Werk & Studie alle pijlers

kleding sollicitatie

06-10-2009 23:17 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een sollicitatie training en moet daar verschijnen in kleding die ik naar een gesprek aan zou trekken. Nu solliciteer ik op een phd positie in een sociale richting. Ik wilde graag een zwarte pantalon met gekleurde blouse en jasje dragen. Alleen de kleur zwart van het jasje wijkt erg af van dat van de broek. Nu dacht ik dan ga ik zonder jasje. Mijn vraag is, is dit underdressed of kan dit. Wil nog snel voor een jasje kijken maar zoiets moet wel goed zitten dus de kans van slagen acht ik niet al te groot. Iemand tips
Als je het 'afkleedt' met een sjaal ofzo, dan moet het wel kunnen denk ik. Succes!
Het is een training? Dan zou ik gewoon gaan in wat je hebt (ik neem aan dat het een mooie chique blouse is), misschien dat ze je daar nog goede tips kunnen geven. Ik zou niet overhaast een jasje gaan kopen.
Kun je het zwarte jasje niet bij een andere nette broek aan?
Kan best zonder jasje toch, voor training? Mooi shirt of hemdje eronder, geen zichtbare BH... Klaar!
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Als de kleur van het jasje erg afwijkt van die van de broek en je het wel als een setje hebt gekocht, dan zou ik eens gaan shoppen voor een niewe broek eerlijk gezegd. Sollicitatietraining volg je niet voor niets lijkt me, dus je zal er in de toekomst vast nog wel iets aan hebben.

Bloeses moeten niet al te frivool/alternatief zijn en zeker niet verwassen. En zorg dat alles keurig gestreken is.
hier een phd in de sociale richting... volgens mij kan het prima zonder jasje!

Nu heb ik natuurlijk alleen ervaring met mijn eigen gesprekken en wat ik toen aan had, maar ik heb altijd het gevoel gehad dat je het 'in dit vakgebied' (wel weer lekker brede term) niet zo ontzettend moet zoeken op het gebied van kleding. Té formele kledij kan het idee in de hand werken dat je niet in het team zou passen (want sociale wetenschappen onderzoekers zijn meestal helemaal niet zo van het formele), maar aan de andere kant wil je natuurlijk wel tonen dat je het sollicitatiegesprek heel serieus neemt en daar iets speciaals voor aan hebt getrokken. Weer andere kant: voor de hoogleraar telt toch echt wat je zegt, hoe je denkt en formuleert en ben je nog maar net een stapje verder dan de gemiddelde student (want afgestudeerd en phd-ambities en misschien wat extra's op je c.v.). Het is, zeker voor zo'n functie, belangrijker dat je je lekker voelt tijdens een gesprek zodat je een ontspannen gesprek kunt voeren, dan dat je er tip-top uitziet: dit is niet het bedrijfsleven, door een mooi pakje kijken ze heen (of zien ze misschien niet eens :/).

Dat alles gezegd hebbende: heel veel succes!!

Het is zwaar (denk ik, al weet ik niet wat je precies zoekt), maar als dit is wat je wil, geef dan zeker niet op!
bedankt allemaal. Het jasje hoorde niet bij deze broek, dus dat kleu verschil had ik moeten verwachten. Ga lekker in blouse en als dat niet goed genoeg is hoor ik het wel.
Guria,veel succes!!!
kijk altijd wat je hebt en niet wat je niet hebt...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven