Klokkenluiden??
woensdag 17 augustus 2011 om 22:24
Ik wil er niet teveel op ingaan, maar het is iets wat steeds vaker door mijn hoofd gaat. Er zijn behoorlijk wat misstanden binnen onze organisatie. Ik heb o.a. hierover gesprekken gehad met mijn leidinggevende, de OR en gesprekken aangevraagd met de directeur (die ik niet te pakken heb gekregen). Het zijn dingen die mij niet persoonlijk raken, maar wel mijn collega's en de organisatie en belastinggeld. Heeft iemand tips over hiermee om te gaan? Ik ben al op zoek naar een andere baan. Kan ik het beter laten rusten? Wie heeft wel stappen ondernomen? Zoja welke?
woensdag 17 augustus 2011 om 22:30
De ervaring leert dat klokken luiden in Nederland echt niet op schiet!
Pas op, pas op, allerlei klokkenluiders hebben uiteindelijk aan het kortste eind getrokken.
b.v Ad Bos en vele vele anderen.
Je wordt weggezet als lastige medewerker, zwartgemaakt in je eigen organisatie, en vaak ontslagen.
Andere baan zoeken is verstandig. Zodra je die hebt, zou je eventueel anoniem de pers kunnen benaderen.
Dit overigens in tegenstelling tot de usa, waar je, als je in overheidsdienst bent, een percentage krijgt van het bespaarde bedrag.
Pas op, pas op, allerlei klokkenluiders hebben uiteindelijk aan het kortste eind getrokken.
b.v Ad Bos en vele vele anderen.
Je wordt weggezet als lastige medewerker, zwartgemaakt in je eigen organisatie, en vaak ontslagen.
Andere baan zoeken is verstandig. Zodra je die hebt, zou je eventueel anoniem de pers kunnen benaderen.
Dit overigens in tegenstelling tot de usa, waar je, als je in overheidsdienst bent, een percentage krijgt van het bespaarde bedrag.
donderdag 18 augustus 2011 om 00:37
donderdag 18 augustus 2011 om 21:10
zondag 21 augustus 2011 om 19:39
Iets soortgelijks meegemaakt bij een werkgever. Wat daar met subsidies en andere inkomsten werd gedaan klopte van geen kant. Uiteindelijk besloten om niet te gaan klokkenluiden. Ik denk dat je goed moet nadenken wat je wilt bereiken als je gaat klokkenluiden. Wat zijn de gevolgen en voor wie? Denk hier goed over na want de kans is groot dat er mensen benadeeld gaan worden die dit niet verdienen en dat er binnen de top niets veranderd.