Werk & Studie alle pijlers

Leerproces creatief weergeven

17-06-2010 10:27 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn werk moet ik mijn leerproces creatief weergeven. Hierbij moet ik een presentatie van maximaal 10 minuten houden. Mijn leerproces weergeven vind ik niet zo'n probleem, maar ben alleen nog opzoek naar een creatieve uitingsvorm. Hebben jullie ideeën? Het hoeft niet heel groots/spectaculair te zijn...
Een soort "moodboard"?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
een moodboard? Een bord met allemaal sleutels met briefjes eraan (voor de geopende deuren, de te openen deuren en de sleutels tot een oplossing ofzo). Een bord met dat hele herkenbare evolutieproces van aap naar man waaronder je dan de fases aanlicht (waarbij de laatste man dus eigenlijk de toekomst is. Misschien leuk om ook je ambities aan te stippen?)

Misschien wel handig om aan te geven wat je leerproces ongeveer is geweest. In welke branche werk je? Ondersteun je dit alles met tekst, of met een powerpoint. Voor wie moet je presenteren, voor je collega's, die dus jouw patronen kennen, of voor leidinggevenden die inhoudelijk misschien niet zo in de materie zitten?
welke opleiding doe je ??
quote:mimootje schreef op 17 juni 2010 @ 10:43:

welke opleiding doe je ??Voor haar werruk.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
ow ja..... sorry
Misschien kan je een powerpoint maken waarbij bij iedere slide een bloem te zien is die een fase verder is in het groeiproces.

Dan kun bij iedere fase vertellen over dat stukje leerproces en dan steeds linken naar die bloem.

Zo van, bij een zaadje in de grond: zaaien (= voorwaarden scheppen),

water en zonlicht (= wat je hebt moeten doen om te zorgen dat je leerproces op gang kwam), eerste groen sprietje boven de aarde (= eerste besef dat je leerst en de drang naar meer)

ETC

een hoop blabla (dat horen ze graag als ze dit soort opdrachten geven).

En dan misschien na afloop iedereen een zakje bloemenzaad geven omdat je hen ook een leerpoces toewenst...

haha

ik ken dit soort opdrachten wel uit de studies; ik walgde ervan.

maar ik ben creatief genoeg om daar een weg in te vinden, gelukkig..

Succes!
Weinig creatief als je het niet zelf bedenkt.
quote:Schravelvot schreef op 17 juni 2010 @ 11:20:

Weinig creatief als je het niet zelf bedenkt.Ja maar als dat geen vereiste is voor je baan en je nu ineens de crea-bea moet gaan uithangen kan ik mij best voorstellen dat dat lastig is.
Als je een computer wilt gebruiken is Prezi misschien een idee. Lijkt op Powerpoint maar dan origineler ;), ik heb er zelf een paar keer een presentatie mee gehouden en het ziet er al gauw leuk/profi uit. Je kunt er ook gemakkelijk bijv. foto's op zetten.

(voorbeeld)
prezi is leuk inderdaad. Ik heb er pas ook een presentatie mee gemaakt en blijf het gebruiken.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Jeetje, dat prezi ziet er cool uit! Word er een beetje duizelig van als ik zo dichtbij kijk, maar verder, mooi hoor! Ga ik zeker in gedachten houden!
Ja het is zeker even wennen, met dat in- en uitzoomen enzo.. ;) !
Bedankt voor de reacties! Zitten leuke ideetjes tussen. Nu maar eens aan de slag ermee ;)!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven