Werk & Studie alle pijlers

Klaar met studeren. Hoe oud?

01-05-2017 14:39 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Wat ik mij afvraag is het volgende:

Hoe oud waren jullie toen jullie klaar waren met studeren?

Of hoe oud zijn jullie als jullie klaar zijn met studeren?

Helaas, door omstandigheden zal ik pas 28 of 29 zijn als ik klaar ben met mijn hbo opleiding! Voelt toch een beetje oud.

En zaten (zitten) jullie bij veel oudere of juist jongere mensen in de klas tijdens de studie (en bij welke studie)?

Ben benieuwd!

quote:appeltjesgroen schreef op 03 mei 2017 @ 07:40:

Ik voelde me met 25 zo oud toen ik op mijn eerste 'echte' baan solliciteerde, was bang dat ik allemaal lastige en vervelende vragen zou krijgen over waarom ik nu pas klaar was met mijn studie, maar niks van dat alles. Iedereen vond het volkomen normaal, nooit vragen over gesteld. Als ik 22 of 29 was geweest hadden ze het ook volkomen normaal gevonden.

Ik was 22 en kreeg niet eens reacties op sollicitaties

Ben toen maar weer iets anders gaan studeren.
quote:mommy2014 schreef op 02 mei 2017 @ 12:33:

Wat ik me afvraag; hoe betalen jullie de studie/cursus? Sparen jullie ervoor of lenen jullie ervoor?

Hier al een tijdje terug mijn mbo afgerond en sindsdien gewerkt en twee kindjes verder. Maar ik ben wel altijd aan het overwegen om weer een studie of iets te volgen.Hulp van de overheid (extra lang studiefinanciering gehad ivm omstandigheden en later een tegemoetkoming leraren ivm docentenopleiding). Een deel lenen. Veel gekregen van mijn ouders in de eerste jaren. En later betaalde ik het zelf, samen met mijn vriend, want hij nam meer van de vaste lasten op zich tijdens mijn studieperiode. Niet van tevoren gespaard oid, gewoon maandelijkse afbetaling collegegeld.
21 toen ik klaar was met mijn master
My life, my way
Je bent pas klaar met studeren na de universiteit

En buiten dat, tegenwoordig moet je de rest van je leven blijven ontwikkelen, dus ook leren.
HBO 21 jaar

WO 44 jaar

Ik zou best nog wel een keer een andere universitaire studie willen doen.
beetje vrolijk en lief zijn voor elkaar helpt echt!
Ik ging op mijn 17e naar de universiteit en haalde mijn master op mijn 21e. Ik voelde me er nog niet klaar voor om te gaan werken, dus ben ik nog een master gaan doen. Uiteindelijk aan mijn eerste baan begonnen toen ik 23 was
quote:zelus73 schreef op 04 mei 2017 @ 11:53:

Je bent pas klaar met studeren na de universiteit

En buiten dat, tegenwoordig moet je de rest van je leven blijven ontwikkelen, dus ook leren.niet iedereen heeft de capaciteit om een universitaire studie te doen. Beetje kort door de bocht, om dan te zeggen dat je pas klaar bent na de universiteit.
quote:daantje1044 schreef op 04 mei 2017 @ 16:28:

[...]

niet iedereen heeft de capaciteit om een universitaire studie te doen. Beetje kort door de bocht, om dan te zeggen dat je pas klaar bent na de universiteit.Volgens mij bedoelt Zelus dat je niet "mag" zeggen dat je hebt gestudeerd, maar moet zeggen dat je een opleiding hebt afgerond als je mbo of hbo hebt gedaan. Studie = wo, opleiding = mbo + hbo. Zulk elitair gemiep vind ik dat altijd.
Ik begin in september met hbo, ik ben dan bijna 29.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven