Keuzestress
vrijdag 16 oktober 2015 om 22:38
Misschien is er nog een geheime optie 4: niet echt een keuze maken (nu), maar bij je huidige werkgever kijken of je kan regelen dat je voor een jaar gedetacheerd wordt naar de jongerenbaan, of op detachering's of onbetaald verlof basis bij de zelfstandige. Je kan dit doen onder het mom van jezelf ontwikkelen, je talenten ontdekken en meer van dat soort hippe dingen.
Als je leidinggevende er in trapt is het mooi, kan je een jaar uitproberen of het andere beter bevalt, of ze je daar willen houden, en hou je je vangnet.
Als je leidinggevende er in trapt is het mooi, kan je een jaar uitproberen of het andere beter bevalt, of ze je daar willen houden, en hou je je vangnet.
vrijdag 16 oktober 2015 om 22:41
zaterdag 17 oktober 2015 om 13:00
Ik vind het moeilijk om uit je tekst te halen wat je zelf echt zou willen. Misschien een lichte voorkeur voor die laatste optie? Verdien je dan iets minder op basis van die 40 uur, of per uur minder? Want met 8 uur per week meer werken zou je een salarisdaling wel kunnen opvangen, maar als het in totaal minder is is het best een forse achteruitgang. Aan de andere kant, als financiën gen rol spelen maakt dit niet zoveel uit. De nieuwe baan bij de jongeren/adolescenten valt onder de jeugdwet neem ik aan. Ik vraag me af of je niet tegen dezelfde of vergelijkbare problemen aan zal lopen als in je huidige baan. Er gaat ook het komende jaar en het jaar daarna weer fors bezuinigd worden op dit gebied. Veel voorzieningen krimpen of sluiten. Ook nog de ongunstige tijden (weet niet hoe erg dat is voor jou persoonlijk) en extra reistijd (al vind ik 40 minuten niet heel lang, maar wel een stuk langer dan nu voor jou dus).... ik weet niet of dit echt veel leuker/beter zou zijn dan waar je nu zit. Of spreekt de doelgroep je veel meer aan?
zaterdag 17 oktober 2015 om 16:40
Als financiën geen probleem zijn en je 40 uur werken ziet zitten (je werkt nu een dag minder), zou ik voor het zelfstandige gaan.
Dan ervaar je wat het is en kan je uitmaken of het iets is voor jou.
Is het niets dan kan je na de job op zoek naar iets dat je meer ligt dan het huidige.
Als je het nu al zat bent, hou je je huidige job immers geen 5 jaar meer vol zonder gefrustreerd te raken.
Dan ervaar je wat het is en kan je uitmaken of het iets is voor jou.
Is het niets dan kan je na de job op zoek naar iets dat je meer ligt dan het huidige.
Als je het nu al zat bent, hou je je huidige job immers geen 5 jaar meer vol zonder gefrustreerd te raken.