Leeftijd/baan/salaris; vergelijk hier met je medeforummer!
vrijdag 18 september 2009 om 07:46
Voor degene die naar vrouwen in de ICT vroeg: hier nog een vrouw in de ICT op HBO/WO niveau (heb WO gedaan). Mijn salaris vertel ik niet, maar ik verdien leuk .
Wat ik voornamelijk gehoord en soms ook gezien heb:
- Bedrijfsleven verdient meestal het beste
- Je salaris zal afhangen van een combinatie van geluk en onderhandeling
- Kom voor jezelf op (je werkgever doet dat zelf toch niet)
Ik heb talentvolle mensen gezien die door een bedrijf er ingeluisd binnengehaald waren voor een veel te laag salaris. Vaak gebeurde dat bij naïeve mensen of juist bij mensen die geen opleiding hadden (maar wel op dat niveau prima functioneerden). En net zoals overal: de betere onderhandelaar krijgt doorgaans meer salaris dan degene die niet onderhandelt.
Ik werk bij een software bedrijf en daar kun je wel ongeveer zeggen dat de mensen die "het hoogste in rang" staan de developers zijn. Die worden als het meest belangrijk beschouwd. Alle overige functies daar waarvoor een informatica opleiding zeer gewenst is, staan toch minder in aanzien (afhankelijk van de functie ergens anders op de "ladder"). Dus als je echt wilt scoren moet je developer bij een software bedrijf worden denk ik zo! (maar daar heb ik zelf niet voor gekozen).
En het is heerlijk om met relatief weinig vrouwen te werken!
Wat ik voornamelijk gehoord en soms ook gezien heb:
- Bedrijfsleven verdient meestal het beste
- Je salaris zal afhangen van een combinatie van geluk en onderhandeling
- Kom voor jezelf op (je werkgever doet dat zelf toch niet)
Ik heb talentvolle mensen gezien die door een bedrijf er ingeluisd binnengehaald waren voor een veel te laag salaris. Vaak gebeurde dat bij naïeve mensen of juist bij mensen die geen opleiding hadden (maar wel op dat niveau prima functioneerden). En net zoals overal: de betere onderhandelaar krijgt doorgaans meer salaris dan degene die niet onderhandelt.
Ik werk bij een software bedrijf en daar kun je wel ongeveer zeggen dat de mensen die "het hoogste in rang" staan de developers zijn. Die worden als het meest belangrijk beschouwd. Alle overige functies daar waarvoor een informatica opleiding zeer gewenst is, staan toch minder in aanzien (afhankelijk van de functie ergens anders op de "ladder"). Dus als je echt wilt scoren moet je developer bij een software bedrijf worden denk ik zo! (maar daar heb ik zelf niet voor gekozen).
En het is heerlijk om met relatief weinig vrouwen te werken!
vrijdag 18 september 2009 om 09:10
quote:Dame010 schreef op 26 augustus 2009 @ 19:34:
Hallo,
Ik ben HBO afgestudeerd ( European Studies) en werk bij de Nederlandse Ambassade in Rome, Italie.
Hier verdien ik 5200 euro netto per maand plus super secundaire arbeidsvoorwaarden.Dan heb je waarschijnlijk de HEBO gedaan. Ben wel benieuwd hoe je dan op de ambassade terecht bent gekomen, want daar heb je eigenljik altijd wel een WO opleiding voor nodig.....
Hallo,
Ik ben HBO afgestudeerd ( European Studies) en werk bij de Nederlandse Ambassade in Rome, Italie.
Hier verdien ik 5200 euro netto per maand plus super secundaire arbeidsvoorwaarden.Dan heb je waarschijnlijk de HEBO gedaan. Ben wel benieuwd hoe je dan op de ambassade terecht bent gekomen, want daar heb je eigenljik altijd wel een WO opleiding voor nodig.....
vrijdag 18 september 2009 om 15:25
quote:MissStokstaartje schreef op 17 september 2009 @ 10:33:
Opleiding: Grafisch Lyceum
Leeftijd: 28 (en een halfje )
Werk: dtp/grafisch ontwerper bij reclameburo
Werk hier nu 3 jaar (als starter begonnen)
40 uur in de week
Bruto: 2.000
Klopt dit een beetje? Heb idee dat nog matig is...
Ik vind het niet veel. Maar in die sector niet ongebruikelijk. Heb zelf ook bij een reclamebureautje gewerkt (klein). Ik was toen schoolverlater en begon met ongeveer 1800 bruto. Voor 40 uur. Ik werkte toen als tekstschrijver/communicatie. De vormgevers die er toen werkten zaten rond de 2000/2200 en waren van jouw leeftijd. Dat is 6, 7 jaar geleden.
Wel zit er verschil tussen DTP'er en vormgever natuurlijk. Een DTP'er verdient doorgaans minder. Ik vind het geen vetpot maar ik denk niet dat je ergens anders ineens 2700 euro zou gaan verdiepen. Ik geloof wel dat je er meer uit zou kunnen halen. Orienteer je eens op de markt. En wellicht kun je daarna een gesprek aangaan met je baas. 2200/2300 euro lijkt me echt geen raar salaris.
Opleiding: Grafisch Lyceum
Leeftijd: 28 (en een halfje )
Werk: dtp/grafisch ontwerper bij reclameburo
Werk hier nu 3 jaar (als starter begonnen)
40 uur in de week
Bruto: 2.000
Klopt dit een beetje? Heb idee dat nog matig is...
Ik vind het niet veel. Maar in die sector niet ongebruikelijk. Heb zelf ook bij een reclamebureautje gewerkt (klein). Ik was toen schoolverlater en begon met ongeveer 1800 bruto. Voor 40 uur. Ik werkte toen als tekstschrijver/communicatie. De vormgevers die er toen werkten zaten rond de 2000/2200 en waren van jouw leeftijd. Dat is 6, 7 jaar geleden.
Wel zit er verschil tussen DTP'er en vormgever natuurlijk. Een DTP'er verdient doorgaans minder. Ik vind het geen vetpot maar ik denk niet dat je ergens anders ineens 2700 euro zou gaan verdiepen. Ik geloof wel dat je er meer uit zou kunnen halen. Orienteer je eens op de markt. En wellicht kun je daarna een gesprek aangaan met je baas. 2200/2300 euro lijkt me echt geen raar salaris.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
vrijdag 18 september 2009 om 19:21
Dankje Winterdip. Ik dacht ook al dat het niet veel was...
Ben wel stuk lager begonnen en krijg bij elk jaargesprek 100 of 50 euro meer, maarja is ook netto niet veel.
Werken met 2 dtp'ers totaal (verder geen vormgevers ofzo, dus we doen alles eigenlijk), mijn collega'tje wil er niet over praten dus met haar kan ik het niet vergelijken.
Wat bedoel je met oriënteren op de markt? Waar zou ik meer info kunnen vinden?
Ben wel stuk lager begonnen en krijg bij elk jaargesprek 100 of 50 euro meer, maarja is ook netto niet veel.
Werken met 2 dtp'ers totaal (verder geen vormgevers ofzo, dus we doen alles eigenlijk), mijn collega'tje wil er niet over praten dus met haar kan ik het niet vergelijken.
Wat bedoel je met oriënteren op de markt? Waar zou ik meer info kunnen vinden?
Ik heb een plan: ik maak nooit meer een plan!

zaterdag 19 september 2009 om 15:17
Beetje vergelijkbaar met Jemame:
Opleiding: HBO+
Leeftijd: 36 jaar
Werk: Beleidsmedewerker bij gemeente
Bruto salaris: ¤3500 euro bij 36 uur. (netto 2200)
Vakantiedagen: 22,5 dag per jaar (mensen denken altijd dat dit 80 is of zo)
De schalen bij een overheid; daar kom je nooit meer uit. Bij veranderende omstandigheden kon ik bij mijn vorige commerciele werkgevers wel eens om een paar honderd euro extra vragen.
Opleiding: HBO+
Leeftijd: 36 jaar
Werk: Beleidsmedewerker bij gemeente
Bruto salaris: ¤3500 euro bij 36 uur. (netto 2200)
Vakantiedagen: 22,5 dag per jaar (mensen denken altijd dat dit 80 is of zo)
De schalen bij een overheid; daar kom je nooit meer uit. Bij veranderende omstandigheden kon ik bij mijn vorige commerciele werkgevers wel eens om een paar honderd euro extra vragen.
dinsdag 22 september 2009 om 19:08
quote:LadyX schreef op 22 september 2009 @ 13:53:
Leeftijd: 26
Functie: medewerker bij dienst van ministerie van justitie
Werkzaam sinds half jaar.
Opleiding: WO
Loon: 2378 bruto bij 36 uur (2061 netto)
Extra: vakantiegeld (8%) en 24 vakantiedagen.Die bruto-netto lijkt me erg onlogisch. Tenzij er allerlei extra's bij netto opgeteld zijn, zoals vergoeding ziektekostenpremie, reiskostenvergoeding ed.
Leeftijd: 26
Functie: medewerker bij dienst van ministerie van justitie
Werkzaam sinds half jaar.
Opleiding: WO
Loon: 2378 bruto bij 36 uur (2061 netto)
Extra: vakantiegeld (8%) en 24 vakantiedagen.Die bruto-netto lijkt me erg onlogisch. Tenzij er allerlei extra's bij netto opgeteld zijn, zoals vergoeding ziektekostenpremie, reiskostenvergoeding ed.
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
woensdag 23 september 2009 om 21:19
Leeftijd: 25
Bedrijf: Technische handelsonderneming
Functie: accountverkoper
Werkzaam sinds: 2007, op deze functie sinds 1 jaar
Opleiding: MBO+ en talloze technische en commerciele cursussen. Overigens HBO-functie.
Loon: 1956 bruto bij 40 uur (1470 netto)
Extra: 8% vakantie geld. 25 vrije dagen. 12 atv-dagen. EUR 51,08 spaarloon. EUR 130 reiskosten per maand (eind van het jaar nog eens 900 euro om tot de 19 cent per km te compenseren). 16% bonus eind van het jaar bij goed bedrijfsresultaat.
Leuke secundaire arbeidsvoorwaarden gelukkig, want mijn salaris mwah...
Bedrijf: Technische handelsonderneming
Functie: accountverkoper
Werkzaam sinds: 2007, op deze functie sinds 1 jaar
Opleiding: MBO+ en talloze technische en commerciele cursussen. Overigens HBO-functie.
Loon: 1956 bruto bij 40 uur (1470 netto)
Extra: 8% vakantie geld. 25 vrije dagen. 12 atv-dagen. EUR 51,08 spaarloon. EUR 130 reiskosten per maand (eind van het jaar nog eens 900 euro om tot de 19 cent per km te compenseren). 16% bonus eind van het jaar bij goed bedrijfsresultaat.
Leuke secundaire arbeidsvoorwaarden gelukkig, want mijn salaris mwah...
donderdag 24 september 2009 om 12:42
Ik ben een vrouw en ik werk in de ICT, ben deeltijd bezig aan mijn HBO studie, maar ik heb een baan op HBO niveau.
Leeftijd: 24
Functie: Consultant (Microsoft technologieen)
Opleiding: HBO Communicatie & Multimedia Design.
Loon: 3200 bruto, hou ik 2200 van over.
Extra: 9% vakantiegeld (geen typefout), leaseauto, laptop, telefoon, 30 vakantiedagen, onkostenvergoeding, variabele bonus.
Voorheen ben ik een aantal jaar webdesigner geweest waar ik 2700 bruto verdiende en waar ik zo'n 1800 van over hield. Ben wel heel benieuwd wat vrouwen met dat beroep zo'n beetje verdienen, want ik wil na mijn studie weer switchen.
Leeftijd: 24
Functie: Consultant (Microsoft technologieen)
Opleiding: HBO Communicatie & Multimedia Design.
Loon: 3200 bruto, hou ik 2200 van over.
Extra: 9% vakantiegeld (geen typefout), leaseauto, laptop, telefoon, 30 vakantiedagen, onkostenvergoeding, variabele bonus.
Voorheen ben ik een aantal jaar webdesigner geweest waar ik 2700 bruto verdiende en waar ik zo'n 1800 van over hield. Ben wel heel benieuwd wat vrouwen met dat beroep zo'n beetje verdienen, want ik wil na mijn studie weer switchen.
donderdag 24 september 2009 om 12:53
Ik heb ook een vraagje.
doe nu even tijdelijk werk, omdat ik jan weer met een opleiding ga starten.. maar denk dat ik te weinig verdien..
Opleiding: Mbo.
leeftijd: 23.
Werk: nu in de zorg Huishoudelijk en activiteitenbegeleidster.
Verdien: 8,50 bruto per uur.
Ben benieuwd of dit een beetje redelijk is..
doe nu even tijdelijk werk, omdat ik jan weer met een opleiding ga starten.. maar denk dat ik te weinig verdien..
Opleiding: Mbo.
leeftijd: 23.
Werk: nu in de zorg Huishoudelijk en activiteitenbegeleidster.
Verdien: 8,50 bruto per uur.
Ben benieuwd of dit een beetje redelijk is..

donderdag 24 september 2009 om 13:06
Ik vind dat ik veel meer verdien maar krijg 2575 bruto.
Bedrijf: Financiele sector
Niveau: HBO + (bezig met afronden master, hierna staat nog een postdoc op het programma.)
Uren: 40 (incl studie)
Extra's: 30 dagen vakantie, 8,33% vakantiegeld, winstuitkering, gemiddelde salaris groei per jaar (indexatie+ beoordeling) is tussen de 8 en 18%, leaseauto, laptop, telefoon, internet, alle overuren uitbetaald of op te nemen, volledige studie aan particuliere universteit vergoed door werkgever.
Ik verdien best lekker vind ik zelf en de groei is bj ons ook erg hard. Denk alleen niet nog heel lang bij deze multinatonal te werken. Is namelijk niet echt te combineren met een gezinsleven (ooit dan hé) nu met een lief en wat hobby's gaat het net.
Bedrijf: Financiele sector
Niveau: HBO + (bezig met afronden master, hierna staat nog een postdoc op het programma.)
Uren: 40 (incl studie)
Extra's: 30 dagen vakantie, 8,33% vakantiegeld, winstuitkering, gemiddelde salaris groei per jaar (indexatie+ beoordeling) is tussen de 8 en 18%, leaseauto, laptop, telefoon, internet, alle overuren uitbetaald of op te nemen, volledige studie aan particuliere universteit vergoed door werkgever.
Ik verdien best lekker vind ik zelf en de groei is bj ons ook erg hard. Denk alleen niet nog heel lang bij deze multinatonal te werken. Is namelijk niet echt te combineren met een gezinsleven (ooit dan hé) nu met een lief en wat hobby's gaat het net.
vrijdag 2 oktober 2009 om 20:36

zaterdag 3 oktober 2009 om 09:15
Opleiding: International Business and Languages
Bedrijf/functie: Zakelijke dienstverlening
Werkervaring: 2 jaar
Salaris: 2100 bruto obv 40 uur
Extra's: 8% vakantiegeld, 25 vakantiedagen, 13 atv dagen, kwartaal bonussen, eindejaarsuitkering, winstdeling. Daarnaast is het bedrijf waar ik werk erg target minded, daarmee kun je nog meer extra's verdienen (zoals weekendjes weg).
Ik ben vaak best ontevreden over mijn salaris, maar als ik zo die extra's opschrijf, mag ik niet klagen.
Opleiding: International Business and Languages
Bedrijf/functie: Zakelijke dienstverlening
Werkervaring: 2 jaar
Salaris: 2100 bruto obv 40 uur
Extra's: 8% vakantiegeld, 25 vakantiedagen, 13 atv dagen, kwartaal bonussen, eindejaarsuitkering, winstdeling. Daarnaast is het bedrijf waar ik werk erg target minded, daarmee kun je nog meer extra's verdienen (zoals weekendjes weg).
Ik ben vaak best ontevreden over mijn salaris, maar als ik zo die extra's opschrijf, mag ik niet klagen.

woensdag 14 oktober 2009 om 16:38
ik ben 20 jaat en werkte in de kinderopavng. heb 1 jaar lang voor het salaris van ongeveer 1650 bruto gewerkt. dit is op basis van 36 uur.
ik had toen al 6 maanden stage en een half jaar werkervaring bij dat bedrijf.(ook de andere 2 jaar stage gelopen van de opleiding maar die tel ik even niet mee)
ik had een 27/36 contract.
over het algemeen werkte ik 36 p/w en hield ik ongeveer 1250 netto over
ik had toen al 6 maanden stage en een half jaar werkervaring bij dat bedrijf.(ook de andere 2 jaar stage gelopen van de opleiding maar die tel ik even niet mee)
ik had een 27/36 contract.
over het algemeen werkte ik 36 p/w en hield ik ongeveer 1250 netto over