Werk & Studie alle pijlers

Kom jij vaak collega’s tegen.

29-03-2025 13:31 57 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Kom jij vaak collega’s tegen.
midaswolf wijzigde dit bericht op 29-03-2025 13:59
93.40% gewijzigd
Karakter is wat je bent in het donker.
Nee, ik kom buiten het werk wat ik nu doe niet tot zelden collega’s tegen. Komt deels ook omdat ik niet in de plaats woon waar ik werk. En veel collega’s komen uit plaatsen die juist weer verder van mijn werklocatie vandaan liggen, dan waar ik woon. Ik woon net in een hoek/dorp waar weinig collega’s vandaan komen. Terwijl ik maar 25 minuten met de auto van het werk woon.

Toevallig zo dat veel collega’s niet uit dezelfde hoek vandaan komen waar ik woon.
Bedrijf waar ik werk heeft ongeveer 60 mensen in dienst. Dus ook niet heel groot.

Sommigen van mijn collega’s wonen 50-60 km van het werk. Dan is het logischer om amper collega’s tegen te komen.

In mijn vorige werk, in een naburige dorp kwam ik vaker collega’s tegen, dat wisselde van een hand opsteken tot een kort gesprek.
Toen woonde ik op 10 minuten rijden met de auto van het werk.
midaswolf wijzigde dit bericht op 29-03-2025 13:48
0.75% gewijzigd
Wat voor andere soorten collega's zijn er?
Star⁴ schreef:
29-03-2025 13:38
Dat vroeg ik me ook af ;-D

Huiscollega’s, straatcollega’s?
Ha! It is funny because the squirrel gets dead.
Nee! Bijna nooit. In het dorp waar ik woon, woont nog een collega en die zie ik nooit. Ik werk een stad verderop en dat is ook een stad waar ik geregeld kom i.v.m. hobby's, winkels, restaurants, vrienden, maar ook dan zie ik zelden een collega.

Maar toevallig kwam ik vandaag een collega tegen op echt een hele onlogische locatie. Ver van onze beide woonplaatsen én ver van de plaats waar mijn werk is, ergens waar ik zelf ook niet eerder was in the middle of nowhere.
Geregeld. Ik woon en werk in hetzelfde dorp.
Decrypting life one day at the time
Nee. Ik woon 60 km verderop.
TAFKAPML
Sinds ik in een andere stad werk nauwelijks nog. Maar een tijd geleden kwam ik een collega op zaterdag tegen op een plek waar we allebei nooit komen en daar hebben we uiteraard een foto gemaakt.
Ik kom de hele dag concullaga's tegen. Wij zijn net buschauffeurs en motorrijders, altijd even de hand opsteken naar elkaar.

Maar buiten werktijden zie ik ze bijna nooit, behalve een bijscholing of bbq.
Star⁴ schreef:
29-03-2025 13:38
Ruim gezien. Collega’s van vrijwilligerswerk, de gezamenlijke moestuin/voedselbos. Die kom je vaker tegen omdat het vrijwilligerswerk vaker in de buurt is.
Niet regelmatig. Één keer een collega met wie ik niet samenwerkte bij de sportkantine van een van de kinderen. Zo’n situatie dat je elkaar herkent maar niet kunt plaatsen.

Wel is man een oud-afdelingshoofd tegengekomen op vakantie, die kwamen aan op de dag voordat wij weer weg gingen.

En een gezamenlijke collega van onze afdeling aan de andere kant van de wereld. Man wist dat diegene dezelfde kant opging, maar vanwege andere vluchtdata en rondreisroute heeft hij er niet bij stilgestaan dat we elkaar tegen konden komen. Sta je ineens naast elkaar af te wassen.
Soms in de supermarkt na het werk. Verder nooit, terwijl ik toch dicht bij mijn werk woon en redelijk wat collega’s ook.
Mijn directe collega's niet. Iedereen komt uit verschillende oorden van het land. Als we een keer iets willen ondernemen buiten het werk om, vergt dat een zorgvuldige planning.

Maar als ik een avondje naar het theater ga kom ik altijd wel iemand tegen waarmee ik ooit heb gewerkt.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Niet vaak maar wel eens. Ik woon in de buurt van een paar collega’s, vroeger woonden er nog meer in mijn woonplaats. Ik herken ze vaak niet totdat ze zelf hallo zeggen. Ik verwacht denk ik niet om ze tegen te komen.
Collega's (10 stuks) van mijn school zelden. Iedereen woont in een ander dorp in de omgeving. Gemeenschappelijke plekken waar we regelmatig komen hebben we niet.

Collega's (500 stuks) van de stichting waarvoor ik werk ken ik niet allemaal, dus mogelijk kom ik ze wel eens tegen maar kennen we elkaar niet. Van die 500 ken ik er inmiddels misschien 100. Ooit een tas gekregen met bedrijfslogo dus daar wel eens aan herkend geworden.

Ik kan ook heel goed doen alsof ik iemand niet direct herkend had als ik het geen leuke collega vind. (Ken er een aantal via opleidingen/bhv cursus)
Nooit. Mijn werk zit 140 km verderop (ik werk vanuit huis) en mijn collega’s wonen allemaal in de buurt van werk. Collega’s van vrijwilligerswerk ook nooit, zij wonen door heel Nederland dus die kans is ook vrij klein.
Bij 2 van mijn banen kwam ik regelmatig collega's tegen maar die kende ik voor 99% niet persoonlijk. Zag het ook omdat ze werkkleding aan hadden op de fiets of in een auto van de zaak reden.

Maar heb ook ooit een verwijt gehad van "Ik riep en ik zwaaide maar je reageerde niet!". Tja vaak ben ik zo met andere dingen bezig of zo in gedachten over iets dat ik het simpelweg niet zie.
Nagenoeg nooit.
Er wonen er 2 in de buurt, maar die kom ik op straat nooit tegen.

Alleen toen ik trouwde stond 1 van de 2 voor het stadhuis ... Bleek dat het huwelijk vlak voor mij de schooljuf van zijn kinderen trouwde :-).

Ik ben er dan wel weer één tegengekomen toen ik net niet naakt lag te zonnen op een Nederlands mini-strand in Zeeland :-o.
(Ik ben Belgische.)

Dan denk je "veilig" te zijn op 120 kilometer van je huis ... blijkt die hoogst irritante collega aan 't fietsen te zijn in Zeeland.

(Ik vermoed dat ik vaagweg iets gezegd had aan de eettafel dat ik dat weekend mijn ouders ging opzoeken in jachthaven X in Zeeland.)
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Zelden. Ik ben op vakantie een keer een collega tegen gekomen, we herkenden eerst elkaars fietsen (he, die fiets die daar staat lijkt wel die van K!) en een paar uur later kwamen we er achter dat we campingburen waren.
Een andere collega liep hier in de buurt de marathon, die ben ik aan gaan moedigen. Verder woont er maar 1 collega in de plaats waar ik woon en die kom ik nooit tegen.
"Just because something is typed - whether it is typed on a business card or typed in a newspaper or book - this does not mean it is true.” (The Wide Window - Lemony Snicket)
In de supermarkt.
In de toko.
In het winkelcentrum.
In de bibliotheek.
Bij een concert.
In het vliegtuig naar Rome.
Op Khao San Road (drukke straat in Bangkok).
"Ik haat smurfen." Gargamel, 1963-heden
Heel soms een collega, maar wel vaak leerlingen
Frankly my dear, I don"t give a damn
calvijn1 schreef:
29-03-2025 16:01
Heel soms een collega, maar wel vaak leerlingen
Dat lijkt me soms wel ingewikkeld. Ik stond vandaag met mijn moeder in de rij in een grote winkel. Voor mij stond een vader, moeder een kind. Pa begon zich al met ons gesprek te bemoeien maar op een moment zag kind haar meester die naar wat spullen aan het kijken was.

Kind werd verlegen met de situatie en wilde wegkruipen achter moeder maar pa greep haar capuchon, duwde haar naar voren en riep ga dan even gedag zeggen, doe niet zo raar, kom op zeg, het is toch de meester, hij eet je niet op bladiebla. Heel awkward voor kind en meester. Uiteindelijk gaf meester kind een boks en liep snel verder.

Ik kom zelf af en toe collega's tegen en dan zeg ik hoi en ga door.
Ja , we wonen bijna allemaal binnen 5-10 km van het werk.
Nooit. Ik woon 110km van kantoor, waar ik af en toe kom.
Mijn auditor-collega’s wonen verspreid door het land.

Kwam een paar maanden terug wel een klant tegen in het dorp, want die wonen hier ook. Maar dat was wel de eerste keer in 10 jaar.
When in doubt, the auditor is always right!
Dochterlief kwam op vakantie haar docent tegen op de overnachtingscamping in Frankrijk. Op dezelfde camping maar dan op de terugweg kwamen we een bekende van mijn man tegen. Die overnachtingscamping ligt blijkbaar gunstig vanuit onze regio.

Qua collega's kom ik soms oud-collega's tegen. Van mijn huidige collega's kom ik niemand tegen. Het kan wel maar het gebeurd niet.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven