Jouw eerste salaris
donderdag 21 november 2013 om 09:19
Binnenkort is het zover: ik ontvang mijn eerste salaris!
Nu heb ik natuurlijk wel vaker gewerkt (uitzendbanen, parttimebanen, vakantiebanen), maar dit is mijn eerste baan na mijn afstuderen!
Wat hebben jullie gekocht van jullie eerste salaris? Of: waar heb jij je eerste salaris aan uitbesteed?
Ik kan me voorstellen dat het bij velen zal neerkomen op aflossen of het spekken van de spaarrekening. Bij mij zal het deels terecht komen op mijn spaarrekening, want ik moet nog flink sparen voor een bepaald doel. Verder ga ik lekker shoppen van mijn salaris, kan wel wat jasjes, blazers, schoenen, truitjes, broeken gebruiken (ik zou bijna denken: wat niet? )
Nu heb ik natuurlijk wel vaker gewerkt (uitzendbanen, parttimebanen, vakantiebanen), maar dit is mijn eerste baan na mijn afstuderen!
Wat hebben jullie gekocht van jullie eerste salaris? Of: waar heb jij je eerste salaris aan uitbesteed?
Ik kan me voorstellen dat het bij velen zal neerkomen op aflossen of het spekken van de spaarrekening. Bij mij zal het deels terecht komen op mijn spaarrekening, want ik moet nog flink sparen voor een bepaald doel. Verder ga ik lekker shoppen van mijn salaris, kan wel wat jasjes, blazers, schoenen, truitjes, broeken gebruiken (ik zou bijna denken: wat niet? )
donderdag 21 november 2013 om 09:25
Mijn allereerste salarisstrookje kreeg ik van mijn bijbaantje. Ik was 14. Ik heb alles in 2 dagen erdoorheen gejaagd. Geshopt en wezen stappen.
Van mijn eerst échte salaris na mijn afstuderen heb ik een gedeelte gespaard en van de rest 'gewoon' geleefd: rekeningen betaald, huur betaald, boodschappen. Niks bijzonders dus
Van mijn eerst échte salaris na mijn afstuderen heb ik een gedeelte gespaard en van de rest 'gewoon' geleefd: rekeningen betaald, huur betaald, boodschappen. Niks bijzonders dus
donderdag 21 november 2013 om 09:29
donderdag 21 november 2013 om 09:31
donderdag 21 november 2013 om 10:12
Mijn eerste, echte, fatsoenlijke salaris heb ik uitgegeven aan een paar uggs toen kon ik ze eindelijk kopen! En nu, ruim 6 jaar later, loop ik nog steeds regelmatig op dat eerste paar. Ze zien er nog perfect uit en ben er altijd heel zuinig op geweest.
De rest ging naar de vaste lasten enzo en op de spaarrekening.
De rest ging naar de vaste lasten enzo en op de spaarrekening.
donderdag 21 november 2013 om 10:12
Gebruikt wat ik nodig had en de rest op mijn spaarrekening gezet. Ik ben niet anders gaan leven toen ik mijn eerste salaris kreeg en ik heb er ook niet specifiek iets voor gekocht. Ik ben juist gaan sparen voor later (ik woonde toen nog thuis) waardoor ik toen ik het huis uit ging, lekker alles kon kopen wat ik wilde hebben!
donderdag 21 november 2013 om 10:43