Werk & Studie alle pijlers

Maandag

27-09-2021 07:24 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Sinds een half ben ik na het afronden van mijn studie fulltime aan het werk. De laatste weken of paar maanden merk ik dat ik erg tegen de start van een werkweek op zie. In de nacht van zondag op maandag slaap ik slecht en word ik regelmatig wakker..

Ondanks dat ik mijzelf dit werk niet mijn hele leven zie doen, vind ik het werk wel leuk en heb ik het naar mijn zin binnen de organisatie.

Ik vraag mij af waar het vandaan komt. Moet ik nog steeds wennen aan het werk leven? Is het fulltime werken voor mij te veel? Moet ik toch iets anders proberen? Ik weet het allemaal niet.. in het weekend probeer ik niet te lang op te blijven, zodat ik uitgerust ben.

Hebben jullie adviezen of ideeën?

Bedankt!
Slaap je ook niet gewoon slecht op zondag omdat je op zaterdag- en zondagochtend hebt uitgeslapen en dus uit je ritme bent? Of hou je altijd je vaste ritme aan in het weekend?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
yasmijn schreef:
27-09-2021 09:50
Hier idem.

Ik heb er nu minder last van omdat ik nog steeds thuiswerk (alleen op woensdag naar kantoor) de rest thuis.
Het thuis werken helpt enorm inderdaad. Kun je een beetje op je gemakje de werkweek inglijden. Maar het blijft vreselijk.
Nu ik tijdelijk ander werk doe waar ik een hekel aan heb wel. Wakker liggen, elke ochtend weer een gevecht met mijzelf. Gelukkig tijdelijk maar wel te lang al wat mij betreft.
orbifolia wijzigde dit bericht op 27-09-2021 10:25
5.07% gewijzigd
Ik merk dat ik op zondagavond altijd veel te lang op de bank blijf zitten, omdat ik weet dat zodra ik naar bed ga mijn weekend voorbij is.

Vind mijn werk hartstikke leuk om te doen, maar hoe leuk ook; Ik werk om te leven, ik leef niet om te werken.

Dus de maandag blijft een dingetje. Niks mis mee.
Heb ook even werk gedaan dat ik echt verschrikkelijk vond, als tijdelijke oplossing was dat. Dan moest ik de avond voor werk huilen van ellende, en soms op werk ook bijna. Overigens werkte ik daar juist ook de zaterdag en zondag en dat waren de ergste dagen, dus dan als iedereen vrolijk was op vrijdag liep ik al rond met een steen in m'n maag.

Nu doe ik werk waar ik wel van hou. Ik deel zelf grotendeels m'n tijd in en werk veel thuis, dus dan heb je er denk ik sowieso al minder last van. Nu bijvoorbeeld de maandagochtend doe ik gewoon een paar mailtjes en wat lanterfanten, vanochtend gezwommen, rondje gewandeld... Rustig aan beginnen :P

Maarrrr anyway, ja fulltime werken kan echt wel een paar maanden wennen nodig hebben. En de meeste mensen zijn ondanks leuk werk toch alsnog liever vrij, verplichtingen zijn gewoon een beetje vervelend.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Tullia schreef:
27-09-2021 08:47
Ik werk al 15 jaar en heb dit nog. Ik ben gewoon liever vrij dan dat ik werk, maar ja ik kan nog niet rentenieren dus dan maar hiermee leven. Ik ben ook altijd extra blij op donderdag (werk 4 dagen) dat het weer bijna weekend is. Als ik niet zou werken zou ik dat ook niet hebben...
Dit heb ik ook. In het weekend moet je niets, heb je geen deadlines en op maandag begint het allemaal weer. Ik werk ook 4 dagen per week, maar met een wisselend rooster, dus geen vaste vrije dag. En mijn werk vind ik ook maar mweh, dat zal niet meehelpen. Gelukkig werk ik wel een groot deel nog thuis, dat is dan wel weer fijn.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Ik werk elke maandag van 15 tot 24, ervaar ik ook als niet tof. Oké, ik kan wat langer blijven liggen (maar ben ochtendmens) en ook al doe ik wel dingen overdag natuurlijk je zit toch een soort te 'wachten' tot je naar je werk moet. Het voelt ook als echt als moeten en heb nooit zin deze dag.
Als ik gewoon om 8 uur begin heb ik verder geen tijd om er over na te denken, veel beter.
Una noche loca
Wat een hoopgevend topic, haha! Iedereen begint met lood in de schoenen aan de week.
novaviva schreef:
27-09-2021 11:00
Wat een hoopgevend topic, haha! Iedereen begint met lood in de schoenen aan de week.
:lol:
Geen bijzonderheden
Ik heb dit ook heel lang gehad, vaak in combinatie met stress/chagrijnigheid op zondagavond. Maar de laatste tijd gebeurt het niet vaak meer. Het komt, denk ik, omdat mijn maandagen niet zo vol meer zijn. Het is dus niet gelijk een drukke start van de week. De meeste maandagen zijn nu afspraakvrij en gebruik ik om dingen te produceren (adviezen, rapporten etc) en dat doe ik vanuit huis. Daardoor start ik de week relaxter, en eindigt het weekend ook ontspannender.
novaviva schreef:
27-09-2021 11:00
Haha! Heel veel herkenbaarheid. Ik moet het maar gewoon accepteren dus ;-)
Je hoeft het toch ook niet je hele leven te doen. Bijna niemand doet zijn hele leven hetzelfde.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik ben op maandag altijd vrij, probleem opgelost. :biggrin:
viva-amber schreef:
27-09-2021 18:25
Je hoeft het toch ook niet je hele leven te doen. Bijna niemand doet zijn hele leven hetzelfde.
Het zondagavond/maandagochtend-gevoel is een rode draad door mijn carrière, ongeacht de baan. En ik heb veel banen en werkgevers gehad! Ik heb gewoon altijd frisse tegenzin op maandag. En na een vakantie ben ik helemaal in staat om er de brui aan te geven en gewoon nooit meer terug te komen.
Logisch. Je moet weer aan de bak. Dag weekend. Dag vrijheid. Opofferen zul je. Zoiets?
novaviva schreef:
27-09-2021 18:55
Het zondagavond/maandagochtend-gevoel is een rode draad door mijn carrière, ongeacht de baan. En ik heb veel banen en werkgevers gehad! Ik heb gewoon altijd frisse tegenzin op maandag. En na een vakantie ben ik helemaal in staat om er de brui aan te geven en gewoon nooit meer terug te komen.
Jaaa! Exact dit!
Una noche loca
Het is een heel veel voorkomend iets. Ik had het toen ik fulltime werkte en ik heb het nu ik nog maar een paar uurtjes werk. Op dinsdag pas starten… dan is dinsdag de nieuwe maandag en slaap ik slecht van maandag op dinsdag.

En ik heb echt geen hekel aan mijn werk of mijn werkplek.
Herkenbaar, maar ik vind werken gewoon echt niet fijn. Op zondagmiddag begint de tegenzin voor maandag al. Had het nooit met opleidingen. In het algemeen had ik het daar veel meer naar mijn zin.
BeauCis schreef:
28-09-2021 02:43
Herkenbaar, maar ik vind werken gewoon echt niet fijn. Op zondagmiddag begint de tegenzin voor maandag al. Had het nooit met opleidingen. In het algemeen had ik het daar veel meer naar mijn zin.
Dat heb ik ook met opleidingen. Ik hou zo van leren. Maar ja, daar kan je dan je geld niet mee verdienen.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Ik herken het. Ik slaap ook vaak slecht van zondag op maandag. Geen idee waarom en ik heb het maar geaccepteerd. Het is gelukkig niet elke zondagnacht 😁
Mwah, leren hield ook nooit zo van. Ik vond m’n studietijd leuk, maar het studeren zelf vond ik vreselijk. Net als nu op werk ben ik uitsteller en ben ik iemand die al snel geen zin meer in iets heeft. Ik wil iets kunnen of weten, maar het nog moeten leren? Nee.
Pinaco schreef:
27-09-2021 09:36
Had je dit op school niet? Of met je stages?
Met school had ik het ook niet. Ik ben het liefst een eeuwige student haha! Met de stages wel :nut:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven