Laptop voor studie
zaterdag 8 september 2018 om 19:12
Ik zweer zelf bij Apple MacBook maar kan me voorstellen dat het niet in een studentenbudget valt. Ik heb ze tweedehands gekocht en dan zijn ze goed te doen. Je kan op de diverse Apple sites vinden waar je dan op moet letten.
Met Windows ben je de helft van de tijd bezig met updates...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
zaterdag 8 september 2018 om 19:32
Dit is helaas wel waar, ik heb laatst een nieuwe laptop van €800,- teruggestuurd omdat ie na 2 volle dagen nog niet klaar was met updaten. Ik dacht dat het aan mijn oude beestje lag, maar zelfs een gloednieuwe Windows laptop doet niets anders dan updaten. De ene na de update, letterlijk uuuuuren achter elkaar.suzyqfive schreef: ↑08-09-2018 19:12Ik zweer zelf bij Apple MacBook maar kan me voorstellen dat het niet in een studentenbudget valt. Ik heb ze tweedehands gekocht en dan zijn ze goed te doen. Je kan op de diverse Apple sites vinden waar je dan op moet letten.
zaterdag 8 september 2018 om 19:43
zaterdag 8 september 2018 om 20:05
Er is niet een specifiek budget. Van 100 tot 2000. Zoek gewoon een goede laptop die niet om de haverklap crasht...
MacBook heb ik ook gehoord maar is dat niet te beperkt? Als je bijv. Dingen erop wil afspelen die niet van Apple zijn?
Andere laptoppen? Ik zoek een kleine laptop die makkelijk mee te nemen is en stevig en uiteraard snel en up to date is.
MacBook heb ik ook gehoord maar is dat niet te beperkt? Als je bijv. Dingen erop wil afspelen die niet van Apple zijn?
Andere laptoppen? Ik zoek een kleine laptop die makkelijk mee te nemen is en stevig en uiteraard snel en up to date is.
zaterdag 8 september 2018 om 20:37
Ik heb sinds een paar maanden een Lenovo ideapad 520s en heel tevreden mee (iets van 600 euro kostte hij). Hij staat binnen 2 seconden aan en is ook zo snel weer afgesloten. Alles werkt supersnel, echt een verademing na mijn oude Sony waar ik altijd zooooo lang moest wachten.
Enige nadeel is inderdaad, zoals iemand hierboven al zei, dat de accu niet de hele dag meegaat. Na 5 uur ofzo moet je weer opladen.
Ik had afgelopen jaar op mijn werk een Toshiba, ook heel tevreden over. Ik weet niet meer welk type dat was, het was er wel een uit de duurdere segmenten. Mijn vriend zei dat die laptop 1500 euro kostte ofzo? Die accu ging echt megalang mee.
Ik heb overigens nooit last met lange Windowsupdates. Als mijn Lenovo een Windowsupdate heeft is dat binnen 30 seconden klaar (en dat doet hij dan bij het afsluiten, dus dan duurt het afsluiten 30 seconden ipv 2 seconden). Tijdens het werken zelf op de laptop heb je geen last van updates.
Enige nadeel is inderdaad, zoals iemand hierboven al zei, dat de accu niet de hele dag meegaat. Na 5 uur ofzo moet je weer opladen.
Ik had afgelopen jaar op mijn werk een Toshiba, ook heel tevreden over. Ik weet niet meer welk type dat was, het was er wel een uit de duurdere segmenten. Mijn vriend zei dat die laptop 1500 euro kostte ofzo? Die accu ging echt megalang mee.
Ik heb overigens nooit last met lange Windowsupdates. Als mijn Lenovo een Windowsupdate heeft is dat binnen 30 seconden klaar (en dat doet hij dan bij het afsluiten, dus dan duurt het afsluiten 30 seconden ipv 2 seconden). Tijdens het werken zelf op de laptop heb je geen last van updates.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
zaterdag 8 september 2018 om 20:55
Santaaa schreef: ↑08-09-2018 20:05Er is niet een specifiek budget. Van 100 tot 2000. Zoek gewoon een goede laptop die niet om de haverklap crasht...
In welk opzicht?
welke programma's moet je voor je studie gebruiken en wat gebruiken ze wat betreft intranet en mail?
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
zaterdag 8 september 2018 om 21:38
Geen idee welk merk je hebt gekocht, maar ik heb een Acer en die is binnen 10 minuten klaar met updaten...Fragolisa schreef: ↑08-09-2018 19:32Dit is helaas wel waar, ik heb laatst een nieuwe laptop van €800,- teruggestuurd omdat ie na 2 volle dagen nog niet klaar was met updaten. Ik dacht dat het aan mijn oude beestje lag, maar zelfs een gloednieuwe Windows laptop doet niets anders dan updaten. De ene na de update, letterlijk uuuuuren achter elkaar.
¡Apagando las luces!