lerarenbeurs 2014
zondag 30 maart 2014 om 17:56
1 april kun je weer de beurs aanvragen. Wie van jullie vraagt hem ook aan dit jaar? En welke studie wil je gaan doen?
Ik ga hem dit jaar voor de 2e keer aanvragen en hoop in september te starten met mijn master orthopedagogiek. Zit nu in het premaster jaar.
Het wachten tot eind juli kan alweer bijna beginnen, al hoorde ik wel dat dit jaar mensen die al een beurs hebben ontvangen voorrang krijgen op nieuwe aanvragen!
Ik ga hem dit jaar voor de 2e keer aanvragen en hoop in september te starten met mijn master orthopedagogiek. Zit nu in het premaster jaar.
Het wachten tot eind juli kan alweer bijna beginnen, al hoorde ik wel dat dit jaar mensen die al een beurs hebben ontvangen voorrang krijgen op nieuwe aanvragen!
zondag 30 maart 2014 om 18:50
dinsdag 1 april 2014 om 10:45
De aanvraag is gedaan.....
Voor zover ik weet, wordt er op volgorde van aanvragen toegekend. Iemand enig idee hoe snel het geld op is? Hoe ging dat andere jaren? Ik neem aan dat ik, op de ochtend van 1 april, toch wel op tijd ben om kans te maken? Het gaat in mijn geval om 1800 euro, die wil ik toch wel erg graag vergoed krijgen.
Voor zover ik weet, wordt er op volgorde van aanvragen toegekend. Iemand enig idee hoe snel het geld op is? Hoe ging dat andere jaren? Ik neem aan dat ik, op de ochtend van 1 april, toch wel op tijd ben om kans te maken? Het gaat in mijn geval om 1800 euro, die wil ik toch wel erg graag vergoed krijgen.
woensdag 2 april 2014 om 06:29
Op de website van DUO staat dit:
Jaarlijks aanvragen
De Lerarenbeurs moet u elk jaar opnieuw aanvragen, want de subsidie voor studiekosten en voor studieverlof wordt telkens voor één studiejaar toegekend. Heeft u al eerder een Lerarenbeurs gehad, dan krijgt u voorrang als u voor een tweede of derde jaar aanvraagt.
Jaarlijks aanvragen
De Lerarenbeurs moet u elk jaar opnieuw aanvragen, want de subsidie voor studiekosten en voor studieverlof wordt telkens voor één studiejaar toegekend. Heeft u al eerder een Lerarenbeurs gehad, dan krijgt u voorrang als u voor een tweede of derde jaar aanvraagt.
donderdag 3 april 2014 om 16:24
Ja, zou jezelf daar niet al te druk om maken.
Had hem vorig jaar 19 april aangevraagd en ook toegewezen gekregen.
Dit jaar heb ik hem als het goed is vandaag nog aangevraagd. Moest heel lang wachten op reactie werkgevers, dus heb nu een andere werkgever gebeld en deze is nu bezig met invullen voor mij (voordeel van invalleerkracht zijn)
Welke studie willen jullie gaan volgen?
Had hem vorig jaar 19 april aangevraagd en ook toegewezen gekregen.
Dit jaar heb ik hem als het goed is vandaag nog aangevraagd. Moest heel lang wachten op reactie werkgevers, dus heb nu een andere werkgever gebeld en deze is nu bezig met invullen voor mij (voordeel van invalleerkracht zijn)
Welke studie willen jullie gaan volgen?
donderdag 3 april 2014 om 16:34
Mijn man heeft hem voor drie jaar toegewezen gekregen (2012) en hoeft het niet opnieuw aan te vragen. Wel evt voor zijn vierde jaar. In de eerste jaren was het potje wel eens leeg, vorig jaar niet. Toen heeft een collega hem in juni nog aangevraagd.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
zaterdag 5 april 2014 om 16:47
Ik vraag dit jaar ook de lerarenbeurs aan: toegepaste psychologie coaching en counseling. Helaas kan ik de aanvraag nog niet indienen omdat ik nog moet wachten op de sms code van digiD: nieuw telefoonnummer en de verwerking hiervan duurt een paar dagen ....hoop dat ik er toch op tijd bij ben! Nu las ik wel dat het budget van vorig jaar niet opgegaan is, dus hoop dat dat voor dit jaar ook geldt...