Werk & Studie alle pijlers

KLM Cityhopper

19-10-2021 21:21 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vacature voor cabin attendant bij KLM Cityhopper staat weer een aantal weken open! Zijn er toevallig dames die hebben gesolliciteerd en door zijn naar een volgende ronde?

Deel je verhalen!

Ik heb net mijn sollicitatie ingediend en ga morgen mijn video opnemen! Iemand nog tips?
Alle reacties Link kopieren
Argentovivo schreef:
20-10-2021 03:03
Wat een negatief gezeur. Cityhopper is hartstikke leuk. Ik zie geen nadelen want juist geen jetlags. Juist als jongere de kans heel Europa te zien. Hard werken, ja. Wat is daar mis mee? Als het goed is, vind je dat juist leuk als je solliciteert. Leuke mensen en uitstekende vergoedingen. Een 21 jarige kan het slechter treffen. KLM (Cityhopper) is nog steeds één van de beste werkgevers in NL. Vergeet dat niet. Laat zien dat je er graag wilt werken en waarom. Wees geïnteresseerd, op tijd en verzorgd. Bereid je voor op je Engelse toets en wees geen over het paar getilde millenial die louter in rechten denkt. Echter ook geen doetje. Weet uit te leggen wat je leuk vindt aan werken bij het bedrijf en het horeca gedeelte in de cabine, terwijl je tegelijk gedreven bent de flight safety onder de knie te krijgen. Zorg dat je de gevraagde papieren vooraf en zonder vertraging netjes aanlevert. Voldoe tijdens je (online) presentatie aan de voorschriften qua uiterlijk. Ga dus niet met een getatoeëerd gezicht of hanekam zitten omdat je vindt dat 'dat moet kunnen.' Laat zien dat je je verdiept hebt in de bedrijfscultuur en tegelijk een waardevolle, enthousiaste toevoeging bent.

Succes TO. Ik duim voor je

:hyper:
Leuke post

👍👍
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net mijn motivatie video geüpload! Binnen 14 dagen weet ik meer, hoop dat het goed genoeg is. Ik houd jullie op de hoogte! :)
Alle reacties Link kopieren
Spannend! Nu ff afwachten..
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Alle reacties Link kopieren
Ik duim voor je!
Alle reacties Link kopieren
Update!! Ik heb een uitnodiging gekregen voor één van de selectiedagen! :) Hier krijg je eerst een presentatie over KLC en daarna wordt je engels getoetst. Helaas zijn alle data voor de selectiedagen nu vol, dus moet wachten tot er nieuwe dagen komen. Wel heeeel erg blij! :)
Alle reacties Link kopieren
Ysje schreef:
20-10-2021 08:43
Volgens mij is dit bij Cityhopper juist niet het geval, omdat je aan het einde van de dag altijd weer in Nederland uitkomt. Dus je blijft nergens overnachten. Maar ik kan me uiteraard vergissen.
Ik ben bang dat je je inderdaad vergist; juist bij Cityhopper slaap je veel in andere steden. Transavia is bijvoorbeeld wel alles op & neer. 😉
Alle reacties Link kopieren
Spannend Blondine! Hopelijk kun je snel terecht bij een nieuwe selectiedag! (Ik vind het extra stoer omdat ik vliegangst heb haha).
Alle reacties Link kopieren
Brighteyed schreef:
02-11-2021 12:17
Ik ben bang dat je je inderdaad vergist; juist bij Cityhopper slaap je veel in andere steden. Transavia is bijvoorbeeld wel alles op & neer. 😉
Ik heb 13 jaar geleden bij KLC gewerkt en daar was je idd heel veel van huis. Meestal 3 dagen, soms 4 en af en toe 5.

In mijn tijd hoefde je gelukkig nog geen filmpje mee te sturen :P daar ben ik echt niet voor gemaakt haha.

Ik vond de korte vluchten heerlijk. Als je je passagiers zat was had je zo weer nieuwe. Ik heb een hoop van Europa gezien en echt nooit de ambitie gehad om intercontinentaal te gaan vliegen. Die vluchten leken me dodelijk saai en je verblijft tegenwoordig ook niet lang meer op bestemming (heel vroegah was het nog wel eens 2 weken).

Wat ik het grootste nadeel vond: 5 dagen van huis en de sociale druk. Er werd enorm veel geroddeld en als je niet savonds mee uiteten ging omdat je de volgende dag om 5 uur weer uit bed moest stond je al snel bekend als partypooper. Ik was 20 dat ik er begon. Ik deed het als tussenjaartje. Ik vond het een leuke ervaring, maar het was niet mijn ding.

Ik zal nooit vergeten dat de instructeur tijdens de cursus aan een van de medecursisten vroeg: who are you? Toen zij haar naam zei, zei de instructeur: wrong! You're KLM. As long as you're wearing that uniform you're nothing but KLM.
Toen wist ik eigenlijk al dat het niks voor mij was :rofl:
Alle reacties Link kopieren
blondine123 schreef:
02-11-2021 12:15
Update!! Ik heb een uitnodiging gekregen voor één van de selectiedagen! :) Hier krijg je eerst een presentatie over KLC en daarna wordt je engels getoetst. Helaas zijn alle data voor de selectiedagen nu vol, dus moet wachten tot er nieuwe dagen komen. Wel heeeel erg blij! :)
Weer een stapje dichterbij, leuk!
Hebben ze een indicatie gegeven wanneer de volgende selectiedagen zijn?
Alle reacties Link kopieren
Supergoed nieuws TO! Blijf open, geïnteresseerd en zorg dat je Engels op niveau is. Ken je plek maar weet te switchen. Denk aan je verzorging(!)

Succes als je aan de beurt bent!

:cheer:
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Alle reacties Link kopieren
En zorg dat je grammaticaal Engels goed is! Geen Amerikaans Engels gaan spreken! (woorden als gonna etc gebruiken). Op de selectiedag waar ik was was een andere kandidate heel erg zelfverzekerd over haar Engels omdat ze een jaar in Amerika had gewoond, maar ze werd er dus wel op afgerekend dat ze te erg Amerikaans Engels sprak. Mij complimenteerden ze juist om mijn correcte Engels, terwijl ik vaak in Amerika op vakantie ben geweest en dat ook had verteld in mijn verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 18 januari de selectie dag! Begint al een beetje in de buurt te komen. Mijn engels is gelukkig goed op niveau, werk in een hotel waar ik 80% van de tijd engels moet praten. Ik hoop echt dat het goed komt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven