Werk & Studie alle pijlers

Krijg ik die vergoed?

07-10-2010 18:51 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb tijdens werkreizen snelheidsboetes gekegen. Heel veel in een korte tijd.

Als ik die zelf betaal, betekent dat de vergoeding, die ik voor de reiskosten heb gekregen, niet genoeg is om de banzine kosten te dekken.

Kan ik die kosten aan mijn baas vragen?
quote:tilalia2 schreef op 07 oktober 2010 @ 20:48:

[...]

Je weet hoe mensen denken: 'Dat gebeurt alleen bij anderen'

Als je een ongeval veroorzaakt bij het wegbrengen van een ontwerp, ben je als bestuurder zelf aansprakelijk. (Het gaat niet om leven en dood) Net als die boetes: die blijven op je eigen naam staan, alleen betaalde de baas.

De baas is aansprakelijk, meeste bedrijven hebben ook een bedrijfs WA-verzekering. Als ik met de auto op weg naar huis even stop bij de brievenbus om de bedrijfspost te posten en ik word aangereden, dan is mijn baas aansprakelijk, ook al was ik al op weg naar huis, ik had nog een opdracht van de baas.

TO: je baas mag de verkeersboete vergoeden, maar dit wordt gezien als loon en daarover moet loonheffing worden afgedragen. Het is niet gebruikelijk dat de werkgevers verkeersovertredingen vergoeden en ik zou voorzichtig zijn met het vragen, je zou je nog wel es belachelijk kunnen maken.
quote:Poesje1972 schreef op 07 oktober 2010 @ 18:51:

Hoi,

Ik heb tijdens werkreizen snelheidsboetes gekegen. Heel veel in een korte tijd.

Als ik die zelf betaal, betekent dat de vergoeding, die ik voor de reiskosten heb gekregen, niet genoeg is om de banzine kosten te dekken.

Kan ik die kosten aan mijn baas vragen?Ja hoor, dit verandert niets aan de verhouding vergoeding en benzine kosten!
Dat het uberhaupt in je hoofd opkomt dit te vragen........

Fijne werknemer.

Jij rijdt te hard, dus je betaalt ook lekker zelf je boetes. Zou een mooie wereld worden zeg.

Wat zou jij zelf zeggen als je 'de baas' was?
quote:tilalia2 schreef op 07 oktober 2010 @ 20:02:

Bij mijn oude werk was er vaak nogal 'op het nippertje-bloedspoed'. Bij sluitingsdata van prijsinzendingen, bijvoorbeeld (architectuur). Dan werkt er iets niet mee (de printer, de drukker, of de maquette stortte op het laatste moment in, je kent het wel). Dan werd iedereen erbij geroepen die ook maar iets kon bijdragen - de directeur stond dus regelmatig boeken in te binden, of reed naar de drukker, etc. En dan werd er wel gezegd tegen degene die de beste chauffeur was - met de snelste auto - dat de boetes voor de baas waren. Als je tienduizenden euro's hebt geinvesteerd in een project, dan kunnen die paar honderd euro er ook nog wel bij. Beter dan 10 minuten te laat zijn en niet meer kunnen indienen.

En ja, hard rijden is stout, mag niet, gevaarlijk, maar ja, soms moest het.

Maar dan is het ook wat anders.

Als de baas het je vraagt, omdat je persé ergens voor een bepaalde tijd moet zijn. Dan moet hij een eventuele boete ook voor zijn rekening nemen.

Ik wou dat die van mij me eens zijn auto gaf en de opdracht gaf dat te doen. Lijkt me heerlijk :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven