Werk & Studie alle pijlers

Man geselecteerd voor Grenzchutz gruppe

04-10-2025 16:43 83 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Zoals de titel al zegt mijn man is geselecteerd voor een speciale eenheid binnen de Duitse politie . Ik ben best trots, maar maak me ook zorgen, vind het tegelijkertijd ook een beetje eng.
Hij gaat een opleiding volgen van 21 weken. We hebben het er natuurlijk ook over gehad. Ik sta voor de volle 100% achter hem. Nu vraag ik me af zijn er meer vrouwen hier met een partner met een soortgelijke baan Het leger, of iets dergelijks :) En hoe gaan jullie er mee om?
floortje1996 wijzigde dit bericht op 05-10-2025 03:35
Reden: herkenning
5.53% gewijzigd
Wat is dat? Een soort marechaussee die de grenzen bewaakt?
Werkt hij nu ook al bij de politie oid?
Ik moest het even googelen. Het klinkt als grensbewaking, maar is dus een anti-terreureenheid, een soort van TBB of arrestatieteam. Mooi werk lijkt me, maar ook wel voor mensen die een stuk stoerder zijn dan ik :)
Ah een soort DSI zie ik nu.
Mooi werk.
[......]
floortje1996 wijzigde dit bericht op 04-10-2025 21:07
98.39% gewijzigd
Wat bedoel je met je vraag TO?
Mijn ervaring is dat het betekent dat je goed getraind wordt en mooie dingen mag doen. Wel is het zo dat je natuurlijk nooit weet hoe lang je klus precies duurt dus dat betekent voor een partner ook wel veel in je eentje doen. Of dat hij plotseling weg moet van een feestje. Daar moet je tegen kunnen.
Verder lijkt t me een fantastische opleiding en mooi werk! Het blijft natuurlijk nooit zonder risico maar dat is sowieso met dat soort werk. En over het algemeen worden dat soort groepen echt supergoed getraind! Honderd keer beter dan gewone agenten helaas…
floortje1996 schreef:
04-10-2025 16:55
Klopt het is de Duitse mareschaussee
Mijn man werkt daar nu al voor
Wat is daar eng aan dan?
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Moiren schreef:
04-10-2025 16:59
Wat is daar eng aan dan?
Ik denk dat t niet vergelijkbaar is met de KMAR maar meer met de DSI toch?
smorre schreef:
04-10-2025 17:00
Ik denk dat t niet vergelijkbaar is met de KMAR maar meer met de DSI toch?
Oja duidelijk :sarcastic:
Ruin it yourself.
Moiren schreef:
04-10-2025 17:03
nou snap ik het ook! :HA:
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Moiren schreef:
04-10-2025 17:03
De Dienst Speciale Interventies wordt o.a ingezet om gijzelingen e.d. te beëindigen.

Lijkt me inderdaad best eng.
shala91 schreef:
04-10-2025 17:07
De Dienst Speciale Interventies wordt o.a ingezet om gijzelingen e.d. te beëindigen.

Lijkt me inderdaad best eng.
Los op straat lopen lijkt me enger.

Maar ze zegt marechaussee, die doen andere dingen toch?
Ruin it yourself.
Moiren, je vroeg wat er eng was aan het werken bij de marechaussee toch? Ik denk dat dat wel meevalt maar waar TO het over heeft is een speciale anti terreur eenheid, denk aan de mensen die een einde moesten maken aan de gijzeling in de Apple Store. Speciaal getrainde en bewapende mensen die gericht zijn op het uitschakelen van terroristen (mensen met een bomgordel enzo). Denk dat TO dat bedoelt met eng.
Moiren schreef:
04-10-2025 17:08
Los op straat lopen lijkt me enger.

Maar ze zegt marechaussee, die doen andere dingen toch?
De marechaussee doet onder andere grensbewaking. Maar heb net gegoogeld en zie dat deze eenheid dus in Duitsland tot zo’n anti terreur eenheid behoort. Politie en grensbewaking is in ieder land anders georganiseerd.’
smorre schreef:
04-10-2025 17:09
Moiren, je vroeg wat er eng was aan het werken bij de marechaussee toch? Ik denk dat dat wel meevalt maar waar TO het over heeft is een speciale anti terreur eenheid, denk aan de mensen die een einde moesten maken aan de gijzeling in de Apple Store. Speciaal getrainde en bewapende mensen die gericht zijn op het uitschakelen van terroristen (mensen met een bomgordel enzo). Denk dat TO dat bedoelt met eng.
Ze vindt los op straat lopen enger :facepalm:
smorre schreef:
04-10-2025 17:09
Nee TO heeft het over marechaussee.
Ruin it yourself.
[.....]
floortje1996 wijzigde dit bericht op 04-10-2025 21:07
98.03% gewijzigd
shala91 schreef:
04-10-2025 17:10
Ze vindt los op straat lopen enger :facepalm:
Ja. Ik denk dat je als straatagent kwetsbaarder bent dan wanneer je in zo’n eenheid functioneert.
Ruin it yourself.
Moiren schreef:
04-10-2025 17:11
Ja. Ik denk dat je als straatagent kwetsbaarder bent dan wanneer je in zo’n eenheid functioneert.
Ik denk dat je als gewone agent inderdaad misschien wel meer risico loopt. Maar zoals ik het lees werkt de man van TO nu op luchthavens en dat lijkt me dan niet zo spannend.

TO, als je het hebt over de bewaking van ambassades klinkt dat nog best veilig toch?

Uitzendingen is een vak apart. Daar moet je als partner tegen kunnen. Vooral heel zelfstandig zijn enzo. Je eigen dingen doen. Hebben jullie kinderen? Dan gaat er veel op jou neerkomen.

Het blijf toch een kwestie van uitproberen en dan zien hoe je erop reageert.
Bundesgrensschutz of Grensschutz bij de Bundespolizei is ook nog wel een verschil. Welke van de twee is het, TO?
Si abra la puerta hay lobos.
Smorre we hebben 2 kinderen
En ben in verwachting van een derde kindje op moment.
[.....]
floortje1996 wijzigde dit bericht op 04-10-2025 20:59
0.00% gewijzigd
floortje1996 schreef:
04-10-2025 17:20
Rabarbara
Grenzschutz Gruppe 9
En hij weet dat je dit allemaal openbaar maakt hier?
Ruin it yourself.
smorre schreef:
04-10-2025 17:18
Ik denk dat je als gewone agent inderdaad misschien wel meer risico loopt. Maar zoals ik het lees werkt de man van TO nu op luchthavens en dat lijkt me dan niet zo spannend.

TO, als je het hebt over de bewaking van ambassades klinkt dat nog best veilig toch?

Uitzendingen is een vak apart. Daar moet je als partner tegen kunnen. Vooral heel zelfstandig zijn enzo. Je eigen dingen doen. Hebben jullie kinderen? Dan gaat er veel op jou neerkomen.

Het blijf toch een kwestie van uitproberen en dan zien hoe je erop reageert.
Bewaking van ambassades in oorlogsgebied klinkt niet per definitie erg veilig.

De eenheid waar TO het over heeft bestaat uit slechts een paar honderd man. Die zullen niet voor routineklussen worden uitgezonden.
Moiren schreef:
04-10-2025 17:22
En hij weet dat je dit allemaal openbaar maakt hier?
Goed punt. Ik vraag me af of het überhaupt openbaar gemaakt mag worden. Ook al is forum anoniem.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven