Werk & Studie alle pijlers

katten pension beginnen....

02-08-2010 15:32 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal,

ik speel al een tijdje met het idee om een kattenpension te beginnen. ik ben opzoek naar mensen met ervaringen en tips. zoeken op internet heb ik natuurlijk ook al gedaan maar daar wordt ik niet heel veel wijzer van eigenlijk.

ik ben dus zoekende en het staat ook niet vast of ik dit ook werkelijk ga doen.

ben erg benieuwd of er reacties gaan komen,alle info is welkom!!
hmmmm geen droog brood....dus eigenlijk is het dan meer een hobby.

het gaat me er niet om of ik bakken met geld verdien,maar je moet er natuurlijk wel wat aan overhouden, je steekt er ook behoorlijk veel tijd in.

het ene moment ben ik ervan overtuigd dat ik het wil en het volgende moment twijffel ik weer zo...maar goed, dat gaat nou eenmaal zo met keuzes maken ( bij mij dan..)

dank je voor het antwoorden!!
Ik denk dat het niet verstandig is om samen met iemand anders een kattenpension op te zetten. De verdiensten zijn

al minimaal en als je die verdiensten dan ook nog met een ander moet delen blijft er helemaal niets meer over.

Meerderheid van de mensen laat de kat thuis tijdens vakanties en laat een buurvrouw etc voor de kat zorgen.

De mensen die er wel geld voor over hebben denk ik wel op een keurmerk.

Je zegt dat je weet dat het niet alleen maar een paar kattenbakken verschonen is en dat je daarna weer naar huis kan.

Als ik mijn kat naar een pension breng dan wil ik eigenlijk wel dat de eigenaar van het pension bij het pension woont zodat de katten ''s nachts niet in een onbeheerd gebouw zitten.

Er zijn allerlei eisen waaraan je moet voldoen met betrekking tot de grootte van de hokken, isolatie, hygiene ed.

Vroeger bracht ik mijn kat wel eens weg naar een heel goed kleinschalig hobby pension. Helaas is ze gestopt omdat de verbouwing om aan allerlei eisen te voldoen meer geld zou kosten dan het zou opleveren.
Iris1969, wat leuk dat je dat zo combineert!

Hoe ben je dan eigenlijk begonnen met het asiel? En wanneer ben je die opleiding gaan doen? Toen je al als vrijwilliger aan het werk was?

Andere Iris, misschien is het een idee om eens katten thuis op te vangen? Kittens van een asiel bijvoorbeeld.

Ik vang katten thuis op omdat ik het vrijwilligerswerk in een asiel een te grote verplichting vind.

Ik heb nu twee eigen katten en 2 opvangkatten. En ik vind het heel erg leuk.

Zolang je dat diploma nog niet hebt is volgens mij de enige optie vrijwilligerswerk? En misschien heb je hier een leuke hobby aan.
sugarmiss, daar heb ik dus ook helemaal niet aan gedacht. stel er is snachts iets met 1 van de dieren....ik kan geen pension hebben aan huis helaas. maar aan de andere kant, als je met vakantie gaat en iemand komt 1x per dag om je kat te verzorgen..diegene is er snachts natuurlijk ook niet bij.

en dat is ook waar,als de verdiensten al zo minimaal zijn is het niet verstandig om het samen te doen.

begin nu wel te denken dat het misschien geen goed plan is :(

het leek me zo geweldig...

nou ja, ik hoef het ook niet nu te besluiten natuurlijk. maar ben wel heel blij met alle reacties, je bekijkt de dingen dan toch even op een hele andere manier.
quote:iris1969 schreef op 02 augustus 2010 @ 16:23:

Ja dat klopt, ik ben beiden parttime, maar om precies te zijn werk ik nu bij een kinderboederij i.p.v. een asiel.wel mooi, een juriste met katten-diploma. Ik weet niet, het heeft iets, iets poetisch
quote:Kletsmajoor schreef op 02 augustus 2010 @ 16:31:

Iris1969, wat leuk dat je dat zo combineert!

Hoe ben je dan eigenlijk begonnen met het asiel? En wanneer ben je die opleiding gaan doen? Toen je al als vrijwilliger aan het werk was?

In een notendop: ik was fulltime juriste en verdiende bakken met geld, maar ik miste iets. Toen ben ik vrijwilliger geworden bij een dierenasiel en dat vond ik geweldig. Ik ben toen mijn diploma's gaan halen naast mijn baan en na een tijdje fulltime als dierenverzorger aan de slag gegaan en toen ik de kans kreeg daarna als fulltime beheerder van een dierenasiel.

Dat was me echter lichamelijk en geestelijk veel te zwaar (de verantwoordelijkheid voor mens en dier en de lange werkdagen vol met hard werken, zo'n 60 uur per week voor een heel laag salaris), dus uiteindelijk heb ik toen gekozen parttime weer aan de slag te gaan als jurist (ook voor de centen ) en parttime in de dierenverzorging, maar uiteindelijk niet meer bij een dierenasiel maar bij een kinderboederij.

Die combinatie bevalt me prima, al ligt mijn hart 100% bij de dieren.
quote:rider schreef op 02 augustus 2010 @ 16:37:

[...]

wel mooi, een juriste met katten-diploma. Ik weet niet, het heeft iets, iets poetisch Dank je. Het heeft inderdaad wel iets .
quote:iris31 schreef op 02 augustus 2010 @ 16:35:

sugarmiss, daar heb ik dus ook helemaal niet aan gedacht. stel er is snachts iets met 1 van de dieren....ik kan geen pension hebben aan huis helaas. maar aan de andere kant, als je met vakantie gaat en iemand komt 1x per dag om je kat te verzorgen..diegene is er snachts natuurlijk ook niet bij.

en dat is ook waar,als de verdiensten al zo minimaal zijn is het niet verstandig om het samen te doen.

begin nu wel te denken dat het misschien geen goed plan is :(

het leek me zo geweldig...

nou ja, ik hoef het ook niet nu te besluiten natuurlijk. maar ben wel heel blij met alle reacties, je bekijkt de dingen dan toch even op een hele andere manier.Laat je niet ontmoedigen als dit je droom is, maar wees wel realistisch en ga gewoon eerst eens lekker als vrijwilliger aan de slag. Dat is zo ontzettend leuk en bevredigend om te doen!
Ik heb de opleiding van de LOI gedaan jaren geleden. Er was toen sprake van, dat je als fokker van katten ook zo'n diploma zou moeten hebben en als hobby heb ik dit erbij gedaan. Heb toen stage gelopen bij een groot honden- en kattenpension en in een dierenasiel. Vage dromen over een eigen pension heb ik toen uit mijn hoofd gezet, het was geen knuffelen en leuk met dieren werken. Het grootste gedeelte van de dag was ik bezig met hokken schoonspuiten en kattenbakken legen. Op een gegeven moment had ik het daar wel mee gehad.

Eerst maar eens als vrijwilliger aan de slag bij een asiel is de beste stap lijkt me, kun je daarna nog beslissen of dit het echt voor je is (er zijn zat mensen die het wel leuk werk vonden, alleen voor mij was het dit niet).

Tegenwoordig gestopt met kattenfokken (heb er nog maar 4) en voor de klas: is soms ook een beestenboel:-)
denk inderdaad dat ik eerst maar is ga informeren bij het asiel voor vrijwilligers werk....en daarna kijken hoe en wat.

ik denk toch dat ik me alles wat mooier heb voorgesteld.

en het asiel zal vast blij zijn met een hulp erbij!!!
Waar net als ik eens misschien wel mensen tegenaan lopen, is dat je kat volledig inge-ent etc moet zijn. Begrijp ik wel, maar ik laat het nooit doen, volgens mij echt onzin over het algemeen, en als de nood aan de man is zou ik dus nergens snel terechtkunnen. Dat is denk ik best een gat in de markt, pension voor niet-inge-ente katten (iPhone kan geen trema's, vandaar streepjes) xx
quote:Yella41 schreef op 03 augustus 2010 @ 20:07:

Waar net als ik eens misschien wel mensen tegenaan lopen, is dat je kat volledig inge-ent etc moet zijn. Begrijp ik wel, maar ik laat het nooit doen, volgens mij echt onzin over het algemeen, en als de nood aan de man is zou ik dus nergens snel terechtkunnen. Dat is denk ik best een gat in de markt, pension voor niet-inge-ente katten

Ik denk niet dat je dat moet willen, allerlei niet-ingeënte katten bij elkaar.

quote:(iPhone kan geen trema's, vandaar streepjes) xxJawel, even de letter waar je een trema op wil wat langer ingedrukt houden, dan verschijnt 'ie vanzelf.
Ik ent ook nooit mijn katten in omdat ze zo bang zijn dat ik ze zo mis mogelijk naar de dierenarts breng, maar bij een pension raad ik het wel aan, want ze kunnen elkaar daar razendsnel besmetten.

Wat echt een gat in de markt is: een dierenpension voor de dieren die extra zorg nodig hebben, omdat ze oud of ziek zijn. Er zijn maar weinig pensions die echt goed zijn in dieetvoer, medicijnen en/of injecties geven en daar is echt vraag naar.
hoi iris,

ik ben toevallig met precies hetzelfde bezig. ben me aan het orienteren of ik een kattenpension kan beginnen. de vraag is alleen hoe??ik heb nu een vaste baan en geen geld om een onderneming te starten haha. het lijkt me alleen zo ontzettend leuk om te doen en ik heb info over de opleiding al in huis. maar we zouden inderdaad een ander huis moeten kopen en dat dan verbouwen. en ook vraag ik me af, moet je er de hele dag bij zijn of kun je ook wel eens weg?? en ben ik misschien al te oud? (48) ik voel me jong genoeg, maar tja...ik ben nu secretaresse en ik ben gek op katten, maar misschien romantiseer ik het wel te veel?
hoi loes,

ik ben dus ook bang dat ik het mooier maak dan het is. na alle reacties ben ik eigenlijk ook wel een beetje van mn plan genezen.

maar je bent niet te oud hoor!!!! je kan makkelijk nog voor jezelf beginnen.

ik denk niet dat je er de hele dag bij hoeft te zijn maar je moet wel veel aanwezig zijn, zowieso smorgens en savonds.maar tussendoor toch eigenlijk ook om de boel in de gaten te houden. zomaar even een dagje weg zit er dus eigenlijk niet meer in,of je moet iemand hebben die het dan van je over kan nemen.

voor mij is dat dus eigenlijk geen optie....ik denk dat het plan bij mij voor een lange tijd de koelkast in gaat.

ben heel benieuwd wat je uiteindelijk gaat doen!! veel succes iig!
hee iris,

ik denk dat mijn plan voorlopig ook maar even de koelkast in moet. toen ik die reactie las van alleen maar kattenbakken legen en hokken schoonspuiten leek mij dat al niet zo romantisch meer toe, hoewel ik niet bang ben van een beetje werk. ik zag mezelf dus al helemaal zitten als liefhebbende kattenmoeder tussen kopjesgevende knuffelkatten, maar ik besef heus wel dat de realiteit anders is. heel anders waarschijnlijk. bovendien kan ik mn salaris niet missen en zal dus zeker de eerste tijd moeten blijven werken als secretaresse en kan dus niet thuis gaan zitten wachten op klanten. en als er wel katten in pension zijn kun je eigenlijk niet weg. stel dat er wat met een andermans kat gebeurd...brr.bovendien, ik heb studerende kinderen en dat kost veel geld. t is moeilijk, maar ik denk inderdaad dat er te veel haken en ogen aan zitten.misschien moet ik het maar laten bij mn eigen lieve poezenkinders en de droom een droom laten

ben trouwens blij met dit forumonderwerp, echt een eye opener!
En vergeet vooral ook het reclame maken en het leuren om klanten niet en wat dacht je van de administratie in de avonduren.

Echt hier ben je iedere dag van de week fulltime zoet mee.
iedere dag fulltime...nee dat is niks dan... heb ook 2 kleine kinderen. ben wel blij met alle reacties hoor, weet nu dat ik dit dan voorlopig niet wil. misschien over een aantal jaar?

studerende kinderen kosten idd genoeg wat ik zoal hoor, en alleen leven van een kattenpension gaat dus echt niet.

jammer is het he? dan lijkt iets je helemaal het einde en dan blijkt het toch niet zo te zijn.

maar goed, beter dat we erachter komen voordat we ermee bezig zijn natuurlijk ;)
Waarom mail/bel je niet met mensen die zoiets hebben, die kunnen op veel vragen antwoord geven. Niet zomaar opgeven hoor. kijk bijvoorbeeld eens op hoteldekat.nl .Erg leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven