Luistercursus Frans
donderdag 28 september 2017 om 19:15
Ik moet straks per dag 2 uur reizen (auto) en ik dacht dat het leuk zou kunnen zijn om mijn reistijd in de auto te gebruiken om een beetje Frans te leren spreken.
Lang geleden wel Frans gehad op school, maar tis weggezakt, en iedere vakantie baal ik daar weer een beetje van.
Heeft iemand een tip van een goede luistercursus?
Lang geleden wel Frans gehad op school, maar tis weggezakt, en iedere vakantie baal ik daar weer een beetje van.
Heeft iemand een tip van een goede luistercursus?
donderdag 28 september 2017 om 20:18
donderdag 28 september 2017 om 21:21
Ik denk dat je meer hebt aan een echte cursus en dat je in de auto muziek of radio luistert. Ik luister graag naar France Blue, een soort Radio 2. Je kunt je favoriete streek zelfs selecteren.
https://www.francebleu.fr
Het Institut Français zit momenteel alleen in Groningen (Amsterdam is gesloten) zij doen heel veel voor de Franse taal en cultuur. En cursussen op alle niveaus.
http://institutfrancais.nl/nl/groningen/
https://www.francebleu.fr
Het Institut Français zit momenteel alleen in Groningen (Amsterdam is gesloten) zij doen heel veel voor de Franse taal en cultuur. En cursussen op alle niveaus.
http://institutfrancais.nl/nl/groningen/
snoesje666 wijzigde dit bericht op 28-09-2017 21:52
31.79% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
donderdag 28 september 2017 om 21:47
Om weer te wennen aan de taal is inderdaad luisteren naar de radio (via internet) een aardige optie (of eventueel een gedownloade podcast). Het valt mij iedere keer dat ik in Frankrijk ben weer op hoe snel je eigenlijk weer dingen van vroeger naar boven haalt door te luisteren. Als de klank weer wat vertrouwder is kan je verder met een luistercursus.
donderdag 28 september 2017 om 23:04
Luisteren is natuurlijk altijd OK om een 'vreemde' taal te leren. Toch is het spreken van die taal minstens even belangrijk.
Met 'luisteren' alleen leer je niet de juiste uitspraak- eigenlijk weet je niet of je de woorden/zinnen correct uitspreekt.
Wat ik nu ga zeggen is echt niet slecht bedoeld en zeker niet 'aanvallend' maar: de Franse taal is voor de meeste Nederlandse mensen heel moeilijk uit te spreken. EN omgekeerd ook natuurlijk! Een Franstalige die Nederlands wil praten.....
Onlangs hoorde ik op een terras in Frankrijk een Nederlandse dame een 'sjuu d'orans' - ZO uitgesproken- vragen.
Die ober verstond de vraag niet en toen heb ik hem gezegd dat die dame een Jus d'orange wenste.
Met 'luisteren' alleen leer je niet de juiste uitspraak- eigenlijk weet je niet of je de woorden/zinnen correct uitspreekt.
Wat ik nu ga zeggen is echt niet slecht bedoeld en zeker niet 'aanvallend' maar: de Franse taal is voor de meeste Nederlandse mensen heel moeilijk uit te spreken. EN omgekeerd ook natuurlijk! Een Franstalige die Nederlands wil praten.....
Onlangs hoorde ik op een terras in Frankrijk een Nederlandse dame een 'sjuu d'orans' - ZO uitgesproken- vragen.
Die ober verstond de vraag niet en toen heb ik hem gezegd dat die dame een Jus d'orange wenste.
donderdag 28 september 2017 om 23:18
Ik heb voor de zomervakantie een redelijk woordje Italiaans geleerd via de app Storytel. Die is eigenlijk voor luisterboeken, maar heeft ook meerdere taalcursussen, zoals Frans.
De manier waarop sprak me erg aan. Zelf leren combineren, de logica van de taal begrijpen en veel herhalingen. Je kunt ze ook op bol.com vinden. Het gaat om Paul Noble.
De app werkt net als Spotify of Netflix. Eerste periode gratis, dan per maand opzegbaar. Ik luister nu naar het laatste boek van Saskia Noort en zo staan er meer actuele boeken op.
Ik ben fan!
De manier waarop sprak me erg aan. Zelf leren combineren, de logica van de taal begrijpen en veel herhalingen. Je kunt ze ook op bol.com vinden. Het gaat om Paul Noble.
De app werkt net als Spotify of Netflix. Eerste periode gratis, dan per maand opzegbaar. Ik luister nu naar het laatste boek van Saskia Noort en zo staan er meer actuele boeken op.
Ik ben fan!
vrijdag 29 september 2017 om 12:33
Perfect!! Dit is wat ik zoek denk ik! Dankje!salome4 schreef: ↑28-09-2017 23:18Ik heb voor de zomervakantie een redelijk woordje Italiaans geleerd via de app Storytel. Die is eigenlijk voor luisterboeken, maar heeft ook meerdere taalcursussen, zoals Frans.
Ik ben fan!
vrijdag 29 september 2017 om 12:35
Daarom zoek ik een luistercursus, daar zitten naspreek momenten in.Moemoe64 schreef: ↑28-09-2017 23:04Luisteren is natuurlijk altijd OK om een 'vreemde' taal te leren. Toch is het spreken van die taal minstens even belangrijk.
Wat ik nu ga zeggen is echt niet slecht bedoeld en zeker niet 'aanvallend' maar: de Franse taal is voor de meeste Nederlandse mensen heel moeilijk uit te spreken. EN omgekeerd ook natuurlijk! Een Franstalige die Nederlands wil praten.....![]()
En zoals ik al zei heb ik vroeger wel Frans etc gehad maar is het weggezakt.
Ik maak me geen zorgen om de uitspraak, dat komt wel goed en anders jammer dan.
Ik snap wat je zegt hoor, maar ik hoef geen Docent Frans te worden ofzo.