Werk & Studie alle pijlers

Kerstpakket

18-10-2018 08:49 300 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Het is hier weer de tijd van het jaar om te bedenken wat we in de kerstpakketten van alle werknemers gaan stoppen.

Ik heb al de grote websites bekeken maar vind dit jaar eigenlijk niks leuks. Ja eentje met een plaid en een windlicht en ander lekkers voor 65€

Wie heeft er leuke ideeën voor kerstpakketten? Ik wil het graag leuk maken voor iedereen, wat bijna geen doen is.

Oh en we gaan geen bonnen geven, een envelopje met geld krijgen ze ook nog bij het kerstpakket.

Ik ben dus vooral opzoek naar een ding wat leuk is om te krijgen. In het verleden hebben we al gegeven koffertje, grill, vuurkorf.

Budget max 60€
loesiepoesie wijzigde dit bericht op 18-10-2018 08:52
13.51% gewijzigd
#doeslief
Helemaal eens met zijdehoentje.
Zijdehoentje schreef:
21-10-2018 05:01
Wat ik oprecht niet begrijp en misschien heb ik het de voorgaande keren niet goed verwoord: wat is er zo heel erg leuk aan om iets te geven waarvan je bij voorbaat al kunt verwachten dat het wordt weggegeven? Waar blijkt dan - terugkomend op het kerstpakket wat de werkgever geeft aan de werknemers - de waardering uit vanuit de werkgever?
Jij gaat ervan uit dat de werkgever random ergens een kerstpakket op de kop tikt en dat geeft met het idee "Whatever, het is het gebaar dat telt."

Ik heb steeds voor enorme internationale bedrijven gewerkt. Die kunnen dus echt niets op maat gaan maken voor al hun personeel. Dat zijn dus standaard pakketten met etenswaren en wat nonfood items erin. Dat waren ook niet de goedkoopste pakketten. Uiteraard kon niet iedereen alles gebruiken. Dat is logisch maar je hoopt als werkgever toch dat er iets bij zit waar je werknemers blij mee zijn.

Alles wat ik niet lust geef ik door aan mijn vader of geef ik aan de voedselbank/een gezin in moeilijkheden. Dan is er toch ook geen sprake van verspilling? Ik geniet van hetgeen ik wel kan gebruiken en van het uitdelen van de spullen die een ander kan gebruiken.
Een pastapakket;
Diverse pasta’s en pastasauzen, pastaborden, mooie pan, rasp voor de parmezaanse kaas enz.

Hebben jullie een zuivelhoeve oid in de buurt? kaas, nootjes, worst, lekker flesje wijn, losse thee met theezeef, houten borrelplank.

Een boodschappenpakket doet het altijd goed, maar volgens bij vinden de meeste werkgevers altijd dat daar iets blijvends/niet eetbaars in moet zitten.

Ik zou zeker niet zelf alles in elkaar flansen. Er zijn gewoon bedrijven die daarvan hun werk gemaakt hebben hé. Ga gewoon eens langs, bekijk de diverse pakketten, misschien kan het nog wel iets aangepast worden aan jou wensen, en klaar.
Belg007 schreef:
20-10-2018 21:29
De helft laat die onbruikbare meuk - alias kerstpakket - al achter in de kantine.
Ligt al genoeg rommel daar dus.

Waarna baas dus begint te mekkeren "dat je de kantine niet moet gebruiken als vuilbak".

Dan drop ik het dus in een vuilbak vlakbij mijn werk.
Ben ik er evengoed vanaf.
Ik zeg het niet snel, maar gedsie, wat klink jij als een naar mens.
Wat een boel ondankbaarheid. Is dit typisch Nederlands of ben ik van een generatie die iets krijgen van mijn werkgever gewoon waardeert?
Mijn baas heeft hier moeite voor gedaan en er geld voor betaald.
Het ene jaar is het kerstpakket leuker dan het andere jaar, maar ik vind het leuk dat iemand moeite doet en er over nadenkt om mij wat te geven met kerst.
Soms geef ik iets uit het pakket weg of breng het naar de kringloopwinkel, vaak houd ik de spullen of eet ze op.
Maar die zure reactie op dit dorum herken ik gelukkig niet bij mijn collega's.
piepp schreef:
21-10-2018 10:10
Een pastapakket;
Diverse pasta’s en pastasauzen, pastaborden, mooie pan, rasp voor de parmezaanse kaas enz.

Hebben jullie een zuivelhoeve oid in de buurt? kaas, nootjes, worst, lekker flesje wijn, losse thee met theezeef, houten borrelplank.

Een boodschappenpakket doet het altijd goed, maar volgens bij vinden de meeste werkgevers altijd dat daar iets blijvends/niet eetbaars in moet zitten.

Ik zou zeker niet zelf alles in elkaar flansen. Er zijn gewoon bedrijven die daarvan hun werk gemaakt hebben hé. Ga gewoon eens langs, bekijk de diverse pakketten, misschien kan het nog wel iets aangepast worden aan jou wensen, en klaar.
Ik denk dat jonge werknemers blijer zijn met een extra pan, extra borden en keuken assecoires, maar ik héb gewoon een keuken vol met goede spullen, want ik ben dol op goede keukenspullen. Ik ben heus dankbaar, maar zoek zo snel mogelijk een doel voor de borden, rasp, en pan. Idem voor de borrelplank, of vaas, of windlicht, of noem maar op.

Gewoon veel lekkere dingen die op kunnen. (Ik geef zelf tegenwoordig ook bijna altijd dingen die op kunnen als kado. In mijn vriendenkring wordt flink ge-Marie-Kondoot en men is nogal van het milieu. Dus een lekker drankje/bioscoopbon/zelfgemaakte jam is meestal wat er gegeven wordt).
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
koko67 schreef:
21-10-2018 10:21
Wat een boel ondankbaarheid. Is dit typisch Nederlands of ben ik van een generatie die iets krijgen van mijn werkgever gewoon waardeert?
Zolang ik me kan herrinneren (ik ben van '81) wordt er in mijn familie gemopperd over kerstpakketen (mijn ouders niet echt, maar ooms en tantes wel). Het is een traditie. Traditie binnen ons gezin was dan weer mopperen over hoe ondankbaar de ooms en tantes dan waren.
boebezoebe wijzigde dit bericht op 21-10-2018 10:38
20.61% gewijzigd
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
koko67 schreef:
Het ene jaar is het kerstpakket leuker dan het andere jaar, maar ik vind het leuk dat iemand moeite doet en er over nadenkt om mij wat te geven met kerst.
Soms geef ik iets uit het pakket weg of breng het naar de kringloopwinkel, vaak houd ik de spullen of eet ze op.
Heeft niets met ondankbaarheid te maken. Ik waardeer een goed salaris en een gezonde werkplek, elke dag weer. Ik vind die kerstpakketten gewoon echt geldverspilling, zeker als er non-food dingen inzitten.
Koko67, ik schrik ook van de reacties en heb deze nog nooit gehoord irl. Ik ben zelf 29 dus ik hoop dat dit geen generatiedingetje is. Ik maak mezelf nog graag wijs dat ik een jong ding ben :proud:
Ik sta er hetzelfde in als jij.
boebezoebe schreef:
21-10-2018 10:27
Ik denk dat jonge werknemers blijer zijn met een extra pan, extra borden en keuken assecoires, maar ik héb gewoon een keuken vol met goede spullen, want ik ben dol op goede keukenspullen. Ik ben heus dankbaar, maar zoek zo snel mogelijk een doel voor de borden, rasp, en pan. Idem voor de borrelplank, of vaas, of windlicht, of noem maar op.

Gewoon veel lekkere dingen die op kunnen. (Ik geef zelf tegenwoordig ook bijna altijd dingen die op kunnen als kado. In mijn vriendenkring wordt flink ge-Marie-Kondoot en men is nogal van het milieu. Dus een lekker drankje/bioscoopbon/zelfgemaakte jam is meestal wat er gegeven wordt).
Klopt! Dus als je die dingen eruit laat zijn die jonge mensen weer niet blij. Vandaar dat er vanalles wat in zo'n pakket moet zitten zodat iedereen er wat in terug kan vinden dat hij/zij kan gebruiken.

Of je moet ze zelf laten kiezen dmv een website/kerstmarkt/...
Bearnaise schreef:
21-10-2018 10:30
Koko67, ik schrik ook van de reacties en heb deze nog nooit gehoord irl. Ik ben zelf 29 dus ik hoop dat dit geen generatiedingetje is. Ik maak mezelf nog graag wijs dat ik een jong ding ben :proud:
Ik sta er hetzelfde in als jij.
In vergelijking met mijn leeftijd kom jij net kijken.
Bearnaise schreef:
21-10-2018 10:32
Klopt! Dus als je die dingen eruit laat zijn die jonge mensen weer niet blij. Vandaar dat er vanalles wat in zo'n pakket moet zitten zodat iedereen er wat in terug kan vinden dat hij/zij kan gebruiken.

Of je moet ze zelf laten kiezen dmv een website/kerstmarkt/...
Lijkt me stug, waarom zouden die niet blij zijn met een food-only pakket? Dan vragen ze maar pasta borden voor hun verjaardag van hun moeder of zo (wie koopt er eigenlijk pastaborden? Ik eet pasta altijd van mijn gewone borden en het is nog nooit mis gegaan zeg maar).
Ik ken níemand die ook mopperde over: er zat geen essentieel non-food item in mijn pakket.
boebezoebe schreef:
21-10-2018 10:35
Lijkt me stug, waarom zouden die niet blij zijn met een food-only pakket? Dan vragen ze maar pasta borden voor hun verjaardag van hun moeder of zo (wie koopt er eigenlijk pastaborden? Ik eet pasta altijd van mijn gewone borden en het is nog nooit mis gegaan zeg maar).
Ik ken níemand die ook mopperde over: er zat geen essentieel non-food item in mijn pakket.
:proud: Ik kon me ook niet voorstellen dat er mensen waren die wél mopperde over de aanwezigheid van nonfood items dus tja...

En ik heb al een hoop mensen gezien die mopperen over de fooditems. We komen er niet uit denk ik.

Of de conclusie moet zijn: doe maar wat. Het maakt niet uit want er zijn altijd mopperkonten.
Ben halverwege de dertig en heb bij diverse werkgevers gewerkt, variërend qua grootte (van heel klein tot erg groot), branche, lokaal/nationaal en zo. En allen erg wisselend qua kerstpakket: wel of niet een pakket, wel of geen aandacht aan besteedt.

Tja, vond het nogal tekenend toen een gemeentelijke organisatie - waar diverse religies en culturen werk(t)en - al een aantal jaar op rij alcohol en (varkens)vleesproducten in het kerstpakket opnam/liet opnemen...

Nogmaals, over het algemeen kan ik het kerstpakket waarderen en ben ik echt niet ondankbaar. En nee, je kan het niet iedereen naar de zin maken. Maar waar mijn nekharen van overeind gaan staan, is als je weer een pakket krijgt waaruit blijkt dat er weinig/nauwelijks aandacht aan is besteed. Dan lijkt het mij z'n doel voorbij gaan en dat vind ik dan verspilling - van geld vanuit de werkgever in dit geval.
In this mad house we must all survive
koko67 schreef:
Je baas doet er geen moeite voor. Hij geeft geld uit het belastingvrije deel dat hij mag uitgeven aan zijn werknemers (1,4% van de loonsom) aan een bedrijf en dat bedrijf casht flink en stopt dan wat prullaria in een doosje.

Blijkbaar zijn mensen er heel blij mee. Maar zelf zou ik de voorkeur hebben aan gewoon een cash netto uitkering. Dan gaat dat geld dat je baas betaalt tenminste volledig naar de werknemer ipv voor de helft naar een ander bedrijf en voor de andere helft naar spulletjes waar een werknemer misschien helemaal niet blij mee is: paté voor de vegetariër, jam voor de diabeet en massageolie voor de alleenstaande. En dit alles verpakt in dertig lagen plastic en karton dat allemaal weggeflikkerd wordt voor niets.

Vind dat gezeur over ondankbaarheid een beetje onzin. Je hoeft toch niet verplicht blij te zijn met iets dat je krijgt? Ik vind het zonde van het geld en zou er geen dag van wakker liggen als het niet meer komt of op een andere manier wordt gedaan. Volgens mij zijn juist de mensen die helemaal panisch worden van het niet krijgen van een kerstpakket die de werkgever dwingen om het maar te blijven geven.
Ik vind het wel altijd heel leuk om iets te krijgen, maar ja, die keer dat ik een sporttas kreeg met het logo van het bedrijf erop, heb ik het ding wel weggegeven (het pannekoekenpakket wat er ook bij zat is helemaal op gegaan). Een Dopper met bedrijfslogo neem ik altijd mee. Het is dus soms maar net wat je krijgt. Je hoeft inderdaad niet alles leuk te vinden.

Ik vind bijvoorbeeld alle soorten ragout smerig, maar mijn vader niet, dus die krijgt dat. Mijn schoonouders drinken geen wijn, dus de flessen wijn gaan mijn kant op. Zo werkt dat toch een beetje.
Stampertje12 schreef:
21-10-2018 14:00
Je baas doet er geen moeite voor. Hij geeft geld uit het belastingvrije deel dat hij mag uitgeven aan zijn werknemers (1,4% van de loonsom) aan een bedrijf en dat bedrijf casht flink en stopt dan wat prullaria in een doosje.
Vind dat gezeur over ondankbaarheid een beetje onzin.
Mijn baas doet er zeker wel moeite voor. Hij probeert een kerstpakket te kopen waar voor ieder wat in zit.
In oktober is hij er al druk mee en hoopt hij dat wij er in december blij mee zijn.
Jij mag het gezeur vinden, ik vind het gezeur wat jij schrijft.
koko67 schreef:
21-10-2018 15:00
Mijn baas doet er zeker wel moeite voor. Hij probeert een kerstpakket te kopen waar voor ieder wat in zit.
In oktober is hij er al druk mee en hoopt hij dat wij er in december blij mee zijn.
Jij mag het gezeur vinden, ik vind het gezeur wat jij schrijft.
Ok. Dat werkt misschien bij een klein bedrijfje zo.

Zelf werk ik vooral bij grotere bedrijven en daar houdt de baas zich echt niet met de kerstpakketten bezig. Dat wordt dan door HR bij een extern bedrijf uitbesteed.
Ik heb ooit een Nespresso apparaat in mijn kerstpakket gehad, die doet nog steeds trouwe dienst. Net als mijn tosti apparaat, ook al uit een kerstpakket. Pizzamaker heb ik ook braaf gebruikt, al is die wel onhandig qua formaat. Maar ik heb hem na 10 jaar nog steeds. En ook mijn fondueset gebruik ik braaf.

Kortom: er zijn zeker mensen die wél blij zijn met de non-food meuk uit hun kerstpakket.
Am Yisrael Chai!
sneeuwwitje80 schreef:
18-10-2018 09:38
Een goed kerstbrood van de banketbakker. Ik ken niemand die dat niet lust.

Maar TO hier blijkt maar weer uit dat een bon toch echt een goede optie is.
Echt niet? Wij zijn in ons gezin met z'n 3-en en wij vinden het alledrie echt niet te eten. Ook niet van een goede banketbakker. Komt voornamelijk doordat er krenten en/of rozijnen inzitten en dat lusten we niet. Ook dingen met spijs erin vind ik vies.
Ik ben blij met alles wat ik krijg!
Mijn werkgever gaf vorig jaar een rituels pakket en een bon waar je zelf een cadeau van kon uitzoeken.
Nu hopen dat ze het me dit jaar opsturen tijdens mn verlof ;-)

TO: ik vind zo'n kerstmarktje een leuk idee.
En anders bijv een plankje met allerlei delicatessen (als je daar nog een dessertwijntje bij zou doen, helemaal top! ;-))
Of pakket met wat luxe verzorgingsproducten?

Volgens mij mag iedereen heel blij zijn in jullie bedrijf als ik lees wat voor extras iedereen sowieso al krijgt :-)
Voor de zure pruimen, nogmaals; hup, naar P&O en jezelf afmelden.

Ik heb ook bij verschillende (internationale) grote en (locale) kleinere bedrijven gewerkt. Nog NOOIT meegemaakt dat het de WG 'niet uitmaakte' wat er in het pakket zat. Niet iedereen lust alles, niet iedereen kan alles gebruiken, so what? Wees tevreden of ruil met de buren ofzo. Maak iemand anders er blij mee! (Ik heb zelf eens pakketten mogen uitkiezen voor 20 man, vond het nog verdomd moeilijk.)

En dat het fiscaal aftrekbaar is? Nou en? Het blijft leuk om iets te krijgen.

(Zijdehoentje, ik denk dat wij het eens zijn hoor. ;) De WG doet zijn best voor een mooi pakket en de WN mag wel wat dankbaarder zijn.)
iching schreef:
21-10-2018 15:55
Echt niet? Wij zijn in ons gezin met z'n 3-en en wij vinden het alledrie echt niet te eten. Ook niet van een goede banketbakker. Komt voornamelijk doordat er krenten en/of rozijnen inzitten en dat lusten we niet. Ook dingen met spijs erin vind ik vies.
Wat apart dat jullie alle drie hetzelfde niet lusten :p
Stampertje12 schreef:
21-10-2018 21:49
Wat apart dat jullie alle drie hetzelfde niet lusten :p
Herkenbaar juist...hier gezin van vier....allemaal vinden we het niet lekker. Vorig jaar waren ze ons als vrijwilligers vergeten... hebben ze snel kerstbrood en wijn gekocht. Prima maar lekker ...neuh!

Ik ben blij met het pakket! Ik vind het al een leuke geste. Vorig jaar geen pakket maar wel duur kerstdiner met diverse zaken die ik ook nog nooit heb gegeten zoals langoustines. Vond ik ook leuk!!
Zelf overigens meer voor het steunen van de lokale middenstand. Zeker op het platteland erg belangrijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven