Werk & Studie alle pijlers

Klokkenluiden??

17-08-2011 22:24 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil er niet teveel op ingaan, maar het is iets wat steeds vaker door mijn hoofd gaat. Er zijn behoorlijk wat misstanden binnen onze organisatie. Ik heb o.a. hierover gesprekken gehad met mijn leidinggevende, de OR en gesprekken aangevraagd met de directeur (die ik niet te pakken heb gekregen). Het zijn dingen die mij niet persoonlijk raken, maar wel mijn collega's en de organisatie en belastinggeld. Heeft iemand tips over hiermee om te gaan? Ik ben al op zoek naar een andere baan. Kan ik het beter laten rusten? Wie heeft wel stappen ondernomen? Zoja welke?
De ervaring leert dat klokken luiden in Nederland echt niet op schiet!

Pas op, pas op, allerlei klokkenluiders hebben uiteindelijk aan het kortste eind getrokken.

b.v Ad Bos en vele vele anderen.

Je wordt weggezet als lastige medewerker, zwartgemaakt in je eigen organisatie, en vaak ontslagen.

Andere baan zoeken is verstandig. Zodra je die hebt, zou je eventueel anoniem de pers kunnen benaderen.

Dit overigens in tegenstelling tot de usa, waar je, als je in overheidsdienst bent, een percentage krijgt van het bespaarde bedrag.
Andere baan zoeken en dan pers benaderen als je denkt dat het zin heeft. Je kunt ook indien je werkgever door al dan niet gemeentelijke overheid betaald wordt politieke partijen benaderen.
Een vriendin van mij heeft een keer de arbo of arbeidsinspectie op het bedrijf waar zij toen werkte afgestuurd.

Nadeel is dat die eerst een afspraak maken met het te benaderen bedrijf zo kan de werkgever misschien al weer stappen gaan ondernemen om foutloos voor de dag te komen.
Dankjewel voor de tips. Zou ook een vertrouwenspersoon kunnen meedenken? Is dat wat. Ik zal idd kijken of de arbo/arbeidsinspectie iets is. Voor de pers/politieke partijen wil ik denk ik eerst een andere baan hebben... En dat gaat nog niet zo heel vlot.
zojuist een mail naar de vertrouwenspersoon gestuurd.
Werk je soms ook bij de gemeente Rotterdam?
Ik zou ermee uitkijken..je trekt vaak aan het kortste eind. Ik vind het wel van lef getuigen als je het doet, maar calculeer in dat het je veel kan kosten.
Mijn eigen ervaring bij het werken bij gemeenten; er is vaak sprake van vriendjespolitiek. Men houdt elkaar de hand boven het hoofd. Zal een harde dobber worden..
Iets soortgelijks meegemaakt bij een werkgever. Wat daar met subsidies en andere inkomsten werd gedaan klopte van geen kant. Uiteindelijk besloten om niet te gaan klokkenluiden. Ik denk dat je goed moet nadenken wat je wilt bereiken als je gaat klokkenluiden. Wat zijn de gevolgen en voor wie? Denk hier goed over na want de kans is groot dat er mensen benadeeld gaan worden die dit niet verdienen en dat er binnen de top niets veranderd.
Ik heb voor maandag een afspraak met een vertoruwenspersoon van buiten de organisatie. Ik zal het ook aan haar voorleggen. Bedankt voor jullie reacties tot nu toe. Ik wil niet over een nacht ijs gaan, dus wil er graag goed over nadenken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven