Werk & Studie alle pijlers

Kloof functienaam/imago en werkzaamheden

10-09-2009 13:39 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb jij wel eens het gevoel dat je functienaam, of het imago dat jouw functie heeft, gevoelsmatig totaal niet past of overeenkomt met het werk dat je daadwerkelijk uitvoert?

Het heeft uiteraard met mijn eigen perceptie te maken ...

Maar een tijd geleden kwam ik te werken in een ondersteunende functie in een HR-omgeving. Daar ontdekte ik tot mijn LOL dat de functienaam die ik had gekregen kantoorslaaf 'blablabla assistant' een compleet misplaatste term was. De werkzaamheden die ik ging verrichten dekten de lading van de functienaam totaal niet. Laten we zeggen dat de functienaam 'overrated' was ten aanzien van het werk.

Nu kon ik er om lachen en boeide het me eigenlijk ook totaal niet. Echter de serieusheid waarmee andere collega's , die ook in mijn positie gezeten hadden en nu 'opgeklommen waren', mij benaderden vond ik komisch .

Nu weet ik dat de meest simpele werkzaamheden in een bedrijf onmisbaar zijn in het grotere geheel, dus in die zin neem je de meest simpele handelingen inderdaad SERIEUS te nemen.

Maar... de manier waarop deze collega's over de werkzaamheden die ik moest doen spraken, en vooral ook hoe ze hun eigen werkzaamheden waardeerden was nogal ... laten we zeggen...misplaatst eerbiedig !

Het werk wat eigenlijk niet veel voorstelde werd zo 'verheven' gemaakt. Zeg maar, het werk interessanter voor doen dan het in werkelijkheid is...

Wie van jullie heeft dat gehad of kent dat? Dat het werk dat je doet, of het werk wat anderen doen een heel interessant imago geeft. Terwijl het in werkelijkheid 'niet zoveel voorstelt'.

Ik weet dat het zeer subjectief is, maar ik vis ook een beetje naar leuke anekdotes misschien ...Het kan natuurlijk zijn dat iemand zijn werk ook écht zo als interessant ervaart...terwijl een ander dat niet doet.
Alle reacties Link kopieren
Wat dachten jullie van juist het omgekeerde:

Dat je best pittig werk doet, maar de functienaam dit niet laat zien door imago?

Bijv (cliché): leraar.

Ik heb een tijd gewerkt en als functienaam was het zoiets als 'administratrice', waarbij het leek dat ik alleen maar cijfertjes liep in te voeren, terwijl ik dus veel meer deed dan dat!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven