Werk & Studie alle pijlers

Kerstpakket

18-10-2018 08:49 300 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Het is hier weer de tijd van het jaar om te bedenken wat we in de kerstpakketten van alle werknemers gaan stoppen.

Ik heb al de grote websites bekeken maar vind dit jaar eigenlijk niks leuks. Ja eentje met een plaid en een windlicht en ander lekkers voor 65€

Wie heeft er leuke ideeën voor kerstpakketten? Ik wil het graag leuk maken voor iedereen, wat bijna geen doen is.

Oh en we gaan geen bonnen geven, een envelopje met geld krijgen ze ook nog bij het kerstpakket.

Ik ben dus vooral opzoek naar een ding wat leuk is om te krijgen. In het verleden hebben we al gegeven koffertje, grill, vuurkorf.

Budget max 60€
loesiepoesie wijzigde dit bericht op 18-10-2018 08:52
13.51% gewijzigd
#doeslief
Loesiepoesie schreef:
18-10-2018 09:42
Ja de ene heeft liever een bon, de ander een kerstpakket. Bij ons krijgen ze een kerstpakket.

Een kerstbrood van de bakker krijgen ze er ook altijd nog bij hun kerstpakket + een kerststuk en kerstkrans van de bloemist.
Wow!! Waar kan ik solliciteren???
gizzmo-returns schreef:
18-10-2018 09:29
dat kan je dan ook met die soeppan doen...
Hahaha! Zie 't al voor me dat iemand me ipv een fles wijn een soeppan overhandigd als ze bij me op bezoek komen :rofl:
sneeuwwitje80 schreef:
18-10-2018 09:38
Een goed kerstbrood van de banketbakker. Ik ken niemand die dat niet lust.

Maar TO hier blijkt maar weer uit dat een bon toch echt een goede optie is.
Ik ben een barbaar op dat gebied. Vind er niets aan. Net als een krentenbol, eet ik alleen als we op vakantie gaan, want dat is het enige dat 'lekker' blijft tijdens de reis.

Ik zou gewoon voor een mooi eet/snoep pakket gaan. Eventueel aanbieden dat als mensen het pakket liever niet willen, het gedoneerd kan worden aan de voedselbank.

Bij één werkgever werd het pakket uitgedeeld door de directeur, die iedereen persoonlijk bedankte voor zijn inzet. Was erg leuk, maar ja, dat was een directeur die sowieso heel betrokken was en van elke werknemer wel wist hoe de partner en kinderen heette. Met een minder betrokken/populaire directeur kan het wat nep aanvoelen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
sneeuwwitje80 schreef:

Ik. Ik vind krenten en rozijnen al niet lekker. Maakt niet uit waar ze inzitten.
ik vind een ouderwets foodpakket het leukst om te krijgen, maar wat ik wel jammer vind is dat daar meestal allerlei merkloze zooi in zit die ook gewoon niet lekker is. Een doosje vieze English blend thee, bijvoorbeeld, of toastjes die al muf zijn als je ze openmaakt.

Ik zou dan ook een foodpakket maar dan van Albert Heijn of een andere supermarkt met gewone normale merkproducten het leukst vinden.
Am Yisrael Chai!
dianaf schreef:
18-10-2018 09:51

Bij één werkgever werd het pakket uitgedeeld door de directeur, die iedereen persoonlijk bedankte voor zijn inzet. Was erg leuk, maar ja, dat was een directeur die sowieso heel betrokken was en van elke werknemer wel wist hoe de partner en kinderen heette. Met een minder betrokken/populaire directeur kan het wat nep aanvoelen.
Bij ons krijg je van je leidinggevende een hand, een 'hartelijk dank voor dit jaar' en je kerstpakket. Op de dag van ons kerstdiner
sneeuwwitje80 schreef:

ik ben niet dol op kerstbrood en mijn kinderen zijn allergisch voor noten dus die mogen het niet. Gaat hier dus de kliko in.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
18-10-2018 09:54
ik vind een ouderwets foodpakket het leukst om te krijgen, maar wat ik wel jammer vind is dat daar meestal allerlei merkloze zooi in zit die ook gewoon niet lekker is. Een doosje vieze English blend thee, bijvoorbeeld, of toastjes die al muf zijn als je ze openmaakt.

Ik zou dan ook een foodpakket maar dan van Albert Heijn of een andere supermarkt met gewone normale merkproducten het leukst vinden.
ja dat ben ik wel met je eens. Hier ligt volgens mij ook nog ergens thee die we niet lekker vinden.
nou dat inderdaad, kerstbrood van de bakker is prima, maar die dingen zijn gigantisch en bij ons vaak x2 (man krijgt het ook)
Vind ik echt zonde
Boardbabe82 schreef:
18-10-2018 08:55
Vorig jaar hadden wij een soort kerstmarkt. Iedereen kreeg een zakje munten waarmee je bij 5 verschillende kraampjes spullen kon uitzoeken.

De kraampjes hadden diverse thema's: drank, woonspullen, techspulletjes, delicatessen. Iedereen heeft zijn tas mooi kunnen vullen met wat spullen.
Dit werd trouwens door een extern bedrijfje geregeld. Vooral de woonspullen en de drank gingen erg hard.

Ik vond het een erg leuke manier om ervoor te zorgen dat ieder wat leuks had. Ik had een bierpakket, een dekentje, kussentje en een vleesthermometer.
Oh dit klinkt echt heel leuk zeg! Weet je nog hoe het bedrijf heette dat dit organiseerde?
Ik ga binnen "mijn" bedrijf (500-1000 werknemers) niet over de kerstpakketen, maar dan kan ik dat mooi tippen aan degene die daar wel over gaat :lol:
Bij mijn man op zijn werk hadden ze de laatste jaren ook een Kerstmarkt. Ik denk dat dit de enige manier is om het echt iedereen naar de zin te maken.
sneeuwwitje80 schreef:

Dat blijkt er niet uit want niet iedereen vindt een bon leuk. Wat er uit blijkt is dat het doel van TO kansloos is, ze gaat niet iedereen tevreden stellen
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Voor zo'n kerstmarkt zijn we vast te klein.

Ja ik woon ook alleen, of ik geef het kerstbrood weg, ik gooi het in iedergeval niet in de kliko! Of vorig jaar gewoon het brood gesneden en in de diepvries gedaan.

Ik ben zelf ook niet zo fan van al die B eetproducten in de kerstpakketten, bij de Appie hebben ze veel beter spul.
#doeslief
Blondie456 schreef:
18-10-2018 10:03
Bij mijn man op zijn werk hadden ze de laatste jaren ook een Kerstmarkt. Ik denk dat dit de enige manier is om het echt iedereen naar de zin te maken.
Behalve de kerstmarkthaters
(Dead Kennedys)
waar koop je (als particulier!) trouwens 1 of 2 leuke kerstpakketten?
lilalinda schreef:
18-10-2018 10:08
Mits je een pas kan scoren: Sligro en Makro! (Ik heb de passen voor je als je wil)
(Dead Kennedys)
Als er te weinig personeel is voor die kerstmarkt kan je het misschien samen doen met een ander bedrijf vlakbij?

Als je toch kiest voor voedselpakketten: we hadden een collega die alles dat het personeel niet at verzamelde om door te geven aan een gezin in moeilijkheden. Zo konden zij ook genieten van een fijne kerst met een hoop lekkers. Ik had toen ook wat extra spulletjes meegegeven zoals boeken, shampoo, zeep, deo, wijn,... alles wat ik ooit dubbel had gekocht en ergens ongeopend achter in een kast stond.

Dat vond ik echt heel fijn om te doen.
JollyRider schreef:
18-10-2018 10:06
Hier op viva zitten er ook veel die een hekel hebben aan alle sociale activiteiten rondom het werk. Die krijgen hun pakker liever thuisgestuurd :)
JollyRider schreef:
18-10-2018 10:09
Mits je een pas kan scoren: Sligro en Makro! (Ik heb de passen voor je als je wil)
Kan ze op mijn werk ook meepakken.
Hoopte beetje op een AH bezorgservice oid.
lilalinda schreef:
18-10-2018 10:08
Bij de delicatessewinkel/kaasboer of wereldwinkel.
Bij mijn eerste werkgever kregen we een boekje met producten waar we zelf uit konden kiezen. Je had een aantal punten en die kon je opmaken. Van traditionele kerstpakketten, klusspullen, kaarsen, keuken spullen, wandelschoenen, noem maar op.
Een soort van kerstmarkt in een boekje :P
Daarnaast kreeg iedereen een persoonlijk cadeautje dat door de eigen leidinggevende was uitgezocht. En echt met zorg en passend. Geweldig :heart:
JollyRider schreef:
18-10-2018 10:06
Tijdens de kerstmarkt was er ook een borrel met hapjes. Het shoppen zelf hoefde niet meer dan 5 min te duren en het was natuurlijk ook niet verplicht om op de borrel te blijven hangen.
lilalinda schreef:
18-10-2018 10:12
Kan ze op mijn werk ook meepakken.
Hoopte beetje op een AH bezorgservice oid.
Oh dat zou kunnen, weet ik niet
(Dead Kennedys)
Ik heb ook het liefst een foodpakket, maar niet van de AH alsjeblieft, dat eet ik elke dag al. Mijn ideale pakket zou samengesteld zijn bij een delicatessenwinkel, of de Oil&Vinegar of zo. Kwalitatief mooie producten die je niet elke dag voor jezelf koopt. Liever wat minder dan supermarktkwaliteit.

Nog nooit een echt fijn pakket gekregen trouwens. Meestal 'wel okee'. Maar ik vind het gebaar altijd leuk.
Blondie456 schreef:
18-10-2018 10:14
Tijdens de kerstmarkt was er ook een borrel met hapjes. Het shoppen zelf hoefde niet meer dan 5 min te duren en het was natuurlijk ook niet verplicht om op de borrel te blijven hangen.
Ja en? Alsof iedereen dat leuk vindt
(Dead Kennedys)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven