Maandag
maandag 27 september 2021 om 07:24
Goedemorgen!
Sinds een half ben ik na het afronden van mijn studie fulltime aan het werk. De laatste weken of paar maanden merk ik dat ik erg tegen de start van een werkweek op zie. In de nacht van zondag op maandag slaap ik slecht en word ik regelmatig wakker..
Ondanks dat ik mijzelf dit werk niet mijn hele leven zie doen, vind ik het werk wel leuk en heb ik het naar mijn zin binnen de organisatie.
Ik vraag mij af waar het vandaan komt. Moet ik nog steeds wennen aan het werk leven? Is het fulltime werken voor mij te veel? Moet ik toch iets anders proberen? Ik weet het allemaal niet.. in het weekend probeer ik niet te lang op te blijven, zodat ik uitgerust ben.
Hebben jullie adviezen of ideeën?
Bedankt!
Sinds een half ben ik na het afronden van mijn studie fulltime aan het werk. De laatste weken of paar maanden merk ik dat ik erg tegen de start van een werkweek op zie. In de nacht van zondag op maandag slaap ik slecht en word ik regelmatig wakker..
Ondanks dat ik mijzelf dit werk niet mijn hele leven zie doen, vind ik het werk wel leuk en heb ik het naar mijn zin binnen de organisatie.
Ik vraag mij af waar het vandaan komt. Moet ik nog steeds wennen aan het werk leven? Is het fulltime werken voor mij te veel? Moet ik toch iets anders proberen? Ik weet het allemaal niet.. in het weekend probeer ik niet te lang op te blijven, zodat ik uitgerust ben.
Hebben jullie adviezen of ideeën?
Bedankt!
maandag 27 september 2021 om 09:56

maandag 27 september 2021 om 09:56
maandag 27 september 2021 om 10:21
maandag 27 september 2021 om 10:24
maandag 27 september 2021 om 10:29
Heb ook even werk gedaan dat ik echt verschrikkelijk vond, als tijdelijke oplossing was dat. Dan moest ik de avond voor werk huilen van ellende, en soms op werk ook bijna. Overigens werkte ik daar juist ook de zaterdag en zondag en dat waren de ergste dagen, dus dan als iedereen vrolijk was op vrijdag liep ik al rond met een steen in m'n maag.
Nu doe ik werk waar ik wel van hou. Ik deel zelf grotendeels m'n tijd in en werk veel thuis, dus dan heb je er denk ik sowieso al minder last van. Nu bijvoorbeeld de maandagochtend doe ik gewoon een paar mailtjes en wat lanterfanten, vanochtend gezwommen, rondje gewandeld... Rustig aan beginnen
Maarrrr anyway, ja fulltime werken kan echt wel een paar maanden wennen nodig hebben. En de meeste mensen zijn ondanks leuk werk toch alsnog liever vrij, verplichtingen zijn gewoon een beetje vervelend.
Nu doe ik werk waar ik wel van hou. Ik deel zelf grotendeels m'n tijd in en werk veel thuis, dus dan heb je er denk ik sowieso al minder last van. Nu bijvoorbeeld de maandagochtend doe ik gewoon een paar mailtjes en wat lanterfanten, vanochtend gezwommen, rondje gewandeld... Rustig aan beginnen

Maarrrr anyway, ja fulltime werken kan echt wel een paar maanden wennen nodig hebben. En de meeste mensen zijn ondanks leuk werk toch alsnog liever vrij, verplichtingen zijn gewoon een beetje vervelend.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
maandag 27 september 2021 om 10:32
Dit heb ik ook. In het weekend moet je niets, heb je geen deadlines en op maandag begint het allemaal weer. Ik werk ook 4 dagen per week, maar met een wisselend rooster, dus geen vaste vrije dag. En mijn werk vind ik ook maar mweh, dat zal niet meehelpen. Gelukkig werk ik wel een groot deel nog thuis, dat is dan wel weer fijn.Tullia schreef: ↑27-09-2021 08:47Ik werk al 15 jaar en heb dit nog. Ik ben gewoon liever vrij dan dat ik werk, maar ja ik kan nog niet rentenieren dus dan maar hiermee leven. Ik ben ook altijd extra blij op donderdag (werk 4 dagen) dat het weer bijna weekend is. Als ik niet zou werken zou ik dat ook niet hebben...
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
maandag 27 september 2021 om 10:55
Ik werk elke maandag van 15 tot 24, ervaar ik ook als niet tof. Oké, ik kan wat langer blijven liggen (maar ben ochtendmens) en ook al doe ik wel dingen overdag natuurlijk je zit toch een soort te 'wachten' tot je naar je werk moet. Het voelt ook als echt als moeten en heb nooit zin deze dag.
Als ik gewoon om 8 uur begin heb ik verder geen tijd om er over na te denken, veel beter.
Als ik gewoon om 8 uur begin heb ik verder geen tijd om er over na te denken, veel beter.
Una noche loca

maandag 27 september 2021 om 11:21
Ik heb dit ook heel lang gehad, vaak in combinatie met stress/chagrijnigheid op zondagavond. Maar de laatste tijd gebeurt het niet vaak meer. Het komt, denk ik, omdat mijn maandagen niet zo vol meer zijn. Het is dus niet gelijk een drukke start van de week. De meeste maandagen zijn nu afspraakvrij en gebruik ik om dingen te produceren (adviezen, rapporten etc) en dat doe ik vanuit huis. Daardoor start ik de week relaxter, en eindigt het weekend ook ontspannender.

maandag 27 september 2021 om 18:55
Het zondagavond/maandagochtend-gevoel is een rode draad door mijn carrière, ongeacht de baan. En ik heb veel banen en werkgevers gehad! Ik heb gewoon altijd frisse tegenzin op maandag. En na een vakantie ben ik helemaal in staat om er de brui aan te geven en gewoon nooit meer terug te komen.viva-amber schreef: ↑27-09-2021 18:25Je hoeft het toch ook niet je hele leven te doen. Bijna niemand doet zijn hele leven hetzelfde.

dinsdag 28 september 2021 om 00:53
Jaaa! Exact dit!novaviva schreef: ↑27-09-2021 18:55Het zondagavond/maandagochtend-gevoel is een rode draad door mijn carrière, ongeacht de baan. En ik heb veel banen en werkgevers gehad! Ik heb gewoon altijd frisse tegenzin op maandag. En na een vakantie ben ik helemaal in staat om er de brui aan te geven en gewoon nooit meer terug te komen.
Una noche loca

dinsdag 28 september 2021 om 01:59
dinsdag 28 september 2021 om 09:42
Dat heb ik ook met opleidingen. Ik hou zo van leren. Maar ja, daar kan je dan je geld niet mee verdienen.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.