Leeftijd/baan/salaris; vergelijk hier met je medeforummer!
dinsdag 22 juli 2008 om 17:47
Ik zie dat de salarissen bizar verschillen, en dat ik bijzonder goed verdien en kan gaan verdienen in de toekomst.
begin volgende maand bij nieuwe werkgever.
Huidig:
Man
21jaar
eerste monteur elektrotechniek
5jaar praktijkervaring installatietechniek.
niveau 3 opleiding (beroepsgericht)
1400bruto excl. toeslagen circa 200bruto.
1250netto. per maand
geen 13e maand wel 8procent vakantiegeld.
40urige werkweek. kleinmetaalCAO
per 1augustus:
onderhoudsmonteur elektrotechische dienst (ETD)
niveau 4 opleiding (mts avondschool)
2700bruto excl. toeslagen.
geen 13e maand wel 8procent vakantiegeld
meerdere aanvullende bonussen en regelingen.
Netto: ben benieuwd!?
havenCAO
Dit is startsalaris op 80procent, na drie jaar op 100procent(dus 24jaar is 3375)daarna stappen in loonschalen, eveneens goede doorgroeimogelijkheden en betaalde avondopleidingen.
Ik ben 21jaar en veel mensen om mij heen tussen de 20-23 verdienen dit of beter, ik snap dus niet hoe sommigen afgestudeerden aanzienlijk minder verdienen. ik begin nu wel aan mijn 6e jaar avondschool icm 40uur werken, dus het is niet uit de lucht komen vallen. grtz
begin volgende maand bij nieuwe werkgever.
Huidig:
Man
21jaar
eerste monteur elektrotechniek
5jaar praktijkervaring installatietechniek.
niveau 3 opleiding (beroepsgericht)
1400bruto excl. toeslagen circa 200bruto.
1250netto. per maand
geen 13e maand wel 8procent vakantiegeld.
40urige werkweek. kleinmetaalCAO
per 1augustus:
onderhoudsmonteur elektrotechische dienst (ETD)
niveau 4 opleiding (mts avondschool)
2700bruto excl. toeslagen.
geen 13e maand wel 8procent vakantiegeld
meerdere aanvullende bonussen en regelingen.
Netto: ben benieuwd!?
havenCAO
Dit is startsalaris op 80procent, na drie jaar op 100procent(dus 24jaar is 3375)daarna stappen in loonschalen, eveneens goede doorgroeimogelijkheden en betaalde avondopleidingen.
Ik ben 21jaar en veel mensen om mij heen tussen de 20-23 verdienen dit of beter, ik snap dus niet hoe sommigen afgestudeerden aanzienlijk minder verdienen. ik begin nu wel aan mijn 6e jaar avondschool icm 40uur werken, dus het is niet uit de lucht komen vallen. grtz
dinsdag 22 juli 2008 om 19:55
Hallo!! Nou ik doe ook maar eens een duit in het zakje:
vrouw, 25,5 jaar
WO, werkzaam binnen de Rijksoverheid
3150 euro bruto voor 38 uur (netto weet ik nog niet, dit is de eerste maand bij deze werkgever)
8% vakantiegeld, 4,5 vakantieweken
twee jaar relevante werkervaring
Wat vinden jullie hiervan?
vrouw, 25,5 jaar
3150 euro bruto voor 38 uur (netto weet ik nog niet, dit is de eerste maand bij deze werkgever)
Wat vinden jullie hiervan?
woensdag 23 juli 2008 om 09:54
Vrouw, 26 jaar
Onlangs afgestudeerd (officieel mijn diploma nog niet binnen) HBO richting digitale communicatie
Werkzaam sinds: april (eerste echte baan, wel zeer veel werkervaring opgedaan in verleden)
Functie: medewerker marketing en communicatie
Waar: op het hoofdkantoor van een grote zorg-instelling, ben enige medewerker op gehele afdeling
Salaris 2300 bruto p/m op basis van een 36-urige werkweek
Vakantiedagen: (gaat bij ons in uren) 170 uur
Reiskostenvergoeding zeer nihil
Onlangs afgestudeerd (officieel mijn diploma nog niet binnen) HBO richting digitale communicatie
Werkzaam sinds: april (eerste echte baan, wel zeer veel werkervaring opgedaan in verleden)
Functie: medewerker marketing en communicatie
Waar: op het hoofdkantoor van een grote zorg-instelling, ben enige medewerker op gehele afdeling
Salaris 2300 bruto p/m op basis van een 36-urige werkweek
Vakantiedagen: (gaat bij ons in uren) 170 uur
Reiskostenvergoeding zeer nihil
woensdag 23 juli 2008 om 09:59
quote:Annabella25 schreef op 22 juli 2008 @ 19:55:
vrouw, 25,5 jaar
Wat vinden jullie hiervan?Veel, zeker gezien je leeftijd. Maar rijksoverheid betaald over het algemeen goed.
vrouw, 25,5 jaar
Wat vinden jullie hiervan?Veel, zeker gezien je leeftijd. Maar rijksoverheid betaald over het algemeen goed.
woensdag 23 juli 2008 om 10:22
quote:Annabella25 schreef op 22 juli 2008 @ 19:55:
vrouw, 25,5 jaar
Wat vinden jullie hiervan?Als je 25 jaar bent en een bruto salaris hebt van 3150 euro mag je toch niet klagen of wel? Het mooie van bij de Rijksoverheid zitten is dat je toch via alle schalen kunt berekenen of er nog groei in zit in de toekomst?
vrouw, 25,5 jaar
Wat vinden jullie hiervan?Als je 25 jaar bent en een bruto salaris hebt van 3150 euro mag je toch niet klagen of wel? Het mooie van bij de Rijksoverheid zitten is dat je toch via alle schalen kunt berekenen of er nog groei in zit in de toekomst?
DTEEZ!
woensdag 23 juli 2008 om 15:07
Ik zelf werk nu al 2 jaar in de ICT en heb het reuze naar mijn zin. Gelukkig zit ik in een branche waar ik nog ontzettend hard kan groeien.
Vrouw: 24 jaar
Opleiding: vwo, HBO Bedrijfskundige informatica (in 3 jaar)
Werkzaam: ICT consultant (nu bijna 2 jaar)
op basis van 40 uur en 27,5 vakantiedagen
Ik verdien ruim 3100,- bruto per maand (inclusief auto), zonder auto verdien ik ruim 2400 bruto.
Hiervan hou ik ruim 1400/1500,- per maand over.
Sec arbeidsvoorwaarden:
- Leaseauto (bijtelling gaat automatisch van het salaris af)
- Telefoonkosten bijna geheel vergoed
- Communicatievergoeding voor het internet
- Vakantiegeld 8,333% (komt er nog bovenop)
- Mogelijkheid tot het bijkopen van vakantiedagen
- Mogelijkheid tot het bruto af laten schrijven van fitness, zakelijke apparatuur en niet vergoedde ziektekosten.
- Winstuitkering
- Hoop gratis opleidingsmogelijkheden
Vrouw: 24 jaar
Opleiding: vwo, HBO Bedrijfskundige informatica (in 3 jaar)
Werkzaam: ICT consultant (nu bijna 2 jaar)
op basis van 40 uur en 27,5 vakantiedagen
Ik verdien ruim 3100,- bruto per maand (inclusief auto), zonder auto verdien ik ruim 2400 bruto.
Hiervan hou ik ruim 1400/1500,- per maand over.
Sec arbeidsvoorwaarden:
- Leaseauto (bijtelling gaat automatisch van het salaris af)
- Telefoonkosten bijna geheel vergoed
- Communicatievergoeding voor het internet
- Vakantiegeld 8,333% (komt er nog bovenop)
- Mogelijkheid tot het bijkopen van vakantiedagen
- Mogelijkheid tot het bruto af laten schrijven van fitness, zakelijke apparatuur en niet vergoedde ziektekosten.
- Winstuitkering

vrijdag 1 augustus 2008 om 23:31
Ik ben vrouw, 22 jaar, werkzaam als (directie)secretaresse binnen verschillende bedrijven. Ik werk dus via een uitzendbureau, dus werk dan weer een week hier, dan weer een paar weken daar, etc. Heb een auto van de zaak, reistijd is maximaal een uur en het fijne is, ik blijf mijn salaris behouden, ook als er tijdelijk geen werk is! Ik werk 24 uur per week en verdien zo'n 1600 euro bruto per maand.
zaterdag 2 augustus 2008 om 02:58
Hallo Leuk topic! Hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen. In het kort:
Ben vrouw, 29 jaar, 5 jaar geleden HBO afgestudeerd en sinds 3 jaar werkzaam in product- inkoop- en contractmanagement. In de toeristische sector, ik sluit contracten af met hotels en hotelketens in de Caribbean. Woon dan ook in Mexico en reis veel naar de Caribische eilanden. Ik spreek 5 talen en gebruik ze allemaal voor mijn werk. Mijn salaris is voor Mexicaanse begrippen erg goed (1800 US per maand netto + 3-maandelijkse bonus). Het leven is hier ook veel goedkoper als in NL dus kom er goed van rond
In januari wil ik weer in Nederland gaan wonen en in november ga ik tijdens mijn vakantie in Nederland op zoek naar een nieuwe baan. Hoeft niet persé in toerisme te zijn, want daar valt geen droog brood in te verdienen, maar wel graag product of contractmanagement. Over een nieuwe baan maak ik me niet al te veel zorgen. Maar wat is in godsnaam een fatsoenlijk salaris voor iemand die HBO heeft, talen spreekt, 3 jaar product / contractervaring heeft? In de productmanagement sector dus! Iemand?
Ben vrouw, 29 jaar, 5 jaar geleden HBO afgestudeerd en sinds 3 jaar werkzaam in product- inkoop- en contractmanagement. In de toeristische sector, ik sluit contracten af met hotels en hotelketens in de Caribbean. Woon dan ook in Mexico en reis veel naar de Caribische eilanden. Ik spreek 5 talen en gebruik ze allemaal voor mijn werk. Mijn salaris is voor Mexicaanse begrippen erg goed (1800 US per maand netto + 3-maandelijkse bonus). Het leven is hier ook veel goedkoper als in NL dus kom er goed van rond
In januari wil ik weer in Nederland gaan wonen en in november ga ik tijdens mijn vakantie in Nederland op zoek naar een nieuwe baan. Hoeft niet persé in toerisme te zijn, want daar valt geen droog brood in te verdienen, maar wel graag product of contractmanagement. Over een nieuwe baan maak ik me niet al te veel zorgen. Maar wat is in godsnaam een fatsoenlijk salaris voor iemand die HBO heeft, talen spreekt, 3 jaar product / contractervaring heeft? In de productmanagement sector dus! Iemand?
zondag 3 augustus 2008 om 18:37
Soort werk: administratief binnen de Overheid.
uren: 36 uur over 4 dagen (4 x 9 met 1 vaste vrije dag)
Werkervaring: jaartje of 18.
Salaris bruto: om en nabij de ¤2000, per maand
Extra's:
- reiskosten 25 euro p.m. (woon werk verkeer van nog geen 5 km maar toch reiskosten),
- Eindejaarsuitkering van 8 %,
- korting op ziektekostenverzekering .
- Elke maand een eenmalige uitkering bovenop salaris ivm cao verbeteringen en het vooruitzicht op nog meer caoverhogingen. Doorstroom mogelijkheden en zicht op groei in salaris.
Maar bovenal een gezellige werkplek met leuke collega's !
uren: 36 uur over 4 dagen (4 x 9 met 1 vaste vrije dag)
Werkervaring: jaartje of 18.
Salaris bruto: om en nabij de ¤2000, per maand
Extra's:
- reiskosten 25 euro p.m. (woon werk verkeer van nog geen 5 km maar toch reiskosten),
- Eindejaarsuitkering van 8 %,
- korting op ziektekostenverzekering .
- Elke maand een eenmalige uitkering bovenop salaris ivm cao verbeteringen en het vooruitzicht op nog meer caoverhogingen. Doorstroom mogelijkheden en zicht op groei in salaris.
Maar bovenal een gezellige werkplek met leuke collega's !
maandag 4 augustus 2008 om 08:31
Hmmmm, sorry maar vind soms belachelijk hoe weinig sommige HBO'er hier verdienen...
Wij wonen wel in Deutsland en als ik hier sommige salarissen verglijk met wat die hier verdienen schiek ik echt....
Zo weinig!
Of verdienen mannen echt zoveel meer dan vrouwen voor het zelfde werk? Maar dat geloof ik eigenlijk niet.
Wij wonen wel in Deutsland en als ik hier sommige salarissen verglijk met wat die hier verdienen schiek ik echt....
Zo weinig!
Of verdienen mannen echt zoveel meer dan vrouwen voor het zelfde werk? Maar dat geloof ik eigenlijk niet.

maandag 4 augustus 2008 om 08:34
Vrouw, 23 jaar.
Opleiding: HBO Bachelor of social studies
Werk: Casemanager sociale zaken
Geld: 2250 bruto per 4 weken en reiskostenvergoeding 100%
Ik werk via een detacheringbureau en bij elke opdracht kan ik meer loon vragen.
EDIT: en als er geen werk is in deze branche (nooit meegemaakt gelukkig) dan betaalt mijn bureau mijn volle salaris door.
EDIT: en als er geen werk is in deze branche (nooit meegemaakt gelukkig) dan betaalt mijn bureau mijn volle salaris door.
maandag 4 augustus 2008 om 20:32
als belgische is het moeilijk vergelijken natuurlijk. Wat is vb HBO? Ikzelf vrouw en universitair, 44jaar waarvan al 22 full time aan het werk in bank, verdien 2900 netto (5.250 bruto, ik denk dat wij meer belastingen betalen). 40 vakantiedagen. EN WAT IS EEN MUTS??? overal kom ik dat hier tegen op het forum.
dinsdag 5 augustus 2008 om 19:28
Vrouw: 28 jaar
Opleiding: HBO Personeel en Arbeid
Werk: Trajectbegeleidster (mensen die een grote afstand van de maatschappij en arbeidsmarkt (qua opleidingen of gebrek aan werkervaring, of taal, ex-gedetineerden, mensen met psychische problemen, en andere problemen zoals schulden, mishandeling in huwelijk, armoede etc) begeleiden
Ervaring:4 jaar
Geld: tot een paar maanden terug 1500 netto voor 36 uur, nu
1350 voor 28 uur pw.
13e maand, ziektekostenverzekering voor heel het gezin, gratis fiets.
Ps ik werk ook in Belgie en hier is het zo dat hoe meer kinderen je hebt (ten laste) hoe meer je netto overhoudt, per kind krijg je dus zo een 40 a 50 euro netto bovenop je salaris.
Als je partner ook geen enkel inkomen heeft dan krijg je er rond de 150 euro netto ook nog eens bovenop
Opleiding: HBO Personeel en Arbeid
Werk: Trajectbegeleidster (mensen die een grote afstand van de maatschappij en arbeidsmarkt (qua opleidingen of gebrek aan werkervaring, of taal, ex-gedetineerden, mensen met psychische problemen, en andere problemen zoals schulden, mishandeling in huwelijk, armoede etc) begeleiden
Ervaring:4 jaar
Geld: tot een paar maanden terug 1500 netto voor 36 uur, nu
1350 voor 28 uur pw.
13e maand, ziektekostenverzekering voor heel het gezin, gratis fiets.
Ps ik werk ook in Belgie en hier is het zo dat hoe meer kinderen je hebt (ten laste) hoe meer je netto overhoudt, per kind krijg je dus zo een 40 a 50 euro netto bovenop je salaris.
Als je partner ook geen enkel inkomen heeft dan krijg je er rond de 150 euro netto ook nog eens bovenop
woensdag 6 augustus 2008 om 16:00
Man: 38 jaar
Opleiding: technische opleiding
Werkzaam: Systeembeheerder in een ziekenhuis
38 uur p/week - standaard 36 vakantiedagen
Ik verdien +/- 3100,- bruto per maand.
Hiervan hou ik ruim 1840 netto per maand over.
Doe iedere maand wachten.....dit levert nog is ongeveer
205 euro op (netto)
Gebruik internet is ook terugbetaald (42 euro p/maand)
In totaal dus iedere maand 2087 netto
Bijkomende voordelen
- Vakantiegeld (uiteraard)
- Eindejaarspremie
- Allerhande kortingen (op o.a fitnessbezoek, pretparkbezoek, tanken, eta...)
- hospitalisatieverzekering
- zeer goedkoop eten in bedrijfsrestaurant
- doe veel overuren (wacht) dus kan die allemaal zonder problemen recupereren
- toffe werksfeer
- twee jaarlijke opslag
Wat vinden jullie ervan ?
Greetz -UpUpUp !
Opleiding: technische opleiding
Werkzaam: Systeembeheerder in een ziekenhuis
38 uur p/week - standaard 36 vakantiedagen
Ik verdien +/- 3100,- bruto per maand.
Hiervan hou ik ruim 1840 netto per maand over.
Doe iedere maand wachten.....dit levert nog is ongeveer
205 euro op (netto)
Gebruik internet is ook terugbetaald (42 euro p/maand)
In totaal dus iedere maand 2087 netto
Bijkomende voordelen
- Vakantiegeld (uiteraard)
- Eindejaarspremie
- Allerhande kortingen (op o.a fitnessbezoek, pretparkbezoek, tanken, eta...)
- hospitalisatieverzekering
- zeer goedkoop eten in bedrijfsrestaurant
- doe veel overuren (wacht) dus kan die allemaal zonder problemen recupereren
- toffe werksfeer
- twee jaarlijke opslag
Wat vinden jullie ervan ?
Greetz -UpUpUp !
donderdag 14 augustus 2008 om 21:35
ben verpest voor de rest van mijn looptijd als secretaresse...
ben 27
8 jaar werkervaring (en in dienst bij dit bedrijf)
werk bij de nr. 1 werkgever van het jaar (ING)
36 uur per week als secretaresse
2100 netto per maand
+ laptop van het werk
+ mobiele telefoon
+ winstdeling (afgelopen jaar netto MEER dan mijn maandsalaris)
+ 13e maand
en toch ga ik me om laten scholen en hoop ik over een jaar of 4 voor de klas te staan.. secundaire arbeidsvoorwaarden en geld zijn niet alles
ben 27
8 jaar werkervaring (en in dienst bij dit bedrijf)
werk bij de nr. 1 werkgever van het jaar (ING)
36 uur per week als secretaresse
2100 netto per maand
+ laptop van het werk
+ mobiele telefoon
+ winstdeling (afgelopen jaar netto MEER dan mijn maandsalaris)
+ 13e maand
en toch ga ik me om laten scholen en hoop ik over een jaar of 4 voor de klas te staan.. secundaire arbeidsvoorwaarden en geld zijn niet alles

vrijdag 15 augustus 2008 om 08:17
quote:kaatje_85 schreef op 04 augustus 2008 @ 08:34:
Vrouw, 23 jaar.
Hoi Kaatje,
Mag ik vragen welke opleiding jij hebt gedaan? En hoe heb je het aangepakt om via detachering aan het werk te kunnen als casemanager? Mij wordt verteld dat ik of niet de juiste opleiding heb of niet genoeg ervaring heb.
Bedankt!
Groetjes, Lays
Vrouw, 23 jaar.
Hoi Kaatje,
Mag ik vragen welke opleiding jij hebt gedaan? En hoe heb je het aangepakt om via detachering aan het werk te kunnen als casemanager? Mij wordt verteld dat ik of niet de juiste opleiding heb of niet genoeg ervaring heb.
Bedankt!
Groetjes, Lays

zaterdag 16 augustus 2008 om 20:31
quote:layss schreef op 15 augustus 2008 @ 08:17:
[...]
Hoi Kaatje,
Bedankt!
Groetjes, Lays
Echt joh? Ze zitten n u te springen om mensen, en veel detacheringsbureaus kunnen je ook opleiden tot casemanager of je bijscholen in de WWB. Ik heb MWD gedaan, dan kun je toch zo aan de slag, en SJD'ers zoeken ze ook veel.
Ik zou gewoon even goed zoeken, er zijn genoeg bureaus: Maandag, Talenter, Kooijinga, etc etc.
Veel succes!
Groetjes Kaatje
[...]
Hoi Kaatje,
Bedankt!
Groetjes, Lays
Echt joh? Ze zitten n u te springen om mensen, en veel detacheringsbureaus kunnen je ook opleiden tot casemanager of je bijscholen in de WWB. Ik heb MWD gedaan, dan kun je toch zo aan de slag, en SJD'ers zoeken ze ook veel.
Ik zou gewoon even goed zoeken, er zijn genoeg bureaus: Maandag, Talenter, Kooijinga, etc etc.
Veel succes!
Groetjes Kaatje

zondag 17 augustus 2008 om 18:00
Hoi Kaatje!
Dan ga ik nog wel ff door met brieven sturen naar detachering. Had naar maandag gestuurd, maar die konden op dat moment niks bieden. Ik heb SPH gedaan. De functie consulent WMO lijkt me ook wel interessant. Maar detachering kunnen je dus ook opleiden..hm....ik ga weer ff brieven rond sturen! Thanks voor je antwoorden!!
Gr Lays
Dan ga ik nog wel ff door met brieven sturen naar detachering. Had naar maandag gestuurd, maar die konden op dat moment niks bieden. Ik heb SPH gedaan. De functie consulent WMO lijkt me ook wel interessant. Maar detachering kunnen je dus ook opleiden..hm....ik ga weer ff brieven rond sturen! Thanks voor je antwoorden!!
Gr Lays
zondag 17 augustus 2008 om 21:55
quote:layss schreef op 17 augustus 2008 @ 18:00:
Hoi Kaatje!
Gr Lays
Woon je in de omgeving van Amsterdam? En SPH is toch HBO?
Gemeente Amsterdam zit te springen om klantmanagers en met een hbo diploma kom je er snel tussen. werkenbijamsterdam.nl
Hoi Kaatje!
Gr Lays
Gemeente Amsterdam zit te springen om klantmanagers en met een hbo diploma kom je er snel tussen. werkenbijamsterdam.nl
Zie QR

maandag 18 augustus 2008 om 10:20
quote:kaasfondue schreef op 17 augustus 2008 @ 21:55:
[...]
Hoi!
Bedankt voor je reactie! SPH is inderdaad HBO en ik woon heel dichtbij Amsterdam, dus ik ga gelijk even kijken op de site! Thanks!
[...]
Hoi!
Bedankt voor je reactie! SPH is inderdaad HBO en ik woon heel dichtbij Amsterdam, dus ik ga gelijk even kijken op de site! Thanks!