loonspecificatie over app
dinsdag 5 februari 2019 om 17:07
Vroeger kreeg ik een loonstrookje gewoon toegestuurd met de post en kon ik het in een map doen. Maar nu willen ze kosten besparen en ook papier, dus doen ze het over de email. Allemaal prima. Daar kan ik het opslaan en uitprinten als ik wil.
Maar nu hebben ze een app aangemaakt en versturen ze het via de app. Ik wil het niet downloaden op mijn telefoon, want ik heb daar al genoeg en ik wil mijn telefoon daar gewoon niet voor gebruiken. Daarnaast heb ik geen zin om heel mijn administratie op te slaan op mijn telefoon, ook omdat die niet zo lang en zoveel mee gaat én omdat ik er niet mee kan uitprinten.
Zijn er geen regels voor werkgevers over hoe zij omgaan met de administratie>? Ik heb wel gereageerd via email maar ze reageren niet.
Maar nu hebben ze een app aangemaakt en versturen ze het via de app. Ik wil het niet downloaden op mijn telefoon, want ik heb daar al genoeg en ik wil mijn telefoon daar gewoon niet voor gebruiken. Daarnaast heb ik geen zin om heel mijn administratie op te slaan op mijn telefoon, ook omdat die niet zo lang en zoveel mee gaat én omdat ik er niet mee kan uitprinten.
Zijn er geen regels voor werkgevers over hoe zij omgaan met de administratie>? Ik heb wel gereageerd via email maar ze reageren niet.
dinsdag 5 februari 2019 om 17:17
https://www.personeelsnet.nl/bericht/av ... ia-de-mail
“Don’t look back – you’re not going that way.”
dinsdag 5 februari 2019 om 17:19
Ik zou dat ook niet willen.
Sterker nog, hier zijn ze al over de zeik mbt geen papieren strookje meer. Je kan hier alleen inloggen en dan moet je het zelf printen ofzo want zodra er iets met systeem kan je er niet meer bij. Ook bleken te veel mensen zomaar bij alle gegevens te kunnen. Niet veilig dus.
En het blijkt dat de werkgever daar wel zorg voor heeft.
Je moet of op papier of in een veilige omgeving die moet voldoen aan een aantal eisen, je loonstroken ontvangen. Al het andere is leuk maar niet de bedoeling en vaak onveilig.
Sterker nog, hier zijn ze al over de zeik mbt geen papieren strookje meer. Je kan hier alleen inloggen en dan moet je het zelf printen ofzo want zodra er iets met systeem kan je er niet meer bij. Ook bleken te veel mensen zomaar bij alle gegevens te kunnen. Niet veilig dus.
En het blijkt dat de werkgever daar wel zorg voor heeft.
Je moet of op papier of in een veilige omgeving die moet voldoen aan een aantal eisen, je loonstroken ontvangen. Al het andere is leuk maar niet de bedoeling en vaak onveilig.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 05-02-2019 17:19
7.98% gewijzigd
dinsdag 5 februari 2019 om 17:19
Dit dus.
dinsdag 5 februari 2019 om 17:24
Tuurlijk.MadameJean schreef: ↑05-02-2019 17:23Als er een app voor is aangemaakt kan het dus best veilig zijn. Kan, he. En dan kun je het inderdaad naar jezelf doorsturen.
Alles kan. Koffiekan.
dinsdag 5 februari 2019 om 17:31
Heb dit er uit gehaald: Volgens de wet is de werkgever verplicht een papieren loonstrook te sturen, tenzij het loon identiek is aan de voorgaande maand.
Kijk, daar heb ik wat aan. Bedankt!
dinsdag 5 februari 2019 om 17:39
dinsdag 5 februari 2019 om 17:40
dinsdag 5 februari 2019 om 17:46
Nee hoor. TO heeft gelijk. Qua veiligheid al. En persoongegevens die zo waarschijnlijk niet goed beveiligd zijn.
En zeker als het haar om haar prive telefoon gaat mbt de mail en whatsapp en apps installeren.
En dat neem ik maar even aan.
Gewoon vragen waar je bij loonstrook kan via een portal TO. En anders papier vragen. Maar ik gok dat ze daar echt niet meer aan willen.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 05-02-2019 17:48
29.16% gewijzigd
dinsdag 5 februari 2019 om 17:46
Geen e-mail op je telefoon willen is moeilijk doen? Wat een onzin.
dinsdag 5 februari 2019 om 17:56
Ik ben enorm blij dat ik eindelijk van de papieren loonstrook af ben. Wat moet een mens met al die paperassen. En het zoekt ook veel makkelijker zo. Er is ook een app, maar ik krijg het ook per mail en kan ook op de website inloggen.
De afgelopen drie werkgevers hadden dat ook al. Allemaal actief in juridische veld, dus het zal wel mogen dan.
De afgelopen drie werkgevers hadden dat ook al. Allemaal actief in juridische veld, dus het zal wel mogen dan.
dinsdag 5 februari 2019 om 17:56
Ik vind dat moeilijk want ik heb geen zin in al die handelingen. Voor de goeie orde: ik ben de laatste die over gegaan is op de smartphone, wilde aanvankelijk niet. Maar als je in bepaalde groepen zit mis je alle afspraken dus móest ik wel op de app en dus een smartphone aanschaffen, een heel enorm groot oncomfortabel ding. Vroeger had ik een telefoon die je open kon klappen, veel fijner.
Ik wil niet overal appjes voor. Tegenwoordig heb je ook klantenkaarten van winkels op de app, wil ik ook niet. Ik wil niet de hele dag bezig zijn met die app.
En emailen op de telefoon vind ik verrekte lastig. Op mijn laptop kan ik namelijk lekker typen omdat ik daar een toetsenbord heb.
dinsdag 5 februari 2019 om 17:58
dinsdag 5 februari 2019 om 18:06
Oh een privasjiekenner.
dinsdag 5 februari 2019 om 18:08
Ik ben niet de hele dag met mijn loonadministratie bezig hoor.iones schreef: ↑05-02-2019 17:56Ik vind dat moeilijk want ik heb geen zin in al die handelingen. Voor de goeie orde: ik ben de laatste die over gegaan is op de smartphone, wilde aanvankelijk niet. Maar als je in bepaalde groepen zit mis je alle afspraken dus móest ik wel op de app en dus een smartphone aanschaffen, een heel enorm groot oncomfortabel ding. Vroeger had ik een telefoon die je open kon klappen, veel fijner.
Ik wil niet overal appjes voor. Tegenwoordig heb je ook klantenkaarten van winkels op de app, wil ik ook niet. Ik wil niet de hele dag bezig zijn met die app.
En emailen op de telefoon vind ik verrekte lastig. Op mijn laptop kan ik namelijk lekker typen omdat ik daar een toetsenbord heb.
dinsdag 5 februari 2019 om 18:10
Ook met een smartfoon van de werkgever mag je niet zomaar loonstroken op die manier aanbieden. Dat moet volgens bepaalde criteria.
dinsdag 5 februari 2019 om 18:11
Nee hoor.