Werk & Studie alle pijlers

Leer-werktraject

18-01-2010 13:22 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag wil ik de opleiding personeelsmanagement doen op hbo niveau, ik las dat er een mogenlijkheid komt om een werk-leer traject te volgen (na sollicitatie via een uitzendbureau) je zou dan 4 dagen werken, daarin 8uren mogen besteden aan je studie en 1 dag les.

Is hier iemand die op deze manier een studie volgt?

Beveel je het aan?

Wat zijn de studiekosten?

Verdien je ook? Of krijg je een stagevergoeding?

En is het goed te doen? Naast die dagen werken/les lijkt het me dat er ook nog tijd gaat zitten in huiswerk/leren.

Al deze vragen proberen te vinden op de site van de school maar staat er allemaal erg onduidelijk omdat het op 1 pagina over verschillende niveau's en trajecten gaat.

Wil wel de open dag bezoeken maar dat duurt nog een maand..

Dit is de site
Hoi Mevrouwtje,

In de zorg wordt er heel veel gewerkt met dit soort leer-werk trajecten. Wat Mips dus zegt.

Wat betreft salaris dat staat idd in de CAO; ik verdien nu een leerlingensalaris dat eignelijk onder het miniumloon zou uitkomen, maar omdat dit wettelijk niet is toegestaan, krijg ik dus een toelage erbij, zodat ik nu miniumloon verdien. Als ik in een hoger praktijkjaar kom, dan wordt het leerlingensalaris ook hoger en dus die toelage kleiner. Vanaf het 3e jaar verdien ik meer dan het miniumloon, dus dan ook geen toelage meer.

Dit zijn de tarieven voor mij:

Bovenste regel is per 1-7-9 en de onderste regel per 1-7-10

1e praktijkleerjaar

1122

1133

2e praktijkleerjaar

1254

1267

3e praktijkleerjaar

1423

1437

4e praktijkleerjaar

1583

1599

Overigens lopen de praktijkjaren niet gelijk met de opleidingsjaren, omdat je het eerste halfjaar (bijna) fulltime op school zit.

Daarna komen we in de functieschalen en dat weet ik nog niet preceis hoe dat zit, maar zover ben ik ook nog niet.

Succes!
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
Oja Miniumloon per 01-01-2010 is ¤ 1407,60
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven