Werk & Studie alle pijlers

Middelbare school: Lichamelijke opvoeding

16-11-2018 12:30 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik haal altijd wel goede cijfers met normale vakken maar ik ben echt niet de beste met gym. Ik doe altijd zo mijn best om alles te begrijpen en te doen maar ik faal altijd. Bij mijn school mag ik maar 2 van de 8 onderdelen falen. En momenteel ben ik in een keer 2 onderdelen gezakt. Volleybal en 12 minuten loop. Dat met 12 minuten loop weet ik dat ik het kan, ik moet een paar keren oefenen en boom ik heb het. Volleybal kreeg ik geen uitleg en moet ik blijkbaar zelf ook echt alles doen en vragen. Ik voel me echt niet gemotiveerd meer. Ik weet ook van mezelf dat er nog onderdelen zijn die ik echt niet goed kan. Voetbal bijvoorbeeld. Of honkloop, ik ben helemaal niet zo snel en stel dat ik het wel begrijp hoe je het doet maar omdat ik dus zo sloom ben, behaal ik het niet. En als ik dus nog een keer iets faal, dan blijf dit jaar zitten. Alleen door een fout dat ik maakte.
Naja ik ga hier op school nog over praten maar het doet wel een beetje pijn, kan ik je zeggen. Especially wanneer je je kapot rende en je dacht dat de leraar je had verteld: 'goed gedaan Roos, ben trots op je' en dan had hij het tegen een ander meisje. Oof. :cry: feels bad mannn.
Ik had me duizelig gerend
Right. :blabla:
.
Van mijn pubers weet ik, dat een keertje kletsen op 'Het expertisepunt' voldoende is, om nooit meer mee te gymmen.
Je kan blijven zitten als je gym niet haalt?
Ga praten met de rector en vraag of er scholen in de buurt zijn waar gym niet zo hard meetelt. Want als je het zo hard probeert kun je blijven zitten, maar dan blijf je volgend jaar net zo goed weer zitten.

Ik ken het trouwens niet, dat het zo serieus meetelt. Meestal doen ze alsof en krijg je uiteindelijk wel je 5,5-je. Of je moet natuurlijk op een speciale sportschool zitten.
Ik had me duizelig gerend :rofl:
En je Nederlands?, hoe sta je daar voor?
Zitten blijven door gym :bonk:
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
kopjechino schreef:
16-11-2018 13:24
Je kan blijven zitten als je gym niet haalt?

Welnee, is toch ook een totaal subjectief iets.

Als er iemand een onvoldoende had moeten krijgen was ik het. Totaal volledig ongemotiveerd, onzeker, talentloos wat dat betreft. Maar ik was er, en kreeg gewoon m’n (lage) voldoende. Als ik er nu nog aan denk zou ik het zo anders aangepakt hebben (alternatieve manier van bewegen bedenken oid waardoor ik niet zulke rotervaringen zou hebben).
.
viva-amber schreef:
16-11-2018 13:30
Zitten blijven door gym :bonk:
Misschien als je een sportopleiding doet?
Tiana_76 schreef:
16-11-2018 13:54
Misschien als je een sportopleiding doet?

Dan heb je ongetwijfeld specifiekere vakken dan ‘LO’.
.
Ik had ook vaak een onvoldoende voor gym. Maar genoeg compensatie punten voor andere vakken. Als je voor je leervakken net aan voldoende staat, kan gym de doorslag geven, of als je echt een 3 of lager scoort. Maar als je verder 8 of hoger staat, blijf je echt niet zitten met een 5 voor gym .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven