd
maandag 2 juli 2012 om 14:32
maandag 2 juli 2012 om 16:41
Ik heb een keer gehad dat ik benaderd werd door een werkgever, ze hadden mijn naam gekregen van een oud-werkgever en wilden graag dat ik eens kwam praten. Na het eerste gesprek was ik superenthousiast en zij ook. Ik was helemaal blij, want zo'n functie vind je bijna nooit parttime.
Maar die middag werd ik gebeld dat er een vergissing was gemaakt, de functie was voor 40 uur, verdeeld over 2 locaties (dus 2x20 uur) in plaats van de 20 uur die mij was beloofd. Domper!
Maar die middag werd ik gebeld dat er een vergissing was gemaakt, de functie was voor 40 uur, verdeeld over 2 locaties (dus 2x20 uur) in plaats van de 20 uur die mij was beloofd. Domper!
maandag 2 juli 2012 om 17:56