Werk & Studie alle pijlers

Jubileum collega

16-11-2018 18:34 25 berichten
Samen met een collega moet ik het jubileum voor een andere collega organiseren (ze is 25 jaar in dienst, onderwijs)
Die college heeft aangegeven dat ze graag iets met de kinderen wil doen.
Wie heeft er nog een leuk idee om met de hele school te gaan doen?
anoniem_63697a0644f05 wijzigde dit bericht op 18-11-2018 01:10
Reden: Herkenbaarheid
30.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat is het budget? Welke provincie?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Speurtocht door het gebouw/plein en elk lokaal, en in elke klas helpen de leerlingen haar met de raadsels oplossen?
Hier bij jubileum van een juf danslessen voor alle klassen (kleine school met 8 groepen in totaal)
-weg
anoniem_63697a0644f05 wijzigde dit bericht op 18-11-2018 01:10
97.06% gewijzigd
Wil ze iets voor de hele school? Dan een groot feestontbijt of een pannenkoekenlunch oid, waarbij je een leuk feestliedje laat zingen door de kinderen. En dan gaat iedere klas lekker in de eigen klas een film kijken op het digi-bord.
-weg
anoniem_63697a0644f05 wijzigde dit bericht op 18-11-2018 01:09
Reden: herkenbaarheid
98.28% gewijzigd
Waarom houden jullie geen spelletjes middag. Laat een aantal kinderen een bordspel meenemen zoals ganzebord, mens erger je niet, evt een sjoelbak en steeds in groepjes van 5-6 in roulatie een spelletje. Vraag kinderen zelf om een spel mee te nemen. Niet verplicht maar wanneer 1 op 5 een spel meeneemt dan heb je genoeg.

Of doe als leraren de voorstelling voor de kinderen een soort kindercabaret: een paar grappen en wat liedjes.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Kunnen jullie de kinderen geen voorstelling laten maken? Elke klas iets in laten studeren dat bij de leeftijd past?
Misschien kun je hier iets vinden?

https://www.kindertheater.nl/Basisschoo ... gen/0-5000
Hoe heet dat dat je met z'n allen een clip opneemt in 1 take? Je laat 2 mensen komen die dat met de hele school voorbereiden en opnemen in 1 dag. Superleuk om te doen. Kan toch nooit meer dan 500 kosten lijkt me.
anoniem_375127 wijzigde dit bericht op 16-11-2018 19:15
Reden: Typfout
0.24% gewijzigd
Dansworkshop voor de hele school. En aan het einde met zijn allen hetzelfde dansje doen.
-weg
anoniem_63697a0644f05 wijzigde dit bericht op 18-11-2018 01:11
99.22% gewijzigd
Neem eens contact op met bv het lucia marthas in Groningen. Misschien wil die wel studenten leveren onder t motto van 'stage' om elke klas een dans mee in te studeren.
Tante_Ans schreef:
16-11-2018 19:24
Neem eens contact op met bv het lucia marthas in Groningen. Misschien wil die wel studenten leveren onder t motto van 'stage' om elke klas een dans mee in te studeren.

Of het ROC, die verzorgen ieder jaar bij ons een dansdag. Tot grote afschuw van mijn kinderen trouwens :proud:
De oplossing van een lokaal theater hier om de kosten laag te houden: vraag een groepje amateurs om een voorstelling te geven. Wellicht is er zoiets te vinden?
Lenteui schreef:
16-11-2018 19:05
Hoe heet dat dat je met z'n allen een clip opneemt in 1 take? Je laat 2 mensen komen die dat met de hele school voorbereiden en opnemen in 1 dag. Superleuk om te doen. Kan toch nooit meer dan 500 kosten lijkt me.
2 mensen die een hele dag aanwezig zijn en dat ook nog moeten nabewerken? Dat lijkt me niet te doen voor 500 euro.

TO, als ze graag een voorstelling wil: er zijn ook kleine amateurgezelschappen die bijvoorbeeld muzikale sprookjes opvoeren met een verteller bijvoorbeeld. Is zoiets leuk?
Tjezus, wat vals
Heb je de vraag ook al eens bij een aantal ouders gelegd? Misschien kunnen zij je iets bieden of hun netwerk. Dan heb je een ingang. Hier deden ze met de hele school een flashmob op een medley van de favoriete muziek van de leerkracht. Daar hebben mijn kinderen het nog over.
Komt 25 jaar nog maar zo zelden voor dat dat zo uitgebreid gevierd wordt?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
17-11-2018 07:39
Komt 25 jaar nog maar zo zelden voor dat dat zo uitgebreid gevierd wordt?
Ik dacht een beetje hetzelfde... hier met enige regelmaat mensen die 25 of zelfs 40 jaar in dienst zijn, maar zelden zo’n uitgebreid feest.

Vorig jaar ging een collega met pensioen en zij liet een goochelaar komen. Shows van een half uurtje (met een aantal klassen tegelijk) en zo kwam iedere klas wel aan de beurt.
vitamined wijzigde dit bericht op 18-11-2018 07:51
1.28% gewijzigd
JuffieVA schreef:
16-11-2018 18:42
Ja, in principe iets voor de hele school. We hebben al wel iets bedacht als 'traktatie' voor de hele school, we gaan een high tea doen. Ook het ontvangst hebben we al helemaal bedacht. Maar we willen echt nog een activiteit, iets doen. Ze had zelf aangegeven dat ze graag een voorstelling oid wilde, maar dat is niet haalbaar binnen het budget..
Als je de kinderen per groep een liedje of een toneelstukje laat opvoeren kost dat toch niets? Misschien is het ook leuk om wat oud leerlingen uit te nodigen? Oproepje op Facebook levert vast wel wat op
Een sportdag
Een vossenjacht
Een speurtocht
Sporthal vol zetten met springkussens
Circusdag met voorstelling of zonder.
Vriendin 25 jaar onderwijs: een bloemetje.

En het is 25 jaar onderwijs, niet eens 25 jaar dezelfde school. Bij iedere andere baan is 25 jaar in dezelfde sector niet eens een relevant jubileum.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Speurtocht met foto opdrachten voor de kids. Een aantal foto’s met de juf maken. Foto’s op beamer gooien, boekje van maken voor de juf.
Klaar.
Bedankt voor jullie hulp! Ik neem het allemaal mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven