Kerstpakketten 2023
woensdag 6 december 2023 om 09:50
Misschien heb ik verkeerd gekeken, maar volgens mij is er nog geen kerstpakkettentopic voor 2023. 
Dus deel je hier je ervaringen!
Ga je iets krijgen?
Wat verwacht je?
Wat zou je leuk vinden?
En natuurlijk:
De toppers en noppers op kerstpakkettengebied!!
En een pol omdat het kan:

Dus deel je hier je ervaringen!
Ga je iets krijgen?
Wat verwacht je?
Wat zou je leuk vinden?
En natuurlijk:
De toppers en noppers op kerstpakkettengebied!!
En een pol omdat het kan:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

vrijdag 15 december 2023 om 18:06
Oude_Man_2 schreef: ↑15-12-2023 17:37Ik vind een kerstpakket hoe dan ook leuk. Maar ik vind dat je als werkgever ook niet al te kinderachtig dankbaarheid moet eisen. Klagen over je kerstpakket is voor sommige mensen net zoiets als klagen over het weer. Gewoon lekker.
Oja dat is zeker waar. We blijven per slot van rekening toch Nederlanders he?
vrijdag 15 december 2023 om 19:15
Wij hebben een kerstlunch, in de eigen pauze en het broodje dat je wil moet je zelf betalen.
Verder zag ik de traditionele kerstpakketten staan.
Ik heb in het verleden verschillende pakketten gehad, het meest de traditionele pakketten.
Meestal met leuke en lekkere dingen waar je echt wat aan hebt.
Het leukst vond ik de markt waar we een zakje munten konden inwisselen. Ze hadden er ook wat foodtrucks bijgezet en zo hadden we van de baas een heel leuke middag.
Dit bedrijf deed sws veel voor de medewerkers.
Het bedrijf waar ik nu werk tja, wat ik zei, de leidinggevende heeft vandaag een linkje gestuurd van de bakker waar we een broodje kunnen bestellen ( Tikkie wordt volgende week gestuurd)
We zijn op onze afdeling met 10 man, ik vind het een regelrechte aanfluiting.
Onze locatie 300 man, heeft dit jaar een omzet van 6.000.000 gedraaid, het is dus geen lokaal ondernemertje die het al zwaar heeft.
Maar een broodje van 7,50, nee dat moet je zelf betalen.
Ik had kunnen weigeren, maar ik werk er nog niet zo lang, en de mensen lijken dit normaal te vinden.
Ik heb in het verleden verschillende pakketten gehad, het meest de traditionele pakketten.
Het leukst vond ik de markt waar we een zakje munten konden inwisselen. Ze hadden er ook wat foodtrucks bijgezet en zo hadden we van de baas een heel leuke middag.
Het bedrijf waar ik nu werk tja, wat ik zei, de leidinggevende heeft vandaag een linkje gestuurd van de bakker waar we een broodje kunnen bestellen ( Tikkie wordt volgende week gestuurd)
Onze locatie 300 man, heeft dit jaar een omzet van 6.000.000 gedraaid, het is dus geen lokaal ondernemertje die het al zwaar heeft.
Ik had kunnen weigeren, maar ik werk er nog niet zo lang, en de mensen lijken dit normaal te vinden.
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?

vrijdag 15 december 2023 om 20:47
Een van de gelukkigste landen ter wereld, en een van de grootste klagers ter wereld. Het schijnt dat klagen gelukkig maaktMrsMorrison schreef: ↑15-12-2023 18:06Oja dat is zeker waar. We blijven per slot van rekening toch Nederlanders he?

vrijdag 15 december 2023 om 21:21
Wij zijn ook uitgenodigd voor een kerstborrel op eigen kosten. En misschien ben ik nu te principieel, maar ik vind dat eigenlijk wel erg armoedig. Ik weet eigenlijk niet of ik dat wel wil. Je eigen kerstborrel betalen....of is dat vrij normaal? Ik heb dat in ieder geval niet eerder meegemaakt.Ladylola2022 schreef: ↑15-12-2023 19:15Wij hebben een kerstlunch, in de eigen pauze en het broodje dat je wil moet je zelf betalen.
vrijdag 15 december 2023 om 21:41
Ik denk een envelop met geld en daarnaast ook bonbons, haha
Don't waste your time or time will waste you.

vrijdag 15 december 2023 om 21:43
ooooh, ja, zo kan je het ook lezenFiddlyDiddlyDoo schreef: ↑15-12-2023 21:41Ik denk een envelop met geld en daarnaast ook bonbons, haha

vrijdag 15 december 2023 om 21:48
MrsMorrison schreef: ↑15-12-2023 17:34Ja dat valt mij helaas ook een beetje op hier. Jammer. Je doet het inderdaad niet snel goed als werkgever. Terwijl het gewoon een kadootje is natuurlijk.
Ik vind klagen over je kerstpakket echt not-done. Tenzij het echt niet goed is.
Man kreeg ooit een pakket waarbij meerdere dingen ver over de datum waren. Dat moet je eigenlijk wel benoemen, zodat je werkgever bij de leverancier kan klagen.

vrijdag 15 december 2023 om 22:04
Zou je het wel doen?

zaterdag 16 december 2023 om 00:12
Ik ook niet, en het zou voor mij ook direct de reden zijn om af te haken. Nou heb ik sowieso niet zo veel met borrels, dus ik zie al gauw redenen om af te haken.
Don't waste your time or time will waste you.

zaterdag 16 december 2023 om 06:09
Zo mee eens. Wees blij dat je wat krijgt, denk ik dan. Maar goed, ik ben al heel snel tevreden. Dat verwende gedoe altijd.Kaarsjevoordesfeer schreef: ↑15-12-2023 21:48Ik vind klagen over je kerstpakket echt not-done. Tenzij het echt niet goed is.
Man kreeg ooit een pakket waarbij meerdere dingen ver over de datum waren. Dat moet je eigenlijk wel benoemen, zodat je werkgever bij de leverancier kan klagen.
Ik hoorde ook al een collega zeuren dat het bedrag van de bon vorig jaar hoger was dan nu, tja dat is jammer, dat snap ik wel maar het is overal recessie en crisis he. Je krijgt wat, dus wees er blij mee.
Mijn moeder werkt in een groot museum en die kreeg een VVV bon van 75 euro, een luxe kerstfeest en een kerst etentje op een andere dag. Ik zou dat geweldig vinden. Zij was er ook blij mee.
Ik kreeg jarenlang niks omdat ik voor een uitzendbureau werkte en die gaven me nooit wat. Ik zou met zo'n grote doos eetwaar waar je niets van lust al blij geweest zijn, gewoon omdat ik uitpakken zo leuk vind.
Als werkgever doe je het ook niet snel goed denk ik. Iedereen wil wat anders. Ik denk dat een bon die je overal in kan wisselen de populairste keuze is.
Zelf gaan betalen voor je kerstborrel vind ik dan weer bizar.
zondag 17 december 2023 om 22:50
maandag 18 december 2023 om 00:57
Ik heb van mijn vrijwilligerswerk een kerstpakket gekregen met een smoothiemaker, een springtouw, een kwartetspel en een tubetje zonnebrand (?!). Vorig jaar kregen we een VVV-bon. Hoewel ik de verrassing van een echt pakket wel leuk vind, had ik meer gehad aan de VVV-bon. Maar de waardering is leuk.
maandag 18 december 2023 om 07:54
maandag 18 december 2023 om 07:56
Dat ze een kerstlunch zeggen te organiseren en dat je dan zelf je broodje moet betalen vind ik heel raar..Ladylola2022 schreef: ↑15-12-2023 19:15Wij hebben een kerstlunch, in de eigen pauze en het broodje dat je wil moet je zelf betalen.
(overigens is 6.000.000 omzet draaien met 300 man personeel niet echt positief te noemen hoor, daar moet je al fors op bijleggen qua loonkosten, de rest nog niet meegerekend.. dat is zwaar in de rode cijfers eindigen)
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
maandag 18 december 2023 om 07:58
Ik heb ooit voor een werkgever de pakketten geregeld voor alle locaties… daar was 1 locatie die via de OR gingen klagen bij mij als bestuurder.. ja ze hadden voortaan liever een lokaal pakket of een pakket met dit en dit er in.Kaarsjevoordesfeer schreef: ↑15-12-2023 21:48Ik vind klagen over je kerstpakket echt not-done. Tenzij het echt niet goed is.
Heb ze gevraagd alles terug te geven… dat was ook niet de bedoeling.. mond dicht dan..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!

maandag 18 december 2023 om 08:55
biol schreef: ↑18-12-2023 07:56Dat ze een kerstlunch zeggen te organiseren en dat je dan zelf je broodje moet betalen vind ik heel raar..
(overigens is 6.000.000 omzet draaien met 300 man personeel niet echt positief te noemen hoor, daar moet je al fors op bijleggen qua loonkosten, de rest nog niet meegerekend.. dat is zwaar in de rode cijfers eindigen)
Omzet draaien zegt dan ook helemaal niks. 6 miljoen klinkt veel maar wanneer je 6.5 miljoen kosten hebt gaat het alsnog slecht. Veel mensen kijken alleen naar gedraaide omzet zie je wel.
maandag 18 december 2023 om 09:05

maandag 18 december 2023 om 09:07
biol schreef: ↑18-12-2023 07:58Ik heb ooit voor een werkgever de pakketten geregeld voor alle locaties… daar was 1 locatie die via de OR gingen klagen bij mij als bestuurder.. ja ze hadden voortaan liever een lokaal pakket of een pakket met dit en dit er in.
Heb ze gevraagd alles terug te geven… dat was ook niet de bedoeling.. mond dicht dan..
Hahaha mooie reactie wel!
Het klagen zit ons Nederlanders wel een beetje in het bloed denk ik. Het is ook lastig zeker wanneer je met veel personeel werkt. Je kan het nooit voor iedereen goed doen.
maandag 18 december 2023 om 11:27
Drackie schreef: ↑18-12-2023 00:57Ik heb van mijn vrijwilligerswerk een kerstpakket gekregen met een smoothiemaker, een springtouw, een kwartetspel en een tubetje zonnebrand (?!). Vorig jaar kregen we een VVV-bon. Hoewel ik de verrassing van een echt pakket wel leuk vind, had ik meer gehad aan de VVV-bon. Maar de waardering is leuk.
Wat een eh.. bijzondere combinatie.
Zat er nog tekst bij? Thema of uitleg?
Ik ben niet altijd sarcastisch. Soms slaap ik.
maandag 18 december 2023 om 12:24
Nee geen uitleg. Ik vond het ook vrij bijzonder.PoesmetLaarzen schreef: ↑18-12-2023 11:27Wat een eh.. bijzondere combinatie.
Zat er nog tekst bij? Thema of uitleg?

maandag 18 december 2023 om 23:15

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in