Man geselecteerd voor Grenzchutz gruppe
zaterdag 4 oktober 2025 om 16:43
Zoals de titel al zegt mijn man is geselecteerd voor een speciale eenheid binnen de Duitse politie . Ik ben best trots, maar maak me ook zorgen, vind het tegelijkertijd ook een beetje eng.
Hij gaat een opleiding volgen van 21 weken. We hebben het er natuurlijk ook over gehad. Ik sta voor de volle 100% achter hem. Nu vraag ik me af zijn er meer vrouwen hier met een partner met een soortgelijke baan Het leger, of iets dergelijks
En hoe gaan jullie er mee om?
Hij gaat een opleiding volgen van 21 weken. We hebben het er natuurlijk ook over gehad. Ik sta voor de volle 100% achter hem. Nu vraag ik me af zijn er meer vrouwen hier met een partner met een soortgelijke baan Het leger, of iets dergelijks

floortje1996 wijzigde dit bericht op 05-10-2025 03:35
Reden: herkenning
Reden: herkenning
5.53% gewijzigd
zaterdag 4 oktober 2025 om 16:59
Wat bedoel je met je vraag TO?
Mijn ervaring is dat het betekent dat je goed getraind wordt en mooie dingen mag doen. Wel is het zo dat je natuurlijk nooit weet hoe lang je klus precies duurt dus dat betekent voor een partner ook wel veel in je eentje doen. Of dat hij plotseling weg moet van een feestje. Daar moet je tegen kunnen.
Verder lijkt t me een fantastische opleiding en mooi werk! Het blijft natuurlijk nooit zonder risico maar dat is sowieso met dat soort werk. En over het algemeen worden dat soort groepen echt supergoed getraind! Honderd keer beter dan gewone agenten helaas…
Mijn ervaring is dat het betekent dat je goed getraind wordt en mooie dingen mag doen. Wel is het zo dat je natuurlijk nooit weet hoe lang je klus precies duurt dus dat betekent voor een partner ook wel veel in je eentje doen. Of dat hij plotseling weg moet van een feestje. Daar moet je tegen kunnen.
Verder lijkt t me een fantastische opleiding en mooi werk! Het blijft natuurlijk nooit zonder risico maar dat is sowieso met dat soort werk. En over het algemeen worden dat soort groepen echt supergoed getraind! Honderd keer beter dan gewone agenten helaas…
zaterdag 4 oktober 2025 om 16:59
Wat is daar eng aan dan?floortje1996 schreef: ↑04-10-2025 16:55Klopt het is de Duitse mareschaussee
Mijn man werkt daar nu al voor
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
zaterdag 4 oktober 2025 om 17:08
Los op straat lopen lijkt me enger.
Maar ze zegt marechaussee, die doen andere dingen toch?
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
zaterdag 4 oktober 2025 om 17:09
Moiren, je vroeg wat er eng was aan het werken bij de marechaussee toch? Ik denk dat dat wel meevalt maar waar TO het over heeft is een speciale anti terreur eenheid, denk aan de mensen die een einde moesten maken aan de gijzeling in de Apple Store. Speciaal getrainde en bewapende mensen die gericht zijn op het uitschakelen van terroristen (mensen met een bomgordel enzo). Denk dat TO dat bedoelt met eng.
zaterdag 4 oktober 2025 om 17:10
De marechaussee doet onder andere grensbewaking. Maar heb net gegoogeld en zie dat deze eenheid dus in Duitsland tot zo’n anti terreur eenheid behoort. Politie en grensbewaking is in ieder land anders georganiseerd.’
Ze vindt los op straat lopen engersmorre schreef: ↑04-10-2025 17:09Moiren, je vroeg wat er eng was aan het werken bij de marechaussee toch? Ik denk dat dat wel meevalt maar waar TO het over heeft is een speciale anti terreur eenheid, denk aan de mensen die een einde moesten maken aan de gijzeling in de Apple Store. Speciaal getrainde en bewapende mensen die gericht zijn op het uitschakelen van terroristen (mensen met een bomgordel enzo). Denk dat TO dat bedoelt met eng.

Nee TO heeft het over marechaussee.smorre schreef: ↑04-10-2025 17:09Moiren, je vroeg wat er eng was aan het werken bij de marechaussee toch? Ik denk dat dat wel meevalt maar waar TO het over heeft is een speciale anti terreur eenheid, denk aan de mensen die een einde moesten maken aan de gijzeling in de Apple Store. Speciaal getrainde en bewapende mensen die gericht zijn op het uitschakelen van terroristen (mensen met een bomgordel enzo). Denk dat TO dat bedoelt met eng.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
zaterdag 4 oktober 2025 om 17:18
Ik denk dat je als gewone agent inderdaad misschien wel meer risico loopt. Maar zoals ik het lees werkt de man van TO nu op luchthavens en dat lijkt me dan niet zo spannend.
TO, als je het hebt over de bewaking van ambassades klinkt dat nog best veilig toch?
Uitzendingen is een vak apart. Daar moet je als partner tegen kunnen. Vooral heel zelfstandig zijn enzo. Je eigen dingen doen. Hebben jullie kinderen? Dan gaat er veel op jou neerkomen.
Het blijf toch een kwestie van uitproberen en dan zien hoe je erop reageert.
zaterdag 4 oktober 2025 om 17:22
En hij weet dat je dit allemaal openbaar maakt hier?
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
zaterdag 4 oktober 2025 om 17:23
Bewaking van ambassades in oorlogsgebied klinkt niet per definitie erg veilig.smorre schreef: ↑04-10-2025 17:18Ik denk dat je als gewone agent inderdaad misschien wel meer risico loopt. Maar zoals ik het lees werkt de man van TO nu op luchthavens en dat lijkt me dan niet zo spannend.
TO, als je het hebt over de bewaking van ambassades klinkt dat nog best veilig toch?
Uitzendingen is een vak apart. Daar moet je als partner tegen kunnen. Vooral heel zelfstandig zijn enzo. Je eigen dingen doen. Hebben jullie kinderen? Dan gaat er veel op jou neerkomen.
Het blijf toch een kwestie van uitproberen en dan zien hoe je erop reageert.
De eenheid waar TO het over heeft bestaat uit slechts een paar honderd man. Die zullen niet voor routineklussen worden uitgezonden.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in