Werk & Studie alle pijlers

Krijg ik die vergoed?

07-10-2010 18:51 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb tijdens werkreizen snelheidsboetes gekegen. Heel veel in een korte tijd.

Als ik die zelf betaal, betekent dat de vergoeding, die ik voor de reiskosten heb gekregen, niet genoeg is om de banzine kosten te dekken.

Kan ik die kosten aan mijn baas vragen?
(Je werkgever heeft ook geen gratis geld hoor)
Ik ben wel benieuwd hoe je erbij komt dat je werkgever jouw verkeersboetes zou betalen?
quote:lady_a schreef op 07 oktober 2010 @ 19:29:

[...]

Zo'n baas wil ik ook! Zo zie je maar er zijn altijd uitzonderingen, mijn baas zou me heel hard uitlachen ben ik bang!Ik werk bij 'n klein informeel bedrijf en mijn baas is ook niet zo'n brave burger. Dus zou ik voor werk ergens naartoe moeten en boetes hebben opgelopen en ik zou dat vertellen, dan weet ik zeker dat ie zonder dat ik daar om vraag met 'n bijdrage over de brug komt.
Je kiest er over het algemeen zelf voor om te hard te rijden. Dan moet je ook zelf op de blaren zitten.

Wat is trouwens heel veel in korte tijd precies? 2, 4 of 10? En om wat voor bedrag gaat het?
Mocht je werkgever de boetes nou betalen hè, wil je dat dan wel even komen zeggen hier....

Kom ik solliciteren!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
tenzij jouw baas heeft gezegd dat jij heel snel moest rijden
Hoe krijg je het voor elkaar, ok een keertje kan gebeuren, maar zo vaak. Sorry hoor, moet je maar regelmatig op de teller gaan letten, en op de borden
Één woord: cruisecontrol (en ja, dan wel op de juiste snelheid)
quote:Poesje1972 schreef op 07 oktober 2010 @ 18:51:

Hoi,

Ik heb tijdens werkreizen snelheidsboetes gekegen. Heel veel in een korte tijd.

Als ik die zelf betaal, betekent dat de vergoeding, die ik voor de reiskosten heb gekregen, niet genoeg is om de banzine kosten te dekken.

Kan ik die kosten aan mijn baas vragen?Alleen als je te hard reed uit bedrijfsnoodzaak en jouw baas daar opdracht toe heeft gegeven. anders kun je het vergeten
Bij mijn oude werk was er vaak nogal 'op het nippertje-bloedspoed'. Bij sluitingsdata van prijsinzendingen, bijvoorbeeld (architectuur). Dan werkt er iets niet mee (de printer, de drukker, of de maquette stortte op het laatste moment in, je kent het wel). Dan werd iedereen erbij geroepen die ook maar iets kon bijdragen - de directeur stond dus regelmatig boeken in te binden, of reed naar de drukker, etc. En dan werd er wel gezegd tegen degene die de beste chauffeur was - met de snelste auto - dat de boetes voor de baas waren. Als je tienduizenden euro's hebt geinvesteerd in een project, dan kunnen die paar honderd euro er ook nog wel bij. Beter dan 10 minuten te laat zijn en niet meer kunnen indienen.

En ja, hard rijden is stout, mag niet, gevaarlijk, maar ja, soms moest het.
Heel veel in korte tijd? Ga je lekker..... Denk je ook een beetje aan je medeweggebruikers...

Ik vind het maar dom om te denken dat je werkgever deze zal betalen...
Tilalia, an sich begrijp ik de redenatie maar ik ben benieuwd wat er gebeurt als diegene een (dodelijk) ongeval krijgt of veroorzaakt, dan is de directeur denk ik (persoonlijk?) aansprakelijk
Jeetje......als mijn baas (ik ben chauffeur) al het personeel hun boetes moest betalen,ging hij zo failliet.

Natuurlijk betaald je baas die niet,het is toch niet ZIJN voet op het gaspedaal,of wel?

Mijn baas betaald wel boetes voor laden/lossen,omdat het soms niet anders kan,of de politie gewoon onredelijk bekeurd.
Heel veel boetes in korte tijd, tenzij je koerier bent oid en het een geaccepteerd beroepsrisico is zou ik niet eens overwegen om mijn zware voet bij mijn werkgever zo in de schijnwerpers te zetten.
quote:Primabella schreef op 07 oktober 2010 @ 20:07:

Tilalia, an sich begrijp ik de redenatie maar ik ben benieuwd wat er gebeurt als diegene een (dodelijk) ongeval krijgt of veroorzaakt, dan is de directeur denk ik (persoonlijk?) aansprakelijk

Je weet hoe mensen denken: 'Dat gebeurt alleen bij anderen'

Als je een ongeval veroorzaakt bij het wegbrengen van een ontwerp, ben je als bestuurder zelf aansprakelijk. (Het gaat niet om leven en dood) Net als die boetes: die blijven op je eigen naam staan, alleen betaalde de baas.
Ga fietsen joh.....
quote:esje76 schreef op 07 oktober 2010 @ 20:50:

Ga fietsen joh.....Wel je verlichting aandoen dan komende wintermaanden. Zeker in regio's waar men met een quotum werkt.
Er bestaan toch domme vragen
Ik zou het niet durven te vragen hoor
En To: ga je om 'vergoeding' vragen?
Hihi MadreMia, Kijk dat is nog eens een goeie tip voor TO
In mijn tijd bij een autoleasebedrijf heb ik het zwaar aan de stok gehad met een berijder van 'n leaseauto. Hij reed voor woon-werkverkeer iedere dag over dezelfde provinciale weg, iedere dag te hard. Na 'n paar weken kwam de boetestroom op gang. Niet alleen moest het leasebedrijf de boetes betalen volgens hem, want de auto was immers niet van hem, we moesten ook zorgen voor een radarverklikker vond hij...

Wat 'n droeftoeter was dat zeg.
Veronicas, dat meen je niet! Wat een air zeg van die gozer. Heeft ie uiteindelijk alles keurig aan jullie betaald, boetes gaan toch via de leasemaatschappij naar hun klant?

@TO. Wat denk je nou zelf.
@ keedy: ik weet niet of hij uiteindelijk betaald heeft, zijn werkgever heeft de boetes wel aan de leasemaatschappij betaald, die zullen het wel op zijn salaris ingehouden hebben denk ik. Maar die man belde 'n week lang 10 keer per dag en heeft mij ook bedreigd, hij mocht uiteindelijk op straffe van ontslag van zijn werkgever geen contact meer met de leasemij opnemen.

Echt, die was helemaal van 't padje af.
wat aansprakelijkheid bij een (dodelijk) ongeval betreft:

een collega van mijn man heeft op staande voet ontslag gekregen, omdat hij zonder groot rijbewijs een vrachtwagen had bestuurd.

hij had geen zin nog langer op de chauffeur te wachten....

mocht er in dat geval iets gebeuren, is het bedrijf aansprakelijk en kunnen ze met zijn allen bij de soos aankloppen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven