Werk & Studie alle pijlers

Met tegenzin naar mjn werk

20-09-2009 11:19 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik zit met een dilemma.

Afgelopen 3 jaar bij een leuk bedrijf gewerkt, met veel plezier, leuke functie, lieve collega's etc. Door verhuizing van bedrijf (4 uur reizen per dag) helaas moeten solliciteren .

Nu sinds 3 weken bij een bedrijf werkzaam waar ik het niet naar mijn zin heb. Ik ga elke ochtend met buikpijn naar mijn werk, 's avonds verdrietig thuis. Ik heb niet het gevoel dat ik hier op mijn plek zit en dat ik me ook niet fijn ga voelen binnen het bedrijf en de functie. Collega's zijn best aardig maar ik voel me gewoon niet op mijn gemak. Ik zit de uren af te tellen, en zie 's avonds alweer op tegen de volgende dag.

Probleem is dat ik mijn hypotheek moet betalen, vaste lasten heb dus ik kan het me niet permitteren om zomaar thuis te komen zitten. En ik weet ook gewoon even niet zo goed wat ik wil.

Deze week loopt mijn proefperiode af. Wat moet ik doen??

Iemand tips/adviezen?
Da's echt heel k*t! Probeer iets anders te krijgen, want werk dat je niet leuk vindt gaat jou heel erg opbreken.
Ik weet hoe het is en ik kan je vertellen dat het je na een tijdje echt gaat opbreken. Probeer iets anders te zoeken... Ik zou niet je oude schoenen weggooien voordat je nieuwe hebt, zeker omdat je je hypotheek moet betalen maar zoek wel goed naar iets anders waar je denkt het wel naar je zin te gaan krijgen.

Kijk misschien ook naar dingen in een andere functie. Ik heb bijv. geleerd voor iets waar nu geen werk in te vinden is. Ik doe nu compleet iets anders (in een magazijn) en toch heb ik het reuze naar mijn zin...
Wat vervelend dat je met zo'n gevoel rondloopt, kun je een gesprek aangaan met je leidinggevende? Het is jammer dat je nog niet zo goed weet wat je anders graag zou willen doen, dat zou bijv. solliciteren wel makkelijker maken...

Succes!
Heb het ook meegemaakt en je wordt er letterlijk ziek van. Aangezien je je hypotheek moet afbetalen zou ik het nog even uitzitten tot je een andere baan gevonden heb. Succes
lieve manon, ik voel met je mee.

Ik heb hetzelfde. Vaste aanstelling gekregen, 10% salarisverhoging, maar buikpijn, stress en huilend in de auto.

Maar ook hier hypotheek en studiekosten te verdienen, dus ik moet.

Ik ben met mijn psychologe een strategie aan het leren om te overleven, een soort mindfullness achtig iets.

Door afstand te nemen en te denken aan de leuke dingen thuis

met man en kinderen en zo.

Tot de recessie wat minder wordt en er weer meer keus in banen komt. Want ik zoek al twee maanden, maar heb op aanvaardbare afstand nog geen geschikte vacature gezien.

Daarnaast volg ik een studiemodule, zodat ik sterker sta op de arbeidsmarkt over ..... maanden.

Maar ik leef met je mee. Je moet een soort strategie bepalen en even volhouden. Dan komen we vanzelf weer een nieuwe uitdaging tegen. Wellicht kun je nog iets aan je functie inhoud wijzigen, waardoor je er iets meer zin in krijgt?
Maar zou je het niet gewoon even een kans geven? Je zit er tenslotte nog maar 3 weken. Vergeleken met een baan waar je geweldig op je plek zat en na 3 jaar volledig was ingewerkt, steekt alles wat nieuw is natuurlijk af, het is dan altijd minder leuk. Maar ook op je nieuwe plek kan je ingewerkt raken na een tijdje en het naar je zin krijgen.

Ik zou het minstens 3 maanden geven, als je het dan nog niet leuk vindt, zou ik vertrekken.

Succes!
Is het een optie om op zoek te gaan naar een andere baan zonder eerst je huidige (niet leuke) baan op te geven?

Kan je voor jezelf verwoorden wat er niet leuk is aan je huidige baan, en wat een nieuwe baan moet hebben om niet in de zelfde situatie terecht te komen? Dit kan je gebruiken bij je zoektocht naar een nieuwe baan.
Dat is vreselijk. Dan zijn je werkdagen heel lang en heel zwaar. Tja wat nu. Ik ben zelf sinds twee maanden op zoek naar een baan en ik kan je zeggen: de crisis is alive and kicking, het vacature aanbod is om van te huilen. Ik heb me nu ook ingeschreven bij uitzendbureau's en ook daar is het crisis. Even een andere baan zoeken is dus wellicht onmogelijk. Natuurlijk kun je wel blijven kijken, wie weet?! Het lijkt erop dat je even door de zure appel heen moet bijten. dat valt niet mee. Ik denk dat de tips van Nelleke heel goed zijn, probeer op een werkdag punten in je hoofd of fysiek (mascotte/foto's o.i.d.) aan te grijpen die je een sterk en prettig gevoel geven. Daarnaast kun je misschien hier beschrijven wat er dan precies zo erg is aan je huidige baan. Daar kunnen dan misschien weer wat concretere tips op komen. En reageer je af: roddel, scheld, klets tegen vrienden of op fora's, misschien lucht het op.
quote:Solicia schreef op 20 september 2009 @ 13:11:

Maar zou je het niet gewoon even een kans geven? Je zit er tenslotte nog maar 3 weken. Vergeleken met een baan waar je geweldig op je plek zat en na 3 jaar volledig was ingewerkt, steekt alles wat nieuw is natuurlijk af, het is dan altijd minder leuk. Maar ook op je nieuwe plek kan je ingewerkt raken na een tijdje en het naar je zin krijgen.

Ik zou het minstens 3 maanden geven, als je het dan nog niet leuk vindt, zou ik vertrekken.

Succes!

Ja, eens met reactie hierboven. 3 weken is nog niet zo lang. Je komt uit een situatie waarin je het super naar je zin had.

Misschien nog even doorbijten?

Je zegt trouwens dat je best aardige collega's hebt. Dus daar ligt het niet aan. Maar waar ligt het wel aan?

Je schrijft dat je je niet op je gemak voelt maar kun je ook benoemen waar dat aan ligt? Dan heb je ook de mogelijkheid om er iets aan te doen.

Sowieso, doe geen gekke dingen en laat je proeftijd gewoon aflopen en werk door. Als later blijkt dat je toch echt weg wil, ga dan op zoek naar een nieuwe baan.

Oh ja, en vergeet ondertussen niet om je huidige werk gewoon goed te doen...;-]

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven