Werk & Studie alle pijlers

Jouw eerste salaris

21-11-2013 09:19 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort is het zover: ik ontvang mijn eerste salaris!

Nu heb ik natuurlijk wel vaker gewerkt (uitzendbanen, parttimebanen, vakantiebanen), maar dit is mijn eerste baan na mijn afstuderen!

Wat hebben jullie gekocht van jullie eerste salaris? Of: waar heb jij je eerste salaris aan uitbesteed?

Ik kan me voorstellen dat het bij velen zal neerkomen op aflossen of het spekken van de spaarrekening. Bij mij zal het deels terecht komen op mijn spaarrekening, want ik moet nog flink sparen voor een bepaald doel. Verder ga ik lekker shoppen van mijn salaris, kan wel wat jasjes, blazers, schoenen, truitjes, broeken gebruiken (ik zou bijna denken: wat niet? )
Mijn allereerste salarisstrookje kreeg ik van mijn bijbaantje. Ik was 14. Ik heb alles in 2 dagen erdoorheen gejaagd. Geshopt en wezen stappen.

Van mijn eerst échte salaris na mijn afstuderen heb ik een gedeelte gespaard en van de rest 'gewoon' geleefd: rekeningen betaald, huur betaald, boodschappen. Niks bijzonders dus
Mijn eerste salaris was van mijn weekendbaan in een kroeg. Ik was 15 en wilde zo'n spijkerbroek met zo'n blokje op de kont in snow wash.

Ja dat was uberhip in 1986
Ik weet het eigenlijk niet maar, denk dat ik een jaar of 15 was dus zal ongetwijfeld prul zijn geweest wat ik ervan heb gekocht
.
Mijn eerste echte salaris was een schijntje. fl 600,- in de maand voor 32u werken per week als leerling (en nog een dag in de week naar school)

Daar betaalde ik mijn buskaart, benzine voor mijn brommer, kleding en uitgaan van.

En dan was het weer op.

Toen was ik 17 en woonde ik nog thuis gelukkig.
Mijn eerste salaris zat in zo'n bruin envelopje en werd op zaterdagochtend persoonljk door de baas overhandigd .

Ik heb het besteed aan vakantie want het was een vakantiebaantje.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Met een loon van maar liefst 5 euro per uur heb ik trouwens destijds gespaard voor mijn rijbewijs. Heb 3x moeten afrijden, dus dat was wel even nodig!
Mijn eerste 'echte' salaris is in z'n geheel besteed aan een nieuwe bank :-)
Ik ben van mijn eerste echte salaris naar de kapper geweest. Voor de eerste keer highlights laten zetten. Van de rest heb ik geleefd en ik heb nog een deel op mijn spaarrekening gezet.
It ain't me
Mijn eerste echte salaris als (inval)leerkracht heb ik uitgeven aan mijn nieuwe fiets! Wilde die al een tijdje maar heb gewacht tot m'n eerste salaris als leerkracht
Van mijn eerste echte salaris van een fulltime baan heb ik spullen gekocht voor mijn eerste echte eigen appartementje . Een tafel en stoelen. Het is bijna tien jaar geleden maar ik zit er nog steeds aan as we speak
Van mijn eerste echte salaris heb ik een nieuwe fiets gekocht. Geen tweedehandsje waar ik voorheen altijd op fietste, maar een echte spiksplinternieuwe. Hij fietste heerlijk en ik heb hem 15 jaar gehad.
Van het salaris van mijn eerste baan fulltime baan heb ik een hele outfit gekocht (van ondergoed tot nieuwe schoenen) De rest gespaard
400 gulden had ik

Heb geloof ik dingen voor mijn moeder gekocht.

Toen ik voor het eerst echt veel kreeg, dat was toch 900 gulden heb ik een playstation gekocht.
Van mijn allereerste salaris toen ik 13 was heb ik een paar nike airmax limited edition gekocht en hield nog iets over voor een zak snoep van het kruidvat ik was helemaal in mijn nopjes toen ik voor het eerst zelf mocht pinnen!
Mijn eerste, echte, fatsoenlijke salaris heb ik uitgegeven aan een paar uggs toen kon ik ze eindelijk kopen! En nu, ruim 6 jaar later, loop ik nog steeds regelmatig op dat eerste paar. Ze zien er nog perfect uit en ben er altijd heel zuinig op geweest.

De rest ging naar de vaste lasten enzo en op de spaarrekening.
Gebruikt wat ik nodig had en de rest op mijn spaarrekening gezet. Ik ben niet anders gaan leven toen ik mijn eerste salaris kreeg en ik heb er ook niet specifiek iets voor gekocht. Ik ben juist gaan sparen voor later (ik woonde toen nog thuis) waardoor ik toen ik het huis uit ging, lekker alles kon kopen wat ik wilde hebben!
Van mijn allereerste echte salaris heb ik een mega mooi digitaal fototoestel gekocht, toen echt je van het, niemand had er nog één.

En lekker uiteten met mijn partner.

Rest ging op aan spaarrekening, leven e.d.
Een racefiets, van mijn eerste echte leerkrachtsalaris.
Ik heb ook altijd gebruikt wat ik nodig had en de rest gespaard, als ik dan wat graag wilde hebben (of een onverwachte uitgave had), dan kon het gewoon van mijn spaarrekening.
quote:Tomatensoep schreef op 21 november 2013 @ 10:19:

Een racefiets, van mijn eerste echte leerkrachtsalaris.Vet!
he je hebt hier een tomatensaus en een tomatensoep in 1 topic!
Ik was 14 inderdaad en ik heb mijn eerste salaris uitgegeven aan een paar soldatenkistjes. Die heb ik nog steeds en ze zijn ondertussen bijna 20 jaar oud

Oh, en ze passen nog steeds!!
Mijn eerste salaris heb ik echt geen idee van,zal wel opgegaan zijn aan kleren en/of stappen..
Toen ik mijn eerste echte salaris kreeg woonde ik op kamers en daar hadden we een gemeenschappelijke telefoon (was ver voor de tijd van mobieltjes). Ik heb direct een persoonlijke aansluiting genomen en een telefoon gekocht. Heerlijk!

Verder de vaste lasten en sparen en vast ook boeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven