Werk & Studie alle pijlers

Mag je als verpleegkundige kaartje sturen naar je patient?

05-10-2019 09:35 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben hbo-verpleegkundige in opleiding. Gisteren had ik op stage (in het ziekenhuis) een gesprekje met een man die volgende week een heftie operatie moet ondergaan, hij ziet hier erg tegenop. Het gesprekje was kort, maar wel mooi. Ik heb echt met hem te doen, kan hem nu ik thuis ben niet echt uit mijn hoofd zetten.

Het liefst stuur ik hem volgende week een kaartje ter bemoediging.

Maar ik vroeg me af of zoiets wel mag?

Ik zou dan namelijk wel zo 'brutaal' moeten om zijn adres op te zoeken, ik ken hem nauwelijks, waar bemoei ik me mee..
Misschien iemand uit medische wereld die hier tips voor heeft? Of iemand anders? ;)

Zou jij in deze situatie een kaartje sturem?

Totaal aantal stemmen: 165

Ja (4%)
Nee (94%)
Ik weet het niet goed (2%)
anoniem_391266 wijzigde dit bericht op 05-10-2019 10:37
2.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Coconuts12 schreef:
05-10-2019 17:41
Ja, dat hebben wij ook gehad. Ik ben na het overlijden van mijn vader naar de afdeling gegaan met bloemen en chocolade en een kaartje. Vonden de erg leuk en ik had dat mijn vader beloofd.

Heftig IBI van je man.
Wat mooi! Ik kon het niet. Het lukte mij gewoonweg niet om ook nog maar een drempel daar over de vloer te zetten.
Werd al naar en flashbacks als ik erlangs moest rijden met de bus.
Heb ze een overlijdensbericht gestuurd met de massa mee. Fijn dat anderen mensen, zoals jij, nog extra terug komen om te bedanken.

Ja het was heel heftig en nu soms nog. Alweer bijna 9 jaar geleden soms voelt het alsof het in een ander leven is gebeurd en soms voelt het alsof ik er nog midden in zit.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
05-10-2019 19:41
Wat mooi! Ik kon het niet. Het lukte mij gewoonweg niet om ook nog maar een drempel daar over de vloer te zetten.