Werk & Studie alle pijlers

Kerstpakket

18-10-2018 08:49 300 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Het is hier weer de tijd van het jaar om te bedenken wat we in de kerstpakketten van alle werknemers gaan stoppen.

Ik heb al de grote websites bekeken maar vind dit jaar eigenlijk niks leuks. Ja eentje met een plaid en een windlicht en ander lekkers voor 65€

Wie heeft er leuke ideeën voor kerstpakketten? Ik wil het graag leuk maken voor iedereen, wat bijna geen doen is.

Oh en we gaan geen bonnen geven, een envelopje met geld krijgen ze ook nog bij het kerstpakket.

Ik ben dus vooral opzoek naar een ding wat leuk is om te krijgen. In het verleden hebben we al gegeven koffertje, grill, vuurkorf.

Budget max 60€
loesiepoesie wijzigde dit bericht op 18-10-2018 08:52
13.51% gewijzigd
#doeslief
Alle reacties Link kopieren
Tsja, dit ga je niet leuk vinden ...

Ik zou het liefst meer geld in die envelop willen òf een bol.com-bon zodat ik het zelf kan uitzoeken!

Desnoods iets kleins erbij dat op gaat. Doosje goede bonbons, drank, kaarsje.

Pannen, fonduestellen, vuurkorven en interieurtoestanden schaf ik zelf wel aan als ik dat nodig vind.

Ik krijg nu al jaren een voedselpakket, prima dus, maar eigenlijk ook zonde van het geld. Er zit elke keer een onderdeel van servies bij van de een of andere dure serie. Gelukkig ken ik iemand met dat servies, dus die kan ik er blij mee maken. Anders stond het hier ergens achter in de kast te verstoffen.

Als alternatief klinkt zo'n marktje wel leuk.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
18-10-2018 09:18
To, voor hoeveel mensen is het? Als het voor een klein groepje is dan kun je misschien de boel persoonlijker maken, als het voor veel mensen is, is dat niet te doen. Zijn het overwegend mannen/vrouwen?

Zelf vind ik een pakket met eten en lekkere dingetjes fijner, dan een pakket met spulletjes. Je hebt meestal toch alles al zelf en die extraatjes uit het pakket (hoe leuk ze ook zijn) eindigen toch vaak in de kast of op zolder.
60-65 pakketten, evenveel mannen en vrouwen. Wordt gewoon allemaal dezelfde pakketten anders is het gekkenwerk.
#doeslief
Alle reacties Link kopieren
Loesiepoesie schreef:
18-10-2018 09:24
60-65 pakketten, evenveel mannen en vrouwen. Wordt gewoon allemaal dezelfde pakketten anders is het gekkenwerk.
Voor dat aantal ga je toch gewoon naar de Makro?
Het mooiste wat we kunnen ervaren, is het mysterie. Het is de bron van alle ware kunst en wetenschap. Einstein ♡
JuliaChild schreef:
18-10-2018 09:21
Ik lees graag even mee, bij ons is het budget rond de 75 euro en 9 vrouwen
Ieder jaar vind ik het weer een gedoe om iets te bedenken wat voor iedereen leuk (genoeg) is
Kadobon voor high tea bij de bakkerswinkel, goeie fles champagne en een lekker kerstbrood.
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
18-10-2018 09:23
Tsja, dit ga je niet leuk vinden ...

Ik zou het liefst meer geld in die envelop willen òf een bol.com-bon zodat ik het zelf kan uitzoeken!

en ik dus niet, besef me echt, dat ik de inhoud vaak niet nodig heb. Maar geniet van het moment van uitpakken met mijn kinderen.
Als ik iets van Bol nodig heb, koop ik dat wel. Ik vind een bon zo saai, zo niet feestelijk.
redbulletje schreef:
18-10-2018 09:01
Dan geef je m toch weg als je bij iemand op visite gaat?
dat kan je dan ook met die soeppan doen...
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
18-10-2018 09:27
en ik dus niet, besef me echt, dat ik de inhoud vaak niet nodig heb. Maar geniet van het moment van uitpakken met mijn kinderen.
Als ik iets van Bol nodig heb, koop ik dat wel. Ik vind een bon zo saai, zo niet feestelijk.
Eens. Kerst gaat toch vooral om gezelligheid en dat kun je van een cadeaubon niet zeggen.
Het mooiste wat we kunnen ervaren, is het mysterie. Het is de bron van alle ware kunst en wetenschap. Einstein ♡
Voor een tientje goede bonbons (dus niet van de supermarkt!) en een VVV-bon van 50 euro.
Het leukste pakket wat ik ooit gehad heb was inderdaad een rondgang langs allerlei kraampjes om zelf wat te kopen. Maar dat red je om te organiseren met maar 65 x niet, denk ik. Dan moet je wel in grotere hoeveelheden denken.
sneeuwwitje80 schreef:
18-10-2018 09:27
Kadobon voor high tea bij de bakkerswinkel, goeie fles champagne en een lekker kerstbrood.
tja..... we gaan vaak als kerstlunch high tea-en bij een zaak hier vlak bij, de directeur is moslima en drinkt niet, en wie vind kerstbrood nu echt lekker? (daarbij krijgt bijna iedereen dat, zit je met 2 van die broden in huis)
Alle reacties Link kopieren
gyda schreef:
18-10-2018 09:29
Eens. Kerst gaat toch vooral om gezelligheid en dat kun je van een cadeaubon niet zeggen.
Vind ik onzin. Wij hebben zoals gezegd altijd een soort kerstviering en dan krijgen we ons “pakket” meestal iets van chocola en/ of een kerstbrood en dan de bon er feestelijk bij gepakt.
Op een vorige werkplek zocht een collega altijd de inhoud van de pakketen uit. Goed bedoeld hoor, maar dan kreeg je een pakket vol actionzooi want dat is lekker goedkoop en kreeg je grote pakketen. Het merendeel gooide je vervolgens weg wegens snel stuk, onpraktisch of lelijk.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
18-10-2018 09:29
Voor een tientje goede bonbons (dus niet van de supermarkt!) en een VVV-bon van 50 euro.
Ja, zoiets!
JuliaChild schreef:
18-10-2018 09:31
tja..... we gaan vaak als kerstlunch high tea-en bij een zaak hier vlak bij, de directeur is moslima en drinkt niet, en wie vind kerstbrood nu echt lekker? (daarbij krijgt bijna iedereen dat, zit je met 2 van die broden in huis)
Inderdaad kerstbrood....bah.
Zeker van die goedkope zooi die maanden houdbaar is. Dat kreeg ik 3 jaar geleden. Ik ken werkelijk niemand die het lust, dus weggegooid.
Alle reacties Link kopieren
Loesiepoesie schreef:
18-10-2018 09:15
Miss een mooie houten snijplank? Of zo'n borrelplank leuk?

Nee ik heb het al een paar keer een der gedaan en m'n ideeën zijn dit jaar nu een beetje op. Vandaar dit topic.

Onze werknemers zijn heel divers, van tokkie Piet tot kakker Lodewijk zeg maar.
Dan herhaal ik me gewoon: het gaat je niet lukken iets te verzinnen waar iedereen blij mee is. Echt niet.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
gizzmo-returns schreef:
18-10-2018 09:31
Het leukste pakket wat ik ooit gehad heb was inderdaad een rondgang langs allerlei kraampjes om zelf wat te kopen. Maar dat red je om te organiseren met maar 65 x niet, denk ik. Dan moet je wel in grotere hoeveelheden denken.
O dit lijkt mij zo leuk he! Maar met 9 personen niet haalbaar denk ik?

Bij mijn vorige werkgever (andere uiterste, ongeveer 3000 man personeel) mochten een aantal collega's meedenken over de kerstpakketten, stond je midden in de zomer je favoriete keuze door te geven. Vond ik zo gaaf!
Stonden dan diverse pakketten uitgestald en alles was uit de pakketten en apart genummerd. Je mocht in totaal 15 nummers opschrijven en de 15 meest gekozen items kwamen dan in het pakket. Kreeg je hele toffe pakketten van
Alle reacties Link kopieren
gyda schreef:
18-10-2018 09:26
Voor dat aantal ga je toch gewoon naar de Makro?
En de Sligro. Twee pakketten pp :)
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
18-10-2018 09:31
Op een vorige werkplek zocht een collega altijd de inhoud van de pakketen uit. Goed bedoeld hoor, maar dan kreeg je een pakket vol actionzooi want dat is lekker goedkoop en kreeg je grote pakketen. Het merendeel gooide je vervolgens weg wegens snel stuk, onpraktisch of lelijk.
Zonde van het geld. Daarom echt liever een bon want mij betreft. Bij ons is het budget niet heel groot maar dan echt liever een bon van een tientje dan van die plastic zooi.
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
18-10-2018 09:34
Inderdaad kerstbrood....bah.
Zeker van die goedkope zooi die maanden houdbaar is. Dat kreeg ik 3 jaar geleden. Ik ken werkelijk niemand die het lust, dus weggegooid.
Mijn man eet het op, ik hoef het ook niet.
Een goed kerstbrood van de banketbakker. Ik ken niemand die dat niet lust.

Maar TO hier blijkt maar weer uit dat een bon toch echt een goede optie is.
anoniem_6500601441f07 wijzigde dit bericht op 18-10-2018 09:40
34.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
sneeuwwitje80 schreef:
18-10-2018 09:38
Een goed kerstbrood van de banketbakker. Ik ken niemand die dat niet lust.
Ik vind er werkelijk waar niks aan. Als het me voorgezet wordt eet ik een stukje maar echt geen dagen achter elkaar tot het op is.
Alle reacties Link kopieren
Ja de ene heeft liever een bon, de ander een kerstpakket. Bij ons krijgen ze een kerstpakket.

Een kerstbrood van de bakker krijgen ze er ook altijd nog bij hun kerstpakket + een kerststuk en kerstkrans van de bloemist.
#doeslief
Alle reacties Link kopieren
ik heb eerder bij ons op de zaak een bon geregeld via een bepaalde site waarbij men dan dus een bon kreeg en daarna kon inloggen op ene site, die pagina heb ik vooraf helemaal aan kunnen passen naar ons bedrijf dus met ons bedrijfslogo etc, ook verscheen automatisch je eigen naam etc etc, de hele layout (incl muziek) heb ik aangepast, dit werd door iedereen erg gewaardeerd. Men kon producten kiezen en uitjes maar ook de bon omzetten naar een cadeaubon van bol.com etc etc. ook hoefde het niet in 1 x besteed te worden
Alle reacties Link kopieren
Ik ben juist gek op pakketten. Inderdaad uitpakken met de kinderen.
Binnen vind ik weinig aan. Als je 't dan doet liever niet zo'n tintelingen die voor een bepaalde periode besteld moet zijn. Al een keer vergeten.

Zo'n markt is inderdaad ook ideaal. Lekker hapje en drankje erbij
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Ik geef geen zier om pakketten of bonnen en ik kies altijd de doneeroptie als die er is.

Wij hebben hier ook altijd marktjes gehad waar je alles van rolkoffer tot powerbank, flessen gin of potten olijven uit kon kiezen. Of een goed doel, dus ik doneerde altijd, niet omdat ik zo’n goed mens ben, maar ik hoef al dat spul niet. Maar mensen zijn altijd heel enthousiast over die markt. Wordt gewoon door een commerciële partij georganiseerd en bij die kraampjes staan allerlei leveranciers. Als je er niet bent, kun je online nabestellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven