Werk & Studie alle pijlers

kind ziek, wat doe jij met je werk?

10-10-2011 08:22 96 berichten
Hallo,



Mijn dochter is ziek (koorts, spugen) en ik heb van mijn leidinggevende geen telefoonnummer dus kon niet overleggen over vandaag. Heb dus gister op eigen houtje besloten thuis te blijven omdat we geen oppas konden regelen. Opa's en oma's werken zelf.

Mijn vriend kon vandaag echt niet thuisblijven, maar morgen wel, zodat ik dan kan gaan werken en mijn 'gemiste' dag inhalen. Beetje gedoe maar het leek ons de netste oplossing. Wat doen jullie met je werk als je een ziek kind thuis hebt?
Alle reacties Link kopieren
Bij ons:

Mijn man heeft werk wat soms kan blijven liggen. Mijn werk kan niet blijven liggen. Maar, ik overleg bij nood, met mijn collega 's. Soms komt een collega voor mij werken. Soms besluiten mijn

Collega's dat ze harder werken zofat ik vrij kan hebben.

Hangt van de drukte af. Helaas is het al vaak voorgrkomen omdat ik kinderen heb die vaak ziek zijn
Alle reacties Link kopieren
quote:Miffy schreef op 10 oktober 2011 @ 22:31:

Zorgverlof kun je formeel alleen opnemen als je de enige bent die de zieke op dat moment kan verzorgen. Bij een kind dat twee ouders heeft, komt dat in de praktijk niet heel vaak voor.Het irritante: mijn man en ik werken in hetzelfde bedrijf. Zowel zijn leidinggevende als mijn leidinggevende vinden dat die ander maar verlof moet nemen...
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 10 oktober 2011 @ 09:55:

moet ineens weer denken aan die kinderloze collega die voor haar hond thuis wilde blijven en die zich toen ik niet kon ruilen, zich gewoon ziek meldde.

Ben met de pest in mijn lijf toch haar dienst gaan werken, maar ik ruil dus nevernooit meer met haar.

Het was niet eens noodzakelijk dat ze bij die hond bleef, want haar buurvrouw wilde ook wel medicijnen geven (vertelde collega).Misschien had ze het beest al wel 15 jaar en wil straks ook niet met jou ruilen als jouw kind ziek is, en zegt: "de buurvrouw kan toch ook wel een paracetamol geven". Beetje bereidwilligheid over en weer kan geen kwaad he, het is geven en nemen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe kun je nou niet het telefoonnummer van je leidinggevende hebben??
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 11 oktober 2011 @ 08:07:

ja maar dan word je als ouders gewoon tegen je uitgespeeld. Jij krijgt geen zorgverlof omdat je man voor je kind kan zorgen en je man krijgt geen zorgverlof omdat jij voor je kind kan zorgen.





Eens. Overigens wordt er soms ook zo gereageerd als je kind in het ziekenhuis ligt en je er graag bij wil zijn.



Ik vind wel dat je dan op zo'n moment aan moet kunnen tonen hoe je de zorg geregeld hebt. Ik vind overigens ook dat een werkgever er van op aan moet kunnen dat je de zorg met je partner zoveel mogelijk gelijk verdeeld. Dus niet dat het altijd de moeder is die thuisblijft, de vader kan dat net zo goed.



Een alleenstaande collega van mij heeft een keer onwijs gedoe gehad omdat haar zoontje nog niet naar school kon na een kleine ingreep. Zij heeft zowat hemel en aarde moeten bewegen om zorgverlof te kunnen krijgen. Dat vind ik dan weer niet kunnen.



Tuurlijk moet je de zorg rondom je kinderen regelen. Opvang van kinderen (ook bij vrije dagen, vakantie, noem maar op) moet gewoon geregeld zijn. Maar ik vind het nogal wat om een ziek kind bij de buurvrouw te droppen. Ik wil heus wel op de kinderen van de buurvrouw passen, ook wel als ze niet fit zijn en beter even een dagje thuis kunnen blijven om bij te tanken, maar ik word er niet blij van als ze hier de hele boel onderspugen of zo. Of als ik er op moet letten dat ze op tijd medicatie krijgen, want daarmee leg je ook heel veel meer verantwoordelijkheid bij de buurvrouw neer. Opa of oma kan die verantwoordelijkheid eerder krijgen dan de buurvrouw.



En in sommige gevallen of situaties vind ik dat je er makkelijker in moet zijn. Dus de alleenstaande ouder heeft gewoon eerder zorgverlof nodig, omdat die geen partner heeft om de zorg mee te delen. In geval van ziekenhuisopname vind ik dat een werkgever zich informerend op moet stellen: hoe lang gaat de opname duren, en wat heeft de partner geregeld op zijn werk, hoe kun je elkaar als ouder afwisselen. Ik denk dat je daarmee ook werknemers creert die ook eens wat flexibeler naar de werkgever willen zijn.
quote:Lllilaaa schreef op 12 oktober 2011 @ 19:24:

[...]





Misschien had ze het beest al wel 15 jaar en wil straks ook niet met jou ruilen als jouw kind ziek is, en zegt: "de buurvrouw kan toch ook wel een paracetamol geven". Beetje bereidwilligheid over en weer kan geen kwaad he, het is geven en nemen.



als je de rest van mijn posts gelezen zou hebben zou je weten dat ik juist heel vaak bereid ben om te ruilen.

Een hond alleen laten vind ik trouwens heel wat anders dan een kind alleen laten, maar dat terzijde.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind niet dat het aan een ander is om te beoordelen hoe belangrijk iemands kind of hond voor hem/haar is.



Als een collega niet bereid zou zijn te ruilen voor iets dat voor mij erg belangrijk is, ben ik voor diegene in het vervolg ook minder snel bereid, dat bedoel ik met geven en nemen.
Alle reacties Link kopieren
blijftgewoondametje schreef:
10-10-2011 08:22
Hallo,



Mijn dochter is ziek (koorts, spugen) en ik heb van mijn leidinggevende geen telefoonnummer dus kon niet overleggen over vandaag. Heb dus gister op eigen houtje besloten thuis te blijven omdat we geen oppas konden regelen. Opa's en oma's werken zelf.

Mijn vriend kon vandaag echt niet thuisblijven, maar morgen wel, zodat ik dan kan gaan werken en mijn 'gemiste' dag inhalen. Beetje gedoe maar het leek ons de netste oplossing. Wat doen jullie met je werk als je een ziek kind thuis hebt?
Vroeger nam ik netjes een vrije dag op, maar aangezien mijn werkgever dat niet in dank afnam en mij dan allerlei verwijten naar mijn hoofd smeet, meld ik me tegenwoordig ziek. Om verlof hoef ik niet te komen want daar doen ze niet aan. Mijn partner probeert zo vaak mogelijk de kinderen op te vangen en het gebeurt ook zelden, maar als het niet anders kan dan moet het maar zo. Bij de start van het werk ben ik heel duidelijk geweest dat ik geen achterban heb en het was toen geen probleem mits ik een vrije dag zou nemen en als het dan 1 x in 6 maanden gebeurt... zeer oncollegiaal. Ik ben van mening dat zieke kinderen voor werk gaan.
Alle reacties Link kopieren
Dit topic is al van zo'n 6-7 jaar geleden ;)
76lola schreef:
23-02-2018 14:51
Vroeger nam ik netjes een vrije dag op, maar aangezien mijn werkgever dat niet in dank afnam en mij dan allerlei verwijten naar mijn hoofd smeet, meld ik me tegenwoordig ziek. Om verlof hoef ik niet te komen want daar doen ze niet aan. Mijn partner probeert zo vaak mogelijk de kinderen op te vangen en het gebeurt ook zelden, maar als het niet anders kan dan moet het maar zo. Bij de start van het werk ben ik heel duidelijk geweest dat ik geen achterban heb en het was toen geen probleem mits ik een vrije dag zou nemen en als het dan 1 x in 6 maanden gebeurt... zeer oncollegiaal. Ik ben van mening dat zieke kinderen voor werk gaan.

Ik hoop dat TO's dochter na 7 jaar wel van haar griep af is.
Alle reacties Link kopieren
En om dat te vertellen in een antiek topic heb je je aangemeld ?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
76lola schreef:
23-02-2018 14:51
Vroeger nam ik netjes een vrije dag op, maar aangezien mijn werkgever dat niet in dank afnam en mij dan allerlei verwijten naar mijn hoofd smeet, meld ik me tegenwoordig ziek. Om verlof hoef ik niet te komen want daar doen ze niet aan. Mijn partner probeert zo vaak mogelijk de kinderen op te vangen en het gebeurt ook zelden, maar als het niet anders kan dan moet het maar zo. Bij de start van het werk ben ik heel duidelijk geweest dat ik geen achterban heb en het was toen geen probleem mits ik een vrije dag zou nemen en als het dan 1 x in 6 maanden gebeurt... zeer oncollegiaal. Ik ben van mening dat zieke kinderen voor werk gaan.
Echt onzin. Zo’n kind leert maar dat de wereld niet om hem draait en dat doorzetten een goede eigenschap is. Gewoon naar school dus. Wil je watjes opvoeden, word dan thuisblijfmoeder.
Moiren’ schreef:
24-02-2018 11:04
Echt onzin. Zo’n kind leert maar dat de wereld niet om hem draait en dat doorzetten een goede eigenschap is. Gewoon naar school dus. Wil je watjes opvoeden, word dan thuisblijfmoeder.
Hoe blij denk je dat school is met een ziek kind in de klas?
En dat naast het feit dat het gewoon kindermishandeling is om een kind die zo ziek is niet de rust te gunnen om beter te worden.
76lola schreef:
23-02-2018 14:51
Vroeger nam ik netjes een vrije dag op, maar aangezien mijn werkgever dat niet in dank afnam en mij dan allerlei verwijten naar mijn hoofd smeet, meld ik me tegenwoordig ziek. Om verlof hoef ik niet te komen want daar doen ze niet aan. Mijn partner probeert zo vaak mogelijk de kinderen op te vangen en het gebeurt ook zelden, maar als het niet anders kan dan moet het maar zo. Bij de start van het werk ben ik heel duidelijk geweest dat ik geen achterban heb en het was toen geen probleem mits ik een vrije dag zou nemen en als het dan 1 x in 6 maanden gebeurt... zeer oncollegiaal. Ik ben van mening dat zieke kinderen voor werk gaan.

Heel interessant na 7 jaar. Pfffff.
Theamuts schreef:
24-02-2018 11:54
Hoe blij denk je dat school is met een ziek kind in de klas?
En dat naast het feit dat het gewoon kindermishandeling is om een kind die zo ziek is niet de rust te gunnen om beter te worden.

Zet je sarcameknop even aan ;-)
Alle reacties Link kopieren
Hoezo heb jij geen telefoonnummer van jou LG?
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Theamuts schreef:
24-02-2018 11:54
Hoe blij denk je dat school is met een ziek kind in de klas?
En dat naast het feit dat het gewoon kindermishandeling is om een kind die zo ziek is niet de rust te gunnen om beter te worden.
Daar is paracetamol voor uitgevonden.
Hier gelukkig fijne collega's die best wel eens willen ruilen qua dag als zoiets voorkomt. Verder heeft man een baan waar hij evt ook wat thuis kan werken als dat nodig is. En een oma en opa die af en toe bij kan springen. 1x in een noodgeval kind in overleg toch bij de gastouder gelaten iom haar. Man zat in het buitenland en ik moest die dag echt werken (veel zieken, drukste dagen van het jaar net voor kerst) Scheelt dat een gastouder wat flexibeler is dan een kinderdagverblijf.
Moiren’ schreef:
24-02-2018 13:00
Daar is paracetamol voor uitgevonden.
Ben jij weleens goed ziek geweest?
En paracetamol bij buikgriep?!
Theamuts schreef:
24-02-2018 13:23
Ben jij weleens goed ziek geweest?
En paracetamol bij buikgriep?!
Ik ben niet als watje opgevoed.
Miskotto schreef:
24-02-2018 12:51
Hoezo heb jij geen telefoonnummer van jou LG?
Na ca. 6½ jaar zal TO vast wel het nummer van haar leidinggevende hebben of wellicht al zoveel leidinggevenden verder zijn. ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven