Werk & Studie alle pijlers

Lastig parket...opleiding

19-01-2011 10:13 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben na de middelbare school en een onafgemaakte mbo opleiding (bleek toch niet helemaal mijn richting te zijn) gaan werken om uit te vinden wat ik wel leuk vind en vandaar uit verder te kijken. Een aantal jaar en verschillende banen later was ik erachter dat administratief/financieel mij het beste lag. Maar intussen ook mijn man leren kennen, getrouwd en 2 kinderen gekregen waardoor een mbo opleiding moeilijker te realiseren was financieel gezien. Uiteindelijk ben ik toch gestart 2 jaar geleden via de Loi. De eerste tijd ging lekker, was ook erg gemotiveerd. Helaas heb ik vorig jaar privé een moeilijk jaar gehad en ook nu zijn we er nog lang niet (ik zit ziek thuis). Was dus aan het nadenken over de opleiding, die wil ik graag afmaken maar weet niet zo goed hoe. Loop ook tegen wat werkdingetjes aan waardoor ik bepaalde opdrachten in de praktijk niet kan uitoefenen terwijl dat nodig is om samen met de behaalde (en nog te behalen) certificaten mijn diploma te halen. Ik zie op dit moment niet hoe ik mijn diploma zou kunnen halen, zeker niet met de huidige omstandigheden. Zoals het er nu naar uitziet zal ik nog wel de certificaten kunnen behalen maar geen volledig diploma. Ik zit er bijna aan te denken om maar te stoppen en als de huidige omstandigheden verbetert zijn op een vergelijkbare cursus over te stappen. Want de richting ligt me verder wel. Wat is wijsheid?
Wat heeft een vloer (parket) met je opleiding te maken??

Wat wijsheid is, geen idee. Persoonlijk vind ik het zonde om je opleiding niet af te maken.
als je ziek thuis bent heb je toch juist tijd om die opleiding af te maken. Hoewel ik een LOI opleiding weinig toe vind voegen
Tja, ik weet van mezelf dat als ik nu wéér met een opleiding zou stoppen, ik waarschijnlijk er nooit meer één af zou maken, áls ik al opnieuw zou beginnen. Dus wat mij betreft, wat is wijsheid: doorbijten. Als het goed is kan je het niveau goed aan, dus kost het vooral tijd. Ik weet niet waarvoor je nu ziek thuis zit, maar als je een gebroken been hebt kan je natuurlijk gewoon doorwerken. In elk geval succes met je besluit!
Zou toch echt proberen dit eerst af te krijgen. Heb je in elk geval iets. Dadelijk zijn de behaalde certificaten niet meer geldig of relevant. En kan je in de toekomst ongeveer van vooraf aan beginnen.

Kan je geen studiemaatje oid vinden via internet of de Loi. Om elkaar te motiveren en te helpen. En zijn die opdrachten in de praktijk niet als vrijwilliger of stagiaire bij een bedrijf uit te voeren?
Ik zit nog niet zo lang thuis, met een burnout. Concentratieproblemen en me lichamelijk en geestelijk niet goed voelen maakt dat het op dit moment lastig is om me weer helemaal te richten op m'n opleiding. Ik wil wel...maar moet zowiezo eerst beter in m'n vel komen zitten. Verder zie ik ook niet zo goed hoe ik mijn diploma kan halen als ik op mijn werk bepaalde opdrachten niet kan uitvoeren die oa wel nodig zijn voor het behalen van het diploma. Zomaar een andere baan/stage zoeken is er op dit moment niet bij. En vind ook maar eens een aansluitende baan op korte termijn.
Hmm, klinkt alsof je eigenlijk al weet wat je gaat doen: stoppen. Kan je studie niet half jaar op pauze zetten eventueel? Dat je voor jezelf nu een half jaartje vrij neemt.
quote:plops schreef op 19 januari 2011 @ 10:15:

Niks. In een lastig parket zitten is een uitspraak voor in een moeilijke situatie beland zijn.

@TO ik zou absoluut proberen de opleiding af te maken. Straks moet je helemaal opnieuw beginnen en dan is je motivatie ook ver te zoeken waarschijnlijk.
quote:hekje schreef op 19 januari 2011 @ 10:39:

Hmm, klinkt alsof je eigenlijk al weet wat je gaat doen: stoppen. Kan je studie niet half jaar op pauze zetten eventueel? Dat je voor jezelf nu een half jaartje vrij neemt.Inderdaad, juist als je het via de LOI doet is het makkelijk om het even stil te zetten. En daarna kan je met frisse moed weer beginnen, in de wetenschap dat je een aantal certificaten al hebt.
Dat stilleggen had ik ook al bedacht (het staat al langer stil trouwens, dan kan een half jaartje er ook wel bij) maar hoe los ik de werksituatie dan op? Want zoals ik al zei, op mijn huidige werk kan ik een aantal opdrachten niet uitoefenen. En zonder dat alsnog geen diploma
Parket:

Uitspraak: pɑrˈkɛt het -woord Zelfst. Naamw. 1 houten vloerbedekking die uit kleine stukken bestaat parket leggen (= de vloer met parket bedekken) 2 [Juridisch] Openbaar Ministerie 3 iemand in een lastig parket brengen (= zorgen dat iemand in een moeilijke positie komt) '
quote:plops schreef op 19 januari 2011 @ 10:15:

En nou wil ik nooit meer horen dat domme vragen niet bestaan! Mag toch verondersteld worden als een bekend spreekwoord.

Wat wijsheid is, geen idee. Persoonlijk vind ik het zonde om je opleiding niet af te maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven