Werk & Studie alle pijlers

keuze maken

05-05-2011 13:18 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment heb ik een baan als juf in een invalpool. Dit doe ik al sinds 2008 en heb ik tussendoor nog de bevoegdheid vakleerkracht bewegingsonderwijs gehaald. Het lijkt erop dat dit nog wel een aantal jaar zal gaan duren en dat geeft mij een uitzichtloos gevoel.

Er zijn wel vacatures en ik solliciteer wel maar ze nemen toch mensen aan die ze al kennen (logisch) of ik krijg afwijzingen dat ik niet voldoe aan hun profiel of dat ze het idee hebben dat ik niet minimaal drie jaar op hun school ga werken...

Mijn gevoel is dat ik er mee moet stoppen en ben ik geneigd om ander werk te gaan zoeken. Wat voor raad zouden jullie aan mij geven?
Ik zou mijn netwerk fiks uitbreiden en zorgen dat je via-via toch aan die leuke baan komt. Of heb je uberhaupt geen intentie meer om jarenlang juf te worden?

Volgens mij is de beste manier via-via. Zo werkt het bij onze school ook. Alleen in geval van nood gaat het via de advertenties. En dan nog gaan ze eerst kijken of er alsnog "bekende" zijn.

heb je via je invaladressen al laten weten dat je een vaste baan ambieert? Wellicht dat dat ook werkt!
Volg je hart. Dat klopt.
Op dit moment ben ik werkzaam bij een organisatie. Ik ben zeker van plan om mijn netwerk uit te breiden. Helaas is het zo dat je eerst in een pool moet invallen en dan pas aangenomen kan worden als je bij een andere organisatie wil gaan werken. Helaas kom ik hier oorspronkelijk niet vandaan dus veel vrienden van de pabo werken hier ook niet. De motivatie om juf te zijn en te blijven wordt wel minder hierdoor. Maar dat netwerken is wel een goede tip!
wow! volgens mij is een gymbevoegdheid wel wat waard tegenwoordig.

Je zou ook in de gaten kunnen houden of er zwangerschappen of andere langdurige (sorry voor de burnout patient) zieken op een school voorkomen die jou zelf ook erg leuk lijkt. En dan vooraan gaan staan. Hoe langer je ergens rondhangt des te meer ze aan je gaan wennen en is een vaste plek in de formatie makkelijker te bemachtigen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven