Leeftijd/baan/salaris; vergelijk hier met je medeforummer!
maandag 19 oktober 2009 om 18:33
Ik heb dit topic een beetje doorgelezen, en ik heb vandaag een salarisbod gekregen voor mijn nieuwe baan. Mensen in mijn omgeving vinden het erg mager, wat vinden jullie?
Leeftijd: (bijna) 25
Opleiding: Communicatiewetenschappen, WO
Werkervaring: 1,5 jaar (diploma driekwart jaar geleden gehaald)
Toekomstig werk: training / onderzoek / ontwikkeling
Werkweek: 40 uur
Salaris: 2250 bruto
Extra's (voor zover ik nu weet):
19 cent per kilometer reiskostenvergoeding
8% vakantiegeld
24 vakantiedagen
Verder (nog) niets. Het is een klein bedrijf.
Ik zat zelf aan 2500 te denken, dit is ook redelijk volgens verschillende sites en volgens mijn directe collega's en vrienden. Maar als ik jullie berichten zo zie heb ik het iig niet slecht
Leeftijd: (bijna) 25
Opleiding: Communicatiewetenschappen, WO
Werkervaring: 1,5 jaar (diploma driekwart jaar geleden gehaald)
Toekomstig werk: training / onderzoek / ontwikkeling
Werkweek: 40 uur
Salaris: 2250 bruto
Extra's (voor zover ik nu weet):
19 cent per kilometer reiskostenvergoeding
8% vakantiegeld
24 vakantiedagen
Verder (nog) niets. Het is een klein bedrijf.
Ik zat zelf aan 2500 te denken, dit is ook redelijk volgens verschillende sites en volgens mijn directe collega's en vrienden. Maar als ik jullie berichten zo zie heb ik het iig niet slecht

maandag 19 oktober 2009 om 21:50
Dank voor jullie meningen
Ik had als context erbij kunnen vermelden dat ik op een universiteit werk nu en dat daar het gemiddelde salaris wat hoger ligt
Maar ik ben er inmiddels achter dat het heel redelijk is. Ik ga nog wel aangeven dat ik eventjes verder wil praten over alle voorwaarden, gewoon omdat ik die nu nog niet weet.
De baan is sowieso een "ja", maar ik wil nog wel wat dingen weten Ik weet niet eens welke CAO ze hebben, en dat maakt ook nog wel wat uit als het gaat om bruto-netto
Het contract is toch nu eerst voor een half jaar en pensioen etc kan me echt nog niet boeien, maar ik geloof dat ik me daar toch een beetje over moet inlezen Nadeel van een klein bedrijf is dat juist die dingen vaak minder goed geregeld zijn.
Ik had als context erbij kunnen vermelden dat ik op een universiteit werk nu en dat daar het gemiddelde salaris wat hoger ligt

Maar ik ben er inmiddels achter dat het heel redelijk is. Ik ga nog wel aangeven dat ik eventjes verder wil praten over alle voorwaarden, gewoon omdat ik die nu nog niet weet.
De baan is sowieso een "ja", maar ik wil nog wel wat dingen weten Ik weet niet eens welke CAO ze hebben, en dat maakt ook nog wel wat uit als het gaat om bruto-netto
Het contract is toch nu eerst voor een half jaar en pensioen etc kan me echt nog niet boeien, maar ik geloof dat ik me daar toch een beetje over moet inlezen Nadeel van een klein bedrijf is dat juist die dingen vaak minder goed geregeld zijn.
donderdag 22 oktober 2009 om 08:57
quote:Alinta schreef op 24 september 2009 @ 12:53:
Ik heb ook een vraagje.
doe nu even tijdelijk werk, omdat ik jan weer met een opleiding ga starten.. maar denk dat ik te weinig verdien..
Opleiding: Mbo.
leeftijd: 23.
Werk: nu in de zorg Huishoudelijk en activiteitenbegeleidster.
Verdien: 8,50 bruto per uur.
Ben benieuwd of dit een beetje redelijk is..
Ik doe hetzelfde werk, zonder een opleiding daarvoor te hebben gedaan.
Ik ben 18 jaar en verdien geloof ik 8,54 per uur.
Ik heb ook een vraagje.
doe nu even tijdelijk werk, omdat ik jan weer met een opleiding ga starten.. maar denk dat ik te weinig verdien..
Opleiding: Mbo.
leeftijd: 23.
Werk: nu in de zorg Huishoudelijk en activiteitenbegeleidster.
Verdien: 8,50 bruto per uur.
Ben benieuwd of dit een beetje redelijk is..
Ik doe hetzelfde werk, zonder een opleiding daarvoor te hebben gedaan.
Ik ben 18 jaar en verdien geloof ik 8,54 per uur.

woensdag 28 oktober 2009 om 08:03
zondag 1 november 2009 om 16:50
De tranen springen me in de ogen als ik lees wat iedereen hier doet en wat ze daarmee verdienen.
Leeftijd: 29
Salaris: 1960 bruto
Functie: communicatiemedewerker
Opleidingsniveau: HBO en WO afgerond
Werkniveau: zweeft tussen MBO en HBO
Aantal jaren werkervaring: 4 (+3 jaar bijbanen)
Het lukt me niet om een baan te vinden die bij me past en die ik ook daadwerkelijk leuk vind. Studeren vond ik leuk, work sucks ... nu even weer proberen positief te denken.

Salaris: 1960 bruto
Functie: communicatiemedewerker
Opleidingsniveau: HBO en WO afgerond
Werkniveau: zweeft tussen MBO en HBO
Aantal jaren werkervaring: 4 (+3 jaar bijbanen)
Het lukt me niet om een baan te vinden die bij me past en die ik ook daadwerkelijk leuk vind. Studeren vond ik leuk, work sucks ... nu even weer proberen positief te denken.

maandag 2 november 2009 om 16:53
Salaris: 1930 bruto (na startopleiding 2160 bruto)
Functie: expert / klantbehandelaar bij overheidsinstantie
Opleidingsniveau: WO talenstudie. Momenteel in startopleiding van 2 jaar op kosten en in tijd van werkgever.
Werkniveau: MBO 4
Aantal jaren werkervaring: op dit werkgebied 0, andere banen 3,5
Hiervoor als beginnend vertaler minder verdiend.
Salaris: 1930 bruto (na startopleiding 2160 bruto)
Functie: expert / klantbehandelaar bij overheidsinstantie
Opleidingsniveau: WO talenstudie. Momenteel in startopleiding van 2 jaar op kosten en in tijd van werkgever.
Werkniveau: MBO 4
Aantal jaren werkervaring: op dit werkgebied 0, andere banen 3,5
Hiervoor als beginnend vertaler minder verdiend.

donderdag 5 november 2009 om 16:48
vrijdag 6 november 2009 om 17:55

maandag 9 november 2009 om 08:28
quote:zusje78 schreef op 06 november 2009 @ 17:55:
En terecht eendje, tering! Ik doe vergelijkbaar werk, maar zit aanzienlijk lager. Alsnog niet slecht, maar dit is wel extreem veel. Heb je deze baan net en goed onderhandeld, of ben je erin gegroeid? Gefeliciteerd iig
Hoi,
Heb even mijn gegevens weggehaald. Ben inderdaad net overgestapt, en bedacht me dat mijn nieuwe werkgever dit misschien ook leest
Ik heb niet keihard onderhandeld, maar gewoon hoog ingezet, en ze wilden me graag hebben.... Dit was hun eerste bod, dus ik riep meteen JOEHOEEEE.
Ik heb gezien de huidige markt gewoon veel geluk gehad!
En terecht eendje, tering! Ik doe vergelijkbaar werk, maar zit aanzienlijk lager. Alsnog niet slecht, maar dit is wel extreem veel. Heb je deze baan net en goed onderhandeld, of ben je erin gegroeid? Gefeliciteerd iig
Hoi,
Heb even mijn gegevens weggehaald. Ben inderdaad net overgestapt, en bedacht me dat mijn nieuwe werkgever dit misschien ook leest

Ik heb niet keihard onderhandeld, maar gewoon hoog ingezet, en ze wilden me graag hebben.... Dit was hun eerste bod, dus ik riep meteen JOEHOEEEE.
Ik heb gezien de huidige markt gewoon veel geluk gehad!
maandag 16 november 2009 om 21:55
Hey Allemaal,
Ik heb binnenkort arbeidsvoorwaardengesprek, wat zou een redelijk brutosalaris zijn:
Universitaire bachelor afgerond
Ruim 4,5 jaar werkervaring
Sector is overheid, functie is beleidsmedewerker
Ik mag verder studeren op kosten van werkgever aan een master in relevante richting.
Weet iemand wat een beetje marktconform salaris is....Momenteel heb ik ook best een goede baan, waar ik ook verder kan studeren en kan doorgroeien op termijn.
Ik heb binnenkort arbeidsvoorwaardengesprek, wat zou een redelijk brutosalaris zijn:
Universitaire bachelor afgerond
Ruim 4,5 jaar werkervaring
Sector is overheid, functie is beleidsmedewerker
Ik mag verder studeren op kosten van werkgever aan een master in relevante richting.
Weet iemand wat een beetje marktconform salaris is....Momenteel heb ik ook best een goede baan, waar ik ook verder kan studeren en kan doorgroeien op termijn.