Leerproces creatief weergeven
donderdag 17 juni 2010 om 10:27
Voor mijn werk moet ik mijn leerproces creatief weergeven. Hierbij moet ik een presentatie van maximaal 10 minuten houden. Mijn leerproces weergeven vind ik niet zo'n probleem, maar ben alleen nog opzoek naar een creatieve uitingsvorm. Hebben jullie ideeën? Het hoeft niet heel groots/spectaculair te zijn...
donderdag 17 juni 2010 om 10:40
een moodboard? Een bord met allemaal sleutels met briefjes eraan (voor de geopende deuren, de te openen deuren en de sleutels tot een oplossing ofzo). Een bord met dat hele herkenbare evolutieproces van aap naar man waaronder je dan de fases aanlicht (waarbij de laatste man dus eigenlijk de toekomst is. Misschien leuk om ook je ambities aan te stippen?)
Misschien wel handig om aan te geven wat je leerproces ongeveer is geweest. In welke branche werk je? Ondersteun je dit alles met tekst, of met een powerpoint. Voor wie moet je presenteren, voor je collega's, die dus jouw patronen kennen, of voor leidinggevenden die inhoudelijk misschien niet zo in de materie zitten?
Misschien wel handig om aan te geven wat je leerproces ongeveer is geweest. In welke branche werk je? Ondersteun je dit alles met tekst, of met een powerpoint. Voor wie moet je presenteren, voor je collega's, die dus jouw patronen kennen, of voor leidinggevenden die inhoudelijk misschien niet zo in de materie zitten?
donderdag 17 juni 2010 om 11:14
Misschien kan je een powerpoint maken waarbij bij iedere slide een bloem te zien is die een fase verder is in het groeiproces.
Dan kun bij iedere fase vertellen over dat stukje leerproces en dan steeds linken naar die bloem.
Zo van, bij een zaadje in de grond: zaaien (= voorwaarden scheppen),
water en zonlicht (= wat je hebt moeten doen om te zorgen dat je leerproces op gang kwam), eerste groen sprietje boven de aarde (= eerste besef dat je leerst en de drang naar meer)
ETC
een hoop blabla (dat horen ze graag als ze dit soort opdrachten geven).
En dan misschien na afloop iedereen een zakje bloemenzaad geven omdat je hen ook een leerpoces toewenst...
haha
ik ken dit soort opdrachten wel uit de studies; ik walgde ervan.
maar ik ben creatief genoeg om daar een weg in te vinden, gelukkig..
Succes!
Dan kun bij iedere fase vertellen over dat stukje leerproces en dan steeds linken naar die bloem.
Zo van, bij een zaadje in de grond: zaaien (= voorwaarden scheppen),
water en zonlicht (= wat je hebt moeten doen om te zorgen dat je leerproces op gang kwam), eerste groen sprietje boven de aarde (= eerste besef dat je leerst en de drang naar meer)
ETC
een hoop blabla (dat horen ze graag als ze dit soort opdrachten geven).
En dan misschien na afloop iedereen een zakje bloemenzaad geven omdat je hen ook een leerpoces toewenst...
haha
ik ken dit soort opdrachten wel uit de studies; ik walgde ervan.
maar ik ben creatief genoeg om daar een weg in te vinden, gelukkig..
Succes!
donderdag 17 juni 2010 om 11:27
quote:Schravelvot schreef op 17 juni 2010 @ 11:20:
Weinig creatief als je het niet zelf bedenkt.Ja maar als dat geen vereiste is voor je baan en je nu ineens de crea-bea moet gaan uithangen kan ik mij best voorstellen dat dat lastig is.
Weinig creatief als je het niet zelf bedenkt.Ja maar als dat geen vereiste is voor je baan en je nu ineens de crea-bea moet gaan uithangen kan ik mij best voorstellen dat dat lastig is.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
donderdag 17 juni 2010 om 13:38
donderdag 17 juni 2010 om 13:44