Werk & Studie alle pijlers

Meer maken van mijn eigen vermogen, help?!

11-10-2013 13:36 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik, jonge moeder 23 jaar ben dringend opzoek naar een manier om mijn eigen gespaarde vermogen te vergroten en/of zo te besteden dat ik hier goed tot zeer goed met mijn gezin van kan leven (uiteraard in combinatie van eigen inzet en wilskracht).

Momenteel ben ik huismoeder en brand het aan mij om weer aan het werk te gaan, dat stil zitten staat me niet!

Het liefst zou ik mijn eigen zaak beginnen. Al maanden ben ik aan het brainstormen, natuurlijk is hier wel het e.e.a. uitgekomen maar gezien de actuele maatschappij ben ik bang dat mijn ideeën het einde van de tunnel niet zullen halen en dus ben ik middels deze weg opzoek naar ideeën die mij wellicht wel aan een goed concept kunnen helpen.

Afgezien van een 'gat in markt' heb ik wel:

- Wilskracht wilskracht wilskracht!

- Doorzettingsvermogen

- Ruime maar realistisch denkwijzen

- Start kapitaal

Uiteraard begrijp ik dat een eigen zaak hard, heel hard werken is!

Moeder en vader runnen een detacheringsbureau

Vriend heeft een stratenmakersbedrijf

Tante een meubelverkoop zaak

Oom runt een hotel

Je zou kunnen zeggen dat ik er dus wel een beetje kaas van gegeten heb.. alleen tja, die ene drempel blijft me tegen zitten.

Ik wil ook zelf starten, wie o wie denkt mij te kunnen helpen?

brand los!

Noulana

Meer maken van mijn eigen vermogen, help?!

Totaal aantal stemmen: 11

Hallo! (27%)
Ik, jonge moeder 23 jaar ben dringend opzoek naar een manier Geen stemmen
Momenteel ben ik huismoeder en brand het aan mij om weer aan Geen stemmen
Het liefst zou ik mijn eigen zaak beginnen. Al maanden ben i Geen stemmen
Afgezien van een 'gat in markt' heb ik wel: Geen stemmen
- Wilskracht wilskracht wilskracht! Geen stemmen
- Doorzettingsvermogen (9%)
- Ruime maar realistisch denkwijzen Geen stemmen
- Start kapitaal (9%)
Uiteraard begrijp ik dat een eigen zaak hard, heel hard werk Geen stemmen
Moeder en vader runnen een detacheringsbureau (9%)
Vriend heeft een stratenmakersbedrijf (9%)
Tante een meubelverkoop zaak Geen stemmen
Oom runt een hotel (18%)
Je zou kunnen zeggen dat ik er dus wel een beetje kaas van g Geen stemmen
Ik wil ook zelf starten, wie o wie denkt mij te kunnen helpe Geen stemmen
brand los! Geen stemmen
Noulana (18%)
Koop een bedrijfspand en ga kantoorruimtes verhuren.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
WTF is er met die poll gebeurd?! En TO, leuk dat je voor jezelf wilt beginnen maar begrijp ik nou goed dat je geen idee hebt met wát!? En dat je denkt dat dan hier te horen?!

Heel bijzonder weer...

Ik heb gestemd op: oom runt een hotel.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
De poll was niet nodig geweest. Als ik het goed begrijp weet je dus wel wat ondernemen en het hebben van een eigen bedrijf inhoud, maar heb je geen idee wat je zou kunnen doen.

Waar liggen je eigen interesses, welke opleidingen heb je gedaan en in wat voor omgeving woon je?
Als je echt realistische denkwijze had, dan zou je weten dat het niet eenvoudig is om zo makkelijk je geld te vermeerderen. Anders deed iedereen dat toch wel?
Je wilt van je eigen vermogen kunnen leven? Tja, dan heb je een flink vermogen nodig. Een paar miljoen toch minstens.
hahaha die poll was een ongelukje.
Wat probeer je te bereiken met je poll?
Mijn Wikipedia-pagina is langer, dus ik ben belangrijker!
quote:evelinepien schreef op 11 oktober 2013 @ 13:52:

Wat probeer je te bereiken met je poll?Note to self: eerst F5 wanneer je van plan bent te reageren...
Mijn Wikipedia-pagina is langer, dus ik ben belangrijker!
Wat zijn je ideeen dan tot nu toe? Kunnen we daar feedback op geven.
Wordt Action franchisenemer als er nog geen Action in je woonplaats zit.dat loopt tegenwoordig tenminste nog goed

Ahum Action is geen franchisegever helaas,alles in eigen beheer.
Waarom ga je niet gewoon aan het werk? Banen voor het oprapen, als ik zie wat je familie allemaal doet.
quote:noulana schreef op 11 oktober 2013 @ 13:51:

Misschien weet je het nog niet, maar communiceren met de medemens en je verdiepen in de maatschappij kan wel degelijk helpen bij het vinden van een goed concept dus zo bijzonder vind ik het niet.En misschien weet jij het nog niet, maar op een normale manier mensen te woord staan, zeker als ze je misschien wel willen helpen met een probleem is ook zo bijzonder nog niet. Zoek het lekker uit TO.
En natuurlijk je juiste mindset, daar hangt heel van af. Ga praten met andere ondernemers, buiten je familie. Lees heel veel boeken, zodat je weet welke richting bij jou past. Straks heb je alles goed voor elkaar, maar zit je passie er niet in. Succes.
Welke richting wil je op?

Winkel,horeca,kantoor......?

Locatie?

Huren?

Investering?

Etc

Etc

Etc
Of ben je hier vooral op zoek naar een 'gat in de markt'?
En hoe ga je het opzetten van een eigen bedrijf (wat is nog de vraag) combineren met een vriend die een eigen stratenmakersbedrijf heeft en je kind(eren)?

Voordat je zo goed draait dat je er goed tot zeer goed van kan leven met je gezin, moet je er uren, maanden en zelfs jaren van keihard werken met veel uur insteken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:noulana schreef op 11 oktober 2013 @ 13:51:

...

Misschien dat je mijn bericht wat beter had kunnen lezen..

...Misschien weet je het nog niet, maar communiceren met de medemens en je verdiepen in de maatschappij kan wel degelijk helpen bij het vinden van een goed concept dus zo bijzonder vind ik het niet.Ik zat even te twijfelen om een serieuze reactie te geven op je bericht. Bij nader inzien toch maar niet. Je lijkt me arrogant genoeg om alles zelf te weten. Succes.
Mijn ideeën waren zeer uiteenlopend.

Zo wilde ik een Starbucks openen welke niet aan franchise ondernemingen doet dus helaas ging dat niet op.

Daarna kwam ik een beautysalon ter overname tegen welke mijn aandacht wel trok maar gezien de tijd mij niet de beste keuze leek.

Toen bedacht ik mij dat we in deze omgeving nog behoefte hebben aan een coffeeshop welke mij zeer interessant en boeiend leek maar heb ik uit onderzoek vernomen dat de gemeente er geen meer bij wil.

Ik heb nog gedacht aan een lunchroom maar daar zijn er al zoveel van.

Nachtwinkel..

Het zijn relatief 'kleine' zaakjes. Dat is dan ook wat ik bedoel met 'mijn vermogen vergroten (op langer termijn) door middel van investering in mijn eigen zaak maar in tussentijd mijzelf een salaris kunnen bieden waarvan te leven valt.

Ik hoef er heus niet heel rijk van te worden.. wat voor mij belangrijk is, is dat ik het concept zie zitten, en er plezier in heb, dat het loopt en niet over 2 jaar op zijn gat ligt na hard werken en het e.e.a. op te hebben gegeven voor mijn zaak. Dat zou toch jammer zijn.
Misschien zelf iets vergelijkbaars met Starbucks opzetten?

Dus een tentje met goede koffie, lekkere snacks en een goede sfeer?
Ok, ik heb een gat in de markt gevonden. Ben daarvoor al in onderhandeling met diverse partijen. Ik heb echter geen tijd om het zelf te ontwikkelen en uit te voeren. Je mag het plan en mijn contacten van me overnemen, voor 8 ton.
Ik zie verschillende doelen, die niet logischerwijze samengaan.

1. je wilt je eigen vermogen laten groeien (zet het vast op een deposito en trek rente)

2. je verveelt je en daarom wil je een eigen bedrijf beginnen.
Kernvraag voor dat "eigen bedrijfje" is: wat kan je eigenlijk?
Is het niet iets voor jou om retailpartner bij Specsavers te worden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven