Werk & Studie alle pijlers

Krijg ik die vergoed?

07-10-2010 18:51 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb tijdens werkreizen snelheidsboetes gekegen. Heel veel in een korte tijd.

Als ik die zelf betaal, betekent dat de vergoeding, die ik voor de reiskosten heb gekregen, niet genoeg is om de banzine kosten te dekken.

Kan ik die kosten aan mijn baas vragen?
Tuurlijk krijg je dat vergoed jij kan er toch niks aan doen.
Seriously, wat denk je zelf?

Ik zou er niet over beginnen met je baas: jij rijdt toch te hard?
Jij hebt de wet toch overtreden, dus jij zult voor alle kosten moeten opdraaien.
Tuurlijk kun je het vragen. Ik twijfel alleen ten zeerste dat je het ook krijgt.
Nee, natuurlijk betaalt je baas die niet. Je maakt zelf de beslissing om te hard te rijden.

Het zou wat zijn dat iedereen die voor zijn werk rijdt gewoon 160 km/u gaat rijden, onder het motto 'Bij flits betaalt de baas'
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
En als je werkgever het niet vergoedt kun je het natuurlijk altijd bij je zorgverzekeraar proberen.

Gewoon aan je baas vragen. Weet zeker dat mijn baas, indien ik voor werk onderweg ben en dan 'n boete krijg, minstens bij zou dragen aan de kosten, al zie ik hem er ook voor aan ze volledig te betalen. Maar dat hangt van je baas af, hij is je niets verplicht.
Nou Elninjoo, ik vind echt dat ze zich voor schut zet door het uberhaupt te vragen. Het is niet een enkele boete, maar heel veel in korte tijd. Da's toch voor lul ?!
http://www.intermediair.n ... rsboete-voor-de-baas.html
Ik mag toch hopen van niet.
Ligt er een beetje aan hoe hard je reed... http://www.gt.nl/nl/actue ... -betaalt-de-rekening-/985
Meen je deze vraag nou?
Whaha dat is echt hilarisch

Snelheidsboetes ben je nog altijd zelf bij hoor...
Mizpoes, die uitspraak die jij hier linkt is achterhaald.
volgens mij mag je baas die niet eens betalen
De vraag is op zich niet dom, hoor!

Er zijn rechtzaken over geweest met uitspraken dat de baas kleine boetes die niet door roekeloos gedrag zijn ontstaan moet betalen. De hoge raad heeft dit overruled; de baas moet betalen als deze de werknemer heeft verzocht te hard te rijden, bijvoorbeeld.

Als dit een domme vraag is, is dit omdat TO dit zelf had kunnen googlen
bezint eer ge...te hard rijdt....zelf betalen dus.

ze worden mooi doorgestuurd naar je huis adres.
Misschien wil je baas ook wel voor jou in de gevangenis zitten als je onder werktijd iemand vermoordt.
Goh, na een trieste dag als vandaag heb ik toch weer kunnen lachen. Bedankt topicstartster!
hahahaa! Nee sorry t.o. ik ben bang dat deze kosten toch echt voor jezelf zijn.
quote:elninjoo schreef op 07 oktober 2010 @ 18:58:

Gewoon aan je baas vragen. Weet zeker dat mijn baas, indien ik voor werk onderweg ben en dan 'n boete krijg, minstens bij zou dragen aan de kosten, al zie ik hem er ook voor aan ze volledig te betalen. Maar dat hangt van je baas af, hij is je niets verplicht.Zo'n baas wil ik ook! Zo zie je maar er zijn altijd uitzonderingen, mijn baas zou me heel hard uitlachen ben ik bang!
Waaaat boetes betalen door je baas? Je bent zelf zo dom geweest om te hard te rijden. Of zat je baas er naast en zei die dat je harder moest rijden ofzo? Nee natuurlijk niet nou dan heb jij dus geen recht om de wet te overtreden. Eigen domme schuld.

Voortaan op tijd weg gaan lijkt me een beter advies en voor die boetes....pech joh gewoon dokken. En je moet ook nog oppassen dat je er niet teveel in korte tijd krijgt want dan krijg je ook nog problemen.
Ik vind je gedachtegang echt asociaal..

Waarom vraag je je wergever niet om je hypotheek te betalen, want als je dat van je vergoeding afhaalt is het ook niet genoeg om je benzine te dekken.
quote:Supersmollie schreef op 07 oktober 2010 @ 18:58:

En als je werkgever het niet vergoedt kun je het natuurlijk altijd bij je zorgverzekeraar proberen.

Of de Belastingdienst. Die heeft daar vast wel een potje voor. Ergens.
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven