Werk & Studie alle pijlers

loonspecificatie over app

05-02-2019 17:07 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vroeger kreeg ik een loonstrookje gewoon toegestuurd met de post en kon ik het in een map doen. Maar nu willen ze kosten besparen en ook papier, dus doen ze het over de email. Allemaal prima. Daar kan ik het opslaan en uitprinten als ik wil.

Maar nu hebben ze een app aangemaakt en versturen ze het via de app. Ik wil het niet downloaden op mijn telefoon, want ik heb daar al genoeg en ik wil mijn telefoon daar gewoon niet voor gebruiken. Daarnaast heb ik geen zin om heel mijn administratie op te slaan op mijn telefoon, ook omdat die niet zo lang en zoveel mee gaat én omdat ik er niet mee kan uitprinten.

Zijn er geen regels voor werkgevers over hoe zij omgaan met de administratie>? Ik heb wel gereageerd via email maar ze reageren niet.
Wat houdt je tegen het door te sturen naar je mail?
https://www.personeelsnet.nl/bericht/av ... ia-de-mail
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Dubbel.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 05-02-2019 17:19
97.76% gewijzigd
Ik zou dat ook niet willen.

Sterker nog, hier zijn ze al over de zeik mbt geen papieren strookje meer. Je kan hier alleen inloggen en dan moet je het zelf printen ofzo want zodra er iets met systeem kan je er niet meer bij. Ook bleken te veel mensen zomaar bij alle gegevens te kunnen. Niet veilig dus.

En het blijkt dat de werkgever daar wel zorg voor heeft.

Je moet of op papier of in een veilige omgeving die moet voldoen aan een aantal eisen, je loonstroken ontvangen. Al het andere is leuk maar niet de bedoeling en vaak onveilig.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 05-02-2019 17:19
7.98% gewijzigd
Dit dus.
Als er een app voor is aangemaakt kan het dus best veilig zijn. Kan, he. En dan kun je het inderdaad naar jezelf doorsturen.
MadameJean schreef:
05-02-2019 17:23
Als er een app voor is aangemaakt kan het dus best veilig zijn. Kan, he. En dan kun je het inderdaad naar jezelf doorsturen.
Tuurlijk.

Alles kan. Koffiekan.
Annelleke schreef:
05-02-2019 17:13
Wat houdt je tegen het door te sturen naar je mail?
Geen email op telefoon. Doe ik ook niet, ga ik niet aan beginnen.
Heb dit er uit gehaald: Volgens de wet is de werkgever verplicht een papieren loonstrook te sturen, tenzij het loon identiek is aan de voorgaande maand.

Kijk, daar heb ik wat aan. Bedankt!
Vaak is er een portaal op de PC ook als je in een app kan

Is het toevallig een domein wat je moet invoeren en dan e-mail & wachtwoord?
Dat domein werkt dan ook op de pc.
Internagelaktisch
iones schreef:
05-02-2019 17:29
Geen email op telefoon. Doe ik ook niet, ga ik niet aan beginnen.
Huh? Dit is gewoon moeilijkdoenerij. Of heb je überhaupt geen smartphone waar je internet op kan gebruiken? Want waarom zou je het niet naar jezelf mailen, daar hoef je niks voor te downloaden of zo.
iones schreef:
05-02-2019 17:31
Heb dit er uit gehaald: Volgens de wet is de werkgever verplicht een papieren loonstrook te sturen, tenzij het loon identiek is aan de voorgaande maand.

Mijn collega had daar niets aan, want de webomgeving is veiliger.
En via de mail, mag ook niet meer, is niet AVG proof. Kijk maar eens in de gebruiksvoorwaarden van microsoft mail, outlook dus.
fietsen varen vrouwelijk doen
Annelleke schreef:
05-02-2019 17:39
Huh? Dit is gewoon moeilijkdoenerij. Of heb je überhaupt geen smartphone waar je internet op kan gebruiken? Want waarom zou je het niet naar jezelf mailen, daar hoef je niks voor te downloaden of zo.

Nee hoor. TO heeft gelijk. Qua veiligheid al. En persoongegevens die zo waarschijnlijk niet goed beveiligd zijn.

En zeker als het haar om haar prive telefoon gaat mbt de mail en whatsapp en apps installeren.
En dat neem ik maar even aan.

Gewoon vragen waar je bij loonstrook kan via een portal TO. En anders papier vragen. Maar ik gok dat ze daar echt niet meer aan willen. ;-)
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 05-02-2019 17:48
29.16% gewijzigd
Annelleke schreef:

Geen e-mail op je telefoon willen is moeilijk doen? Wat een onzin.
Ik ben enorm blij dat ik eindelijk van de papieren loonstrook af ben. Wat moet een mens met al die paperassen. En het zoekt ook veel makkelijker zo. Er is ook een app, maar ik krijg het ook per mail en kan ook op de website inloggen.

De afgelopen drie werkgevers hadden dat ook al. Allemaal actief in juridische veld, dus het zal wel mogen dan.
Annelleke schreef:
Ik vind dat moeilijk want ik heb geen zin in al die handelingen. Voor de goeie orde: ik ben de laatste die over gegaan is op de smartphone, wilde aanvankelijk niet. Maar als je in bepaalde groepen zit mis je alle afspraken dus móest ik wel op de app en dus een smartphone aanschaffen, een heel enorm groot oncomfortabel ding. Vroeger had ik een telefoon die je open kon klappen, veel fijner.

Ik wil niet overal appjes voor. Tegenwoordig heb je ook klantenkaarten van winkels op de app, wil ik ook niet. Ik wil niet de hele dag bezig zijn met die app.

En emailen op de telefoon vind ik verrekte lastig. Op mijn laptop kan ik namelijk lekker typen omdat ik daar een toetsenbord heb.
iones schreef:
05-02-2019 17:31

Is alleen als de werknemer dat wil. Het is op zich niet verplicht.
Tenzij het een smartphone van 't bedrijf hebt ... melden dat je geen smartphone hebt en dat ze 't maar mailen.

Zij hebben er geen zaken mee met welke telefoon jij werkt.
Ik had ze al een 06 nr gegeven in het begin bij het solliciteren. En dan zit je zó op de app. We hebben een groepsapp van collegás. Maar een collega heeft geen smartphone. En die wist van niks.
Lucifer2018 schreef:
05-02-2019 17:24
Tuurlijk.

Alles kan. Koffiekan.
Oh een privasjiekenner.
iones schreef:
05-02-2019 17:56
Ik vind dat moeilijk want ik heb geen zin in al die handelingen. Voor de goeie orde: ik ben de laatste die over gegaan is op de smartphone, wilde aanvankelijk niet. Maar als je in bepaalde groepen zit mis je alle afspraken dus móest ik wel op de app en dus een smartphone aanschaffen, een heel enorm groot oncomfortabel ding. Vroeger had ik een telefoon die je open kon klappen, veel fijner.

Ik wil niet overal appjes voor. Tegenwoordig heb je ook klantenkaarten van winkels op de app, wil ik ook niet. Ik wil niet de hele dag bezig zijn met die app.

En emailen op de telefoon vind ik verrekte lastig. Op mijn laptop kan ik namelijk lekker typen omdat ik daar een toetsenbord heb.
Ik ben niet de hele dag met mijn loonadministratie bezig hoor.
Belg007 schreef:
05-02-2019 17:58
Tenzij het een smartphone van 't bedrijf hebt ... melden dat je geen smartphone hebt en dat ze 't maar mailen.

Zij hebben er geen zaken mee met welke telefoon jij werkt.
Ook met een smartfoon van de werkgever mag je niet zomaar loonstroken op die manier aanbieden. Dat moet volgens bepaalde criteria.
MadameJean schreef:
05-02-2019 18:06
Oh een privasjiekenner.
Nee hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven